Ik heb volgens mij onder een hele dikke grote steen gelegen.... Volgens mij met een klap voor me kop of iets dergelijks.... Maar is mijn rekenen nu goed?
Er waren toch 6 merries gedekt, er zijn twee veulens. Snazzy met Flexie en Amy met Kate. Misty en Party Girl hebben hun veulen helaas te vroeg gekregen. En Dynamic moet nog, maar dan mis ik toch nog eentje? Daisy? Heb ik iets gemist? O_O
Oeh dus de eerste van 2017 is bekend. Zijn er nog meer merries al gedekt?
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-16 18:29
Ja het mooie weer van de afgelopen tijd doet de merries goed. Van wat er nu gedekt is, is nog niets gescand of door de 3 weken dus het is nog afwachten wat echt raak is natuurlijk. Het is vroeg in het jaar dus nog afwachten of er al wel een eisprong is.
Maar het lijstje tot nu toe: Daisy x Deputy Lizzy x Deputy Party Girl x Deputy Snazzy x Patton En Classy staat bij Patton in de paddock maar ik heb nog geen hengstigheid of dekking gezien. Cookie is op dit moment hengstig en ik hoop haar over 2,5 week weg te brengen om gedekt te worden. Nu moeten Amy en Misty nog hengstig worden.
Dido2316
Geplaatst: 10-03-16 18:32
Wauw, dat is een heel lijstje zeg! 8 veulentjes volgend jaar als alles naar wens verloopt? Dat is een hoop! Wat ontzettend leuk!
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-16 18:33
Ik hoop maar 8. Er worden maar 8 merries gedekt
Gauw het bericht wijzigen he?
Smee__
Geplaatst: 10-03-16 18:34
Ik tel er 8 hoor
Maar mooi lijstje! Ben benieuwd door wie je Cookie laat dekken, of heb ik daar overheen gelezen?
leuke combi's weer, ik vind het eigenlijk heel leuk dat jouw veulens zo vroeg zijn, dan kunnen we er al even in komen haha en door wie gaat cookie gedekt worden?
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-16 18:57
Dido2316 had het eerst over 9 veulens. Dat hoop ik niet uit 8 merries Vandaar 'maar 8'.
8 zou mooi zijn maar er worden wat jonge merries gedekt en ik gebruik voor Amy en Misty een jonge hengst dus het is nog even afwachten hoe hij bevrucht.
Hij is zo'n 32" /86cm. Net zo groot als Deputy maar geeft vaak kleine, fijne veulentjes terwijl Deputy vaak veulens met lange stelten geeft. Nu was dat bij Cookie de vorige keer niet de oorzaak van de problemen maar ik denk dat het wel een hele mooie combinatie is en dan hard hopen op een hengstveulen Die is dan heel interessant om zelf op te fokken ivm bloedspreiding.