Mijn 2015 veulen, een verhaal apart!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maroes

Re: Mijn 2015 veulen, een verhaal apart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:49

Even een reactie, zodat ik dit heerlijke topic altijd kan terug vinden. Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat Elise!

ichelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:00

wauw wat een verhaal zeg..!
ik ga dit zeker volgen haha. :)
respect voor het velen schrijven :P

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:18

Wauw, super!!! Echt veel respect voor wat je met haar hebt bereikt al!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:47

wauw! dit is toch wel een verhaal wat ik niet snel ga vergeten! ben benieuwd naar de rest!

brazil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:53

Wat een verhaal!
Ik kan mij het gevoel van het 'klein paard in mega wei' helemaal voorstellen, de vragen en gedachten dat op dat moment in je omgaan zijn niet te beschrijven. Laat staan met een semi wild paard.
Ik volg vol spanning :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:54

Wat een verhaal en wat een uitdaging! Heel benieuwd naar het vervolg :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 15:55

maroes schreef:
Even een reactie, zodat ik dit heerlijke topic altijd kan terug vinden. Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat Elise!

Hey wat leuk! Goed hier! En bij jou?!?

ichelles schreef:
respect voor het velen schrijven :P

Dank! Dat is waarom ik niet aan 1 stuk door schrijf %) en hou jullie graag een beetje in spanning :')

Iedereen verder bedankt voor alle reacties! Dat motiveert wel om er steeds een stukje bij te schrijven +:)+

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:58

Nou mensen allemaal meer reageren, dan raakt TS nog meer gemotiveerd en verteld ze nog veel meer!

Wat is prachtig verhaal en wat kun jij ontzettend mooi, fijn schrijven! Opleiding voor gedaan of komt dat helemaal uit jezelf?
Het zou denk ik een best leuk boek kunnen zijn. 'de avondturen van Una'

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 16:09

Deel 5#

Daar stond ze dan, in de grote loopstal van mijn vriendin (daar kunnen ongeveer 3 paarden in) met het bovenluik open. Deze loopstal grenst aan de uitloop en rijbak en daar hadden we het andere paard neergezet. Dus er was contact. Kennelijk ook overdonderd door alles wat haar was overkomen, stond ze redelijk kalm. Ze kon uiteindelijk ook nergens heen.

In de tussentijd zaten wij aan de keukentafel te bekomen van de schrik. Als je erover praat dan ga je je beseffen hoe het ook af had kunnen lopen, maar ja... wat was het alternatief. We wilden het zo paard vriendelijk mogelijk doen en op de trailer durfden we niet zo goed. Daarnaast wilden we ook geen levenslang trailer-trauma veroorzaken, door haar weer met een trailer uit een vertrouwde omgeving te halen. Je weet niet hoe het lopen gaat en in geval van nood, moest ze later ooit wel weer een trailer op kunnen zonder een hoop gedoe. Daarnaast hadden een tijdstip gekozen waarop er nagenoeg geen verkeer voorbij kwam en het betrof een stuk waar meer dan genoeg uitwijkmogelijkheden, maar ook terreinen van bekende paardenhouders in de straat waren.

Overigens, reageerde ze niet echt heel bijzonder op verkeer. Ik heb daar niet echt een verklaring voor. Laten we het maar op vertrouwen houden. Wij reageerden niet, het andere paard reageerde niet en Una reageerde dus ook niet.

Oke, terug naar de keukentafel. Daar zaten wij dus, met het angstzweet nog tussen de bilnaad :') Wat zouden we doen... Mijn vriendin stelde voor haar morgen verder te vervoeren, zodat we allemaal tot rust konden komen. Ik twijfelde hier enorm over, want dat zou betekenen dat ze weer ergens moest wennen en ik was niet in de overtuiging dat de spanning morgen anders zou zijn. Het zou evengoed weer heel spannend worden, weliswaar met dat verschil dat we dan even wat meer hulptroepen zouden kunnen inzetten. Maar soms is dat niet altijd het beste om te doen.

Ik besloot, met de adrenaline nog in mijn lijf en met mijn Penny-moment in het achterhoofd, door te zetten. Thuisfront was ingelicht, dus in geval van nood kon mijn vriend haar wel opvangen, hoopte ik. Nog meer hoop je natuurlijk dat er gewoon niets meer verkeerd gaat...

Ik weet niet zo goed meer hoe het laatste stuk van de reis is verlopen. Alleen het eerste deel weet ik nog als de dag van gisteren, van het laatste deel weet ik nog dat ze veel spanning had, maar dat we dat steeds wel konden afvloeien. Ik kan mij de reis zelf niet meer herinneren. Alleen dat er sprake was van steeds oplaaiende spanning, die wel weer vrij snel wegebte en controleerbaar bleek. En zolang je van lantaarnpaal naar lantaarnpaal loopt, kom je vanzelf een keer thuis :+

Het enige wat ik mij nog kan herinneren is het moment dat ik het hek van mijn erf in het vizier kreeg. Het gevoel van opluchting dat je bijna thuis bent. Je gaat steeds harder lopen en het hek komt steeds dichterbij. En dan die laatste meters, wat een last valt er dan van je schouders af. We hadden het gered! Ze was thuis! Met een klein vaartje zijn we naar achteren het erf opgelopen en hebben we haar in een vanghok gezet en los gemaakt. We hebben haar toen met rust gelaten. Ze had een hoop te verwerken... en wij ook.

Ik denk dat zowel mijn vriendin als ik, die dag in 1 klap 10 jaar ouder zijn geworden :o
Laatst bijgewerkt door Suelza op 13-01-15 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:12

Heerlijk om te lezen hoe zo'n ''wild'' paard toch vertrouwen heeft gekregen in de mens, of beter gezegd in een mens. Hartverwarmend hoe zo'n dier toch leert dat de mens niks verkeerds doet, ik ben onwijs benieuwd naar meer van het verhaal en naar het toekomstige veulen!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:18

Elise stil nou maar.. Je hoeft niet verder te vertellen het word een vos.. Geen discussie overmogelijk punt klaar.. Verhaal is niet interessant :Y)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 16:20

Nicole schreef:
Elise stil nou maar.. Je hoeft niet verder te vertellen het word een vos.. Geen discussie overmogelijk punt klaar.. Verhaal is niet interessant :Y)

Pfffff die van jou moet eerst... als ik een vos krijg, dan krijg je een stekelharige met overo gen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:21

Zoooo pff thuis _/-\o_ , lantaarnpalen zijn beste vrienden dus nu?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:22

Suelza schreef:
Nicole schreef:

Pfffff die van jou moet eerst... als ik een vos krijg, dan krijg je een stekelharige met overo gen...

Nou en die van jij krijgt 1 welsh oortje en ander oor een formaat van een ezel dus stil!!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 16:23

Nicole schreef:

Alhoewel ik mij toch ook doodlach als er per ongeluk zoiets uit die dikke walrus van jou komt rollen _O-

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:25

Wat leuk om te lezen zeg.
Er stonden geen koudbloeden in het land? Straks zitten er sokken aan :P

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 16:28

Joolien schreef:
Wat leuk om te lezen zeg.
Er stonden geen koudbloeden in het land? Straks zitten er sokken aan :P

Nope!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:31

hahahahaha dames dames houd het netjes!

Er gaat niks boven een geweldige mooie vos :D

Gelukkig we zijn op het erf. Poeh ik geloof meteen dat je blij was.
Super zo'n vriendin die kan helpen zeg.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:34

Kan nu al niet meer wachten tot deel 6, dus kom maar op haha.

Maar even serieus, ik heb echt ontzettend veel respect voor hoe jullie dit aangepakt hebben. Ik begrijp een beetje dat dit zich allemaal al een aantal jaar geleden af heeft gespeeld? Ik ben dan ook ontzettend nieuwsgierig hoe het nu gaat, en hoe het in de jaren tot nu toe is gegaan met haar. En natuurlijk welke hengst, en wanneer komt het veulentje?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 16:37

sanne1992 schreef:
Kan nu al niet meer wachten tot deel 6, dus kom maar op haha.

Maar even serieus, ik heb echt ontzettend veel respect voor hoe jullie dit aangepakt hebben. Ik begrijp een beetje dat dit zich allemaal al een aantal jaar geleden af heeft gespeeld? Ik ben dan ook ontzettend nieuwsgierig hoe het nu gaat, en hoe het in de jaren tot nu toe is gegaan met haar. En natuurlijk welke hengst, en wanneer komt het veulentje?

Geduld :') We'll get there! :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:39

Kijk Elise dit word jou veulen hahah!!

Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 16:40

Nicole schreef:

[ Afbeelding ]

Wat ben je toch ook een ontzettende klier... :')

Edit...

Met klier bedoel ik kabouter...

Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:44

Vind je hem niet prachtige :+:

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:45

Suelza schreef:
Nicole schreef:

[ Afbeelding ]

Wat ben je toch ook een ontzettende klier... :')

Edit...

Met klier bedoel ik kabouter...

[ Afbeelding ]

:') :')

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:47

Wat een verhaal zeg en wat kan je het zo mooi beeldend vertellen, zie het zo voor me, geweldig.
En dan lees ik dat je met Annemarie werkt, oh zo leuk. Daar waren een vriend en ik waus van, indoor Leiden, pak hem beet 33 jaar geleden met Amon. Kwam laatst nog een foto tegen waar ze met ons poseerde was ons idool hahaha....

Ik kijk met spanning uit naar het vervolg van je verhaal.