veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 15:27

Ja he *\o/*
Zou wel heel leuk zijn!
Ik zal nog een topic voor haar maken. Wellicht helpt dit ook mee :P

White Dream doet echt zijn best, wilt echt pleasen. De tweede dag waren we alleen in de bak. Dat vond hij toch wel heel lastig. Hij hoorde de andere paarden wel maar zag ze niet. Hij heeft ook echt vriendjes gemaakt. Als White Dream weg ging uit de stal, gingen de buurmannen roepen. En ondersom ook, toch wel erg blij dat hij normaal paard kan zijn. :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 17:32

Ahh wat lief he en het is ook een groot knuffeldier <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 03:05

Jaa, hij is heel lief <3

Torvi krijgt echt veel stemmen! Nu zijn er meer hele leuke veulens die mee doen met de veulen verkiezing. Dus afwachten maar. Het zou wel heel leuk zijn als Torvi wint. :))

Ze heeft haar eigen topic gekregen
[KS-ITP] Torvi, ons zorgenkindje

AM_Horses

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 20:01

Ik kreeg net deze foto door <3 Liezella lekker liggen in haar stal
Afbeelding

Torvi kruipt steeds meer uit haar schulp. Ik kon haar heel voorzichtig aaien :):) Afbeelding
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:05

Zielig he dat ze zo alleen op stal moet staan :(

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 20:01

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:07

Ze hebben allemaal zo’n tevreden hoofd he, heerlijk!
Rosa gaat ook goed zeg en Wild heeft zo’n lief koppie <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 13:56

Wild heeft een hele leuke uitstraling. Maar pas op :') dat betekent niet dat ze ook zo lief is. Het blijft een aparte... Maargoed ik verwijt het maar naar haar verleden. Ze heeft zo haar gebruiksaanwijzing :j van de week zijn ze allemaal ontwormd. Ik hoorde dat wild Thing een uitdaging was. Zodra ze weet dat er iets komt krijg je haar niet te pakken, ook niet in stal. Ze heeft nog nooit geslagen, maar heb al heel wat mensen gehad die niet meer in haar stal durfde te gaan :=

Met Rosa ben ik heel blij, waarschijnlijk wordt dat ook de enige merrie die volgend jaar gedekt gaat worden. We hadden besloten dat dit het laatste veulentje van Wild Thing zou worden. Ik moet echt gaan minderen. Heb zoveel onkosten gehad en wil heel graag met Nigrante en White Dream de sport in. Wat ik met Liezella ga doen weet ik nog niet. Ze mag naar een goed huisje, maar eerlijk dat durf ik ook niet zo goed meer. Als ik zie hoe Esmeralda terecht is gekomen en mijn eerste paard. Mijn hart huilt, maar kan niks.
Spoiler:
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:18

Jeetje zeg :oo
Ik snap dat je daarvan schrikt!
Staat ze nog steeds zo?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:38

Oh jeetje Y;( snap goed dat je hart daarvan breekt.
Willen die mensen niet verkopen?

En Liezella kan niet meer gereden?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 15:25

Foto is van vorig jaar. Ik vrees ervoor hoe ze nu bij staat. Ze heeft in augustus pas een veulen gehad. Ze fokt best goed, kijk maar naar Nigrante en Odilia. Ik heb het geld niet om haar terug te nemen en te onderhouden. Het is zo oneerlijk allemaal. Ik sta gewoon in pension, ik denk dat iedereen wel kan bedenken dat ik enkel werk voor de stalling.
Voor Esmeralda willen ze ook gewoon best wel veel geld hebben voor haar conditie.

Liezella kan idd niet meer bereden. Ze heeft een oud fractuur waardoor ze enorm compenseert in haar lichaam. Zijn we pas na 1.5 jaar achter gekomen. Dit gedeelte kan je niet op de foto zetten. Toen we haar net hadden, zijn we naar smdc geweest om helemaal door te lichten. Alles op de foto en bovenlijn ook op echo. Rectaal toen ook si/bekken op echo. Toen niet echt iets gevonden. Daarba ook nog van alles geprobeerd meso therapie, zelfs andere pijnstillers geprobeerd. Regumate, omdat ze heel heftig is op haar lichaam.
Uiteindelijk dus achter gekomen dat haar heupkop afgebroken is geweest en iets lager weer vast is gegroeid. Waardoor ze enorm compenseert en dus pijn heeft onder het zadel. Ik ben echt helemaal weg van haar, durf wel te zeggen dat ik met haar het meeste heb. Ze moedert enorm graag. Dat had ze al bewezen bij rosa en nu bij haar eigen veulen ook.
2.5 jaar geleden <3 Afbeelding

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:38

O jeetje dat ziet er niet goed uit nee. Ik dacht dat Esmeralda vorig jaar bij een bokker terecht was gekomen, is ze daar weer weg?

Ik snap wel je dilemma met niet alles kunnen houden. Je hoopt dan dat je een goede plek kunt vinden. Maar blijft altijd afwachten.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:07

Jeetje! Wat schrik ik van hoe Esmeralda er nu uit ziet... Was altijd zo een prachtige merrie! Fokt inderdaad prachtige veulens! Jammer dat ze niet onderhouden wordt...

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:14

Klopt ze is daarna weer doorverkocht naar een hh. Daarom durf ik niet zo goed meer een merrie te verkopen als ze niet onder het zadel kunnen. Ik wil ze deze ellende besparen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:23

Snap ikmhoor Annet maar begrijp nog steeds niet hoe iemand een paard of een dier zo kan behandelen :n

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:06

Wij hebben Edi (esmeralda) inderdaad gehad, ze is inndie tijd graadmager bij ons gekomen (oktober 2021) en hebben er flink wat geld en voer achteraan gegooit om haar weer wat op te knappen. Ze zou toen niet drachtig zijn maar in mei 2022 had ze toch echt een merrieveulentje aan de voet staan.

Helaas stonden wij op dat moment ook voor een ietswat moeilijke situatie en hebben wij toen helaas moeten besluiten om voor iig het veulen een ander huis te zoeken...in goed vertrouwen hebben wij Edi en haar veulen als koppel verkocht aan een hh in de buurt...Edi is toen in uitstekende conditie met een 2 maand oud veulen vertrokken (eerder te dik dan te dun en een vacht als een spiegeltje)

Wij hebben meerdere pogingen gedaan om haar terug te kopen, meerdere biedingen, voorstellen etc etc gedaan...helaas hebben wij ook niet een ongelimiteerd vermogen en vragen ze gewoonweg te veel voor haar waardoor het voor ons echt niet mogelijk is op het moment.

Heb niet echt een betere foto dan deze, maar in deze staat is Edi bij ons vertrokken in juli 2022 met dus een 2 maand oud veulen terwijl ze in oktober 2021 een gratenpakhuis was toen ze kwam.

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 01:23

Bij jouw is ze top verzorgd. Als ik wist hoe het zou lopen! Hadden we haar nooit weggedaan. Maar degene die haar wilde kopen stond er op, ze wilde haar heel graag. Ik dacht echt dat ze een goed huisje kreeg. Maargoed het is niet alleen bij Edi. Mijn allereerste paardje heb ik al één keer terug gehaald. , later weer, dacht ik naar een goed adres gegaan. Bleek ook niet het geval te zijn. Mager onder de kale plekken door de luizen. Hoeven zo lang waardoor ze een blessure heeft opgelopen. Het maakt me kots misselijk. Soms vraag ik mezelf dan af of het niet humaner is om ze in te laten slapen om deze ellende te voorkomen |(
Dit paard was overigens gewoon te rijden dus niet als fokmerrie.

Ik moet even heel goed nadenken en reël zijn. Daarna ga ik beslissingen nemen.

Esmeralda (of edi) is een grote merrie dus ook iets meer voer nodig. Ze red het niet op een schrale weide zegmaar. Ik deed veel dubbele lijnen en longeren met haar. Vond ze altijd heel leuk om te doen.
Toen nog bij mij. En met Odilia
Afbeelding
Afbeelding

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:57

Wat jammer dat die hh er dan zo slecht mee omgaat. Die moet beter weten, is ook geen reclame voor je bedrijf als je dieren er zo laat bij lopen -:(-

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:52

Het is echt een prachtige merrie, zo zonde!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:07

Och mens, daar krijg je toch een knoop van in je maag >;)
Ik snap je dilemma hoor :(:)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 14:15

Ik weet niet hoe ze er nu bij staat. Maar hoe dan ook ik kan zelf niks. Moet zelf ook minderen -O-

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:24

Vreselijk om ze dan zo terug te zien ;(

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:08

Annet, misschien voel je je er beter bij als je je merrie verhuurd als draagmerrie, ze heeft een prima maat en leeftijd, blijft makkelijk op gewicht en is een makkelijke en goede moeder. Ik heb er dit jaar een hele goede ervaring mee, 1 1/2 jaar uit de kosten +/- 1500 tot 2000 aan huur en de meeste eigenaren die er zijn/haar mega dure embryo in stopt is knetter zuinig op de draagmerrie. Die van mij is er echt top van terug gekomen, die droeg een heul duur embryo. :=

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 22:17

Ik heb daar ook echt hele andere verhalen over gehoord :roll: dat durf ik echt niet aan.
Heb zelf ook gezien hoe de draagmerries bij een huurder stonden. Daar werd je echt niet vrolijk van. Je zou idd denken dat er goed voor de merries wordt gezorgd omdat ze een duur veulen dragen, maar is niet altijd het geval

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 15:58

Ik snap het, maar er zijn ook hele fijne mensen. Ik heb ook een slechte ervaring met een HH die bar en bar slecht voor die van mij zorgde, gelukkig nu wel een hele fijne ervaring.