Het kan bijvoorbeeld een gesprongen adertje zijn, maar het kan ook placentitis zijn. Het is sowieso gek dat haar uier best snel al vormt en nu dus de gaatjes zelfs al open zijn. Morgenochtend bel ik sowieso de DA voor consult en ik zal niet aarzelen hem ook daadwerkelijk te laten komen.
Ah he bah .. Ik hoop voor je dat het gewoon geknapte adertjes zijn.. Succes morgen, ik zal voor je duimen. Lieve knappe Settel!
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-14 20:14
Op de tweede foto lijkt het heel erg maar ik kwam met mijn arm langs de spenen en toen vielen de korstjes/opgedroogde korreltjes er dus af. Daarna kwam er heel vlot dit beetje bloed uit.
Dank jullie Ik zal proberen snel up te daten morgen.
Ik had net de DA aan de lijn die zegt dat het op zich niks zorgelijks is, ik ga zelf eerst thuis temperaturen en dan verder kijken, omdat Set goed eet en vrolijk is denkt zij dat het bloeden komt door het op-uieren.
Nickyyyy
Geplaatst: 27-05-14 09:16
He bah!
Gelukkig denkt de DA dat het meevalt! Komt ze voor de zekerheid ook even langs of is dat niet nodig?
Ik ga eerst zelf temperaturen thuis en als ik me alsnog zorgen maak laat ik haar komen. Ik heb haar ook de foto's gestuurd. Ze zei dat zolang Set goed eet en zichzelf is ik me nog geen zorgen moet maken maar haar wel goed in de gaten moet houden.
Nickyyyy
Geplaatst: 27-05-14 09:45
Ah okee, fijn dat het in ieder geval tot niet lijkt mee te vallen!
Ah, klinkt logisch wat ze zegt. idd goed temperaturen. Zolang een paard gewoon eet en zijn/haar ding doet is het wel Ok, vooral eten en mesten enzo Ik hoop dat alles helemaal OK is Kijk het meeste uit naar deze combinatie Dit is de eerste merrie die ik volg.. Laat dan wel niet zo veel van me horen, ik vind haar er zo fijn uit zien, en jouw verhalen zijn heerlijk om te lezen
Lief van jullie ben zo blij met alle steun en lieve woorden, ben gelijk 10 jaar ouder van alle stress haha. Ze was gewoon vrolijk (zie geplaatste filmpje) wel heel aanhankelijk maar dat is toch mijn Setje Ze eet elke dag goed, zowel slobber als muesli, en hooi, en gras. Staat verlangend bij het hek naar het grasveld te kijken en vond het zelfs heerlijk toen ik aan haar uier zat. Maar toch schrik je enorm als je alle mogelijkheden bekijkt pff.
Ja, op het internet staan natuurlijk de meest rare dingen. Maar als ik het zo hoor zou ik inderdaad met je dierenarts meegaan. Dat er niks ernstigs aan de hand is. Want al zou er bijv. veel bloedverlies rond de uier zijn, zou ze ook lustelozer worden. Moet bekennen dat ik het wel interessant vind. Ik studeer diergeneeskunde (nu mijn eerste jaar). En we zijn bezig met het thema 'bloed'. Als daar echt iets ernstigs mee is, merk je het wel aan je dier, aangezien bloed een van de belangrijskte dingen in je lichaam is. Succes en sterkte! het komt vast goed!
Komt vast goed hou het maar in de gaten en bij twijfel gewoon de dierenarts laten komen... liever een keer te veel dan te weinig... en daarbij is het voor jouw gemoedsrust ook beter als er iemand naar gekeken heeft.
Bedankt voor die info Mi_E, ik ben van plan om vanmiddag de temp op te nemen, als ik me alsnog ergens zorgen over maak laat ik morgen de DA komen, als het echt zorgelijk is vanavond nog
Op filmpje en foto's lijkt ze idd gewoon erg happy dus ik zou me ook nog niet te veel zorgen gaan maken!
Fotsy
Geplaatst: 27-05-14 12:56
Ik denk ook dat het eigenlijk onschuldig is. Mijn merrie heeft dit ook vaak en zelfs toen ze niet drachtig was. Ben eens in alle ijl naar de kliniek gereden en daar vonden ze niets opmerkelijk. Kloven misschien. Zal wel iets hormonaal zijn.
Alleszins hebben ze gezegd, afblijven om infecties te voorkomen en laat de korstjes maar hangen.
Gelukkig lijkt het mee te vallen! Ja Kat, daar dacht ik ook aan, hoe is het met die plekjes, nog wat van te zien?
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-14 17:15
Plek op haar bil was een oude korst, die heb ik met glansspray en een rosborstel eruit geborsteld
plekje op haar neus is bijna weg zit nog 1 roze vlekje maar heb nergens anders meer iets ontdekt gelukkig
Set at vandaag goed, temperatuur was 37,7, had kleine korrels op de spenen toen ik 1 heel voorzichtig weghaalde kwamen er geen nieuwe bloeddruppels. Ik denk dat er niks is. Durf nog niet te hard te juichen maar wel zachtjes Fotsy ik blijf nu van de spenen af, gister ging het per ongeluk en vandaag wilde ik weten of de uier niet vol bloed zit.