alles in zijn werking, moeder en kind. Kijken jullie mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:23

AmyBaltus schreef:
Bambolina schreef:
haha dit is pas echt op goed geluk gokken :P

Ik gok een voshengstje met een kolletje en witte sokjes, 20 april :Y)

Hm.. 20 april pas? Hahah mag van mij wel eerder ;)

Snap ik :D maar ik denk dat het nog best wel eventjes kan duren gezien hoe ze er nu bij staat!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:46

Haar banden lijken idd nog niet los, hoe ziet haar uier er uit?

AmyKabal

Re: alles in zijn werking, moeder en kind. Kijken jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:54

Misschien lijken ze nog niet los, maar op een foto's is het misschien lastig te zien, maar als je kijk en voel in t echt zijn ze zeker wel los. En met haar uier is Nogsteeds niets, al leek het gister wel wat kegel vorming te worden en een piep piep klein stipje zat erop. Maar of het al kegelen was kan ik niet zeker zeggen

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:05

Ik duim voor een merrie +:)+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:08

ik denk dat deze merrie normaal hele ronde billen heeft dus ik geloof wel dat ze al lossere banden heeft, het bovenste stuk van haar bil loopt aardig af :)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:38

AmyBaltus schreef:
Misschien lijken ze nog niet los, maar op een foto's is het misschien lastig te zien, maar als je kijk en voel in t echt zijn ze zeker wel los. En met haar uier is Nogsteeds niets, al leek het gister wel wat kegel vorming te worden en een piep piep klein stipje zat erop. Maar of het al kegelen was kan ik niet zeker zeggen

Foto??

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:40

Kom maar op Bloem, laat je knappe veulentje maar zien aan ons!

Ze maakt al goede vorderingen hoor :)

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 19:53

jolijn2001 schreef:
AmyBaltus schreef:

Foto??

Er staan als het goed is al wat foto's van op de topic, zoniet zal ik ze morgen of overmorgen nog even erop zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:16

Ik ga ook even meegokken!!

14 april, merrieveulentje, vosje met een bles <3

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 20:21

Joaltijd schreef:
Ik ga ook even meegokken!!

14 april, merrieveulentje, vosje met een bles <3

Ik hoop het! Of een bruin bonte merrie! :)

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:27

Ik hoop een mooie voskleurige merrie met lichtbruine manen een grote witTe bles bruine ogen en een klein wit sokje xd

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 12:15

Vanmorgen bloem lekker gepoetst en gevoerd. Ze was echt echt onrustig nu. Ik laat haar altijd even grazen in een stukje land met veel gras voor een half uurtje. Ik denk dat ze 5 min heeft gegraast en daarna was ze alleen maar rondjes aan het draven en hoofd naar dr buik keren.
Maar Ze kegelt alleen nog niet.

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:20

Ze kan ook zonder uier bevallen, staar je daar niet blind op.
2 jaar geleden had ik hier ook een maidenmerrie. Bevallen op 363 dagen zonder uier.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:26

Spannend hoor! Hopelijk dient het veulentje zich snel aan!

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:13

En? Al een veulentje in de wei gevonden ;.)

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 16:44

stalbluemoon schreef:
Ze kan ook zonder uier bevallen, staar je daar niet blind op.
2 jaar geleden had ik hier ook een maidenmerrie. Bevallen op 363 dagen zonder uier.

Ja ik hoor dat wel vaker, alleen niet iedereen wil het geloven haha

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:23

Ga op je gevoel af, jij kent je paardje het beste. (ook al foppen ze je een paar weken)

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 17:48

stalbluemoon schreef:
Ga op je gevoel af, jij kent je paardje het beste. (ook al foppen ze je een paar weken)

Ik ken haar nu ondertussen wel een beetje, maar ze is ook pas 3 weken bij mij, we hebben haar net nieuw gekocht haha. Daarom is het zo lastig

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:40

AmyBaltus schreef:
hier nog de foto's !

Haar achterste
[ Afbeelding ]

Haar uiers ( sorry voor onduidelijke foto's van de uiers steeds, ze is nogal onrustig )
maar je kan wel een klein beetje zien dat de spenen dikker zijn dan de foto's van vorige week als je terug kijkt.
[ Afbeelding ]

haar staart ligging ( was toen ik net aankwam wat meer overeind van het schuren tegen een paal )
de staart omklappen op haar rug zegmaar, wat jullie vertelde liet ze me 1 keer doen, hij kwam al aardig ver maar een foto lukte niet, ze vond het niet zo prettig.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

sorry maar dit noem ik echt 0,0 uier, dat er geen overvolle grote uier zit daar kan ik nog inkomen, en dat zie je lang niet elke keer, maar hier zit zelfs geen actieve melkklier zo lijkt wel. Ik kan er naast zitten hoor (foto's vertekenen), maar een merrie met zo n uier heb ik nog niet weten bevallen.

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 18:44

Cemlys schreef:
AmyBaltus schreef:
hier nog de foto's !

Haar achterste
[ Afbeelding ]

Haar uiers ( sorry voor onduidelijke foto's van de uiers steeds, ze is nogal onrustig )
maar je kan wel een klein beetje zien dat de spenen dikker zijn dan de foto's van vorige week als je terug kijkt.
[ Afbeelding ]

haar staart ligging ( was toen ik net aankwam wat meer overeind van het schuren tegen een paal )
de staart omklappen op haar rug zegmaar, wat jullie vertelde liet ze me 1 keer doen, hij kwam al aardig ver maar een foto lukte niet, ze vond het niet zo prettig.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

sorry maar dit noem ik echt 0,0 uier, dat er geen overvolle grote uier zit daar kan ik nog inkomen, en dat zie je lang niet elke keer, maar hier zit zelfs geen actieve melkklier zo lijkt wel. Ik kan er naast zitten hoor (foto's vertekenen), maar een merrie met zo n uier heb ik nog niet weten bevallen.

Dit is haar eerste veulen, en zoals je leest als je terug kijkt lijkt het erop dat deze merrie gewoon pas volschiet als ze gaat veulenen. We weten ook niet wanneer ze is uitgerekend dus het kan zo ineens nog komen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:47

Ik denk dat het ook nog wel even duurt met deze merrie. Inderdaad geen uier en de banden zijn ook echt nog niet los.
Natuurlijk kan de uier net voor de bevalling vol schieten, maar ga er maar van uit dat dat vaker niet dan wel gebeurt, je zult zien dat ze binnenkort wel uier begint te krijgen.

Maar ik snap TS wel, die wil liever gisteren dan vandaag het veulen zien ;) .

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:48

ik ken zat merries die ook met hun eerste veulen ontwikkeling hebben van de uier, ik heb het hier niet eens over volschieten, een uier moet hoe dan ook iets gaan groeien, en pas op het laatste wordt hij groter of schiet hij vol, dat kan zelfs de laatste uren zo zijn. deze uier lijkt nog niet eens te groeien. misschien komt het veulen de eerste maanden zelfs nog niet. Als je niet weet wanneer ze gedekt is, dan kan het veulen gerust nog weken tot zelfs maanden blijven zitten.
Ik heb zelf meerdere veulens gehad thuis, drachtige merries en loop al jaren op fokstallen,... dit verzin ik hier dus niet eventjes

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:49

Diablo schreef:
Ik denk dat het ook nog wel even duurt met deze merrie. Inderdaad geen uier en de banden zijn ook echt nog niet los.
Natuurlijk kan de uier net voor de bevalling vol schieten, maar ga er maar van uit dat dat vaker niet dan wel gebeurt, je zult zien dat ze binnenkort wel uier begint te krijgen.

Maar ik snap TS wel, die wil liever gisteren dan vandaag het veulen zien ;) .

klopt maar TS is doodop tegen dat het veulen er is op deze manier, want als je elke dag denkt dat hij komt (nu al), terwijl er nog heel weinig te zien is ;)

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 19:20

Het zou gerust nog een week of een paar weken kunnen duren, maar zeker geen maanden. Ik weet niet precies wanneer ze gescand is maar de vorige eigenaar zij dat het via de DA deze maant ongv wel zou moeten komen, en over dat haar banden niet los zijn?? Die zijn zo slap als drilpudding... Misschien zie je op de foto dat het nog niet helemaal klaar is, maar ik voel dat, en als ze loopt zie ik dat dus k weet wel beter hahah. :)

De DA rekende dit ongv uit, daar vertrouw ik dan ook op, en wat ik zelf zie en voel, en mensen rondom bij mij op stal zien het allemaal ook, misschien zijn de foto's niet altijd even duiderlijk :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:23

we shall see