Zo, eindelijk met de beentjes vooruit op de bank. 1,5 uur slapen in twee dagen, daarvoor al waken en nu twee bevallingen op 1 dag, ik ben nu wel moe Maar voordat ik naar bed ga, eerst verslag doen en iedereen bedanken voor alle berichten!
Super lief alle berichtjes en dat er zoveel mensen ook benieuwd waren is ook erg leuk!
Allereerst het verslag van Jane: We zagen dus dat overdag het uier voller werd, maar verder alles nog rustig. Rond etenstijd begon Jane onrustig gedrag te vertonen. Vaak gaan liggen, flemen, rondjes lopen, etc. Dus kreeg goede hoop. Na het eten gelijk weer uier gekeken, maar nog geen hars of melk. De rijvereniging kwam rijden, dus Jane hield de boel goed op Nog geen uur later toch weer gekeken, want ik zag dat het haar toch niet helemaal lekker zat en toen hadden we dus melk. Maar was nog teveel rumoer op stal, dus wist dat het zoiezo daarna zou komen. Lampen uit, club weg, maar Jane vond ineens dat ze nergens last meer van had. Ik had een vriendin gebeld die heel graag zoiets mee wilde maken, dus die was al onderweg. Maar toen die er was, liet ze niks meer zien Stond zich helemaal vol te eten, en verder niks. Dus wij voor de tv geinstalleerd met camera ook aan, en maar hopen dat het toch door zou zetten. Maar een aantal leuke afleveringen van een serie later, nog geen tekenen Dus ja, vriendin twijfelen, blijven of toch maar naar huis. Ik was overtuigd dat ze zou beginnen, maar je gaat toch bijna weer twijfelen. Dus weer uiercheck en er hing meer melk aan. Ook was ze stiekem wel wat warmig. Dus vriendin toch maar gebleven en dan maar waakdienst omstebeurt doen, zodat de rest kon slapen. We zijn tot 2.10 u gekomen, want toen ging ze liggen en begon te persen, niks geen onrustig gedrag meer vantevoren, gewoon gaan liggen en persen Dus wij even afgewacht en toen naar stal gegaan, want we mogen gelukkig van Jane altijd wel meekijken. Bevalling ging heel voorspoedig, ondanks dat het een best groot veulen was, niet dik, maar wel hele lange benen Nageboorte er vlot af, veulen vlot in de benen, klein beetje geholpen met uier vinden, al met al super! en toen kon ik naar bed. Dacht ik
Maar eerst even voorstellen Flint's Aramis Schimmel hengstveulen
Heeft een flink pak haar, dus klaar voor nog wat kou En hij is heerlijk ondernemend En handig met die lange stelten. Mama Jane is nogal beschermend, maar ze hebben toch al even in de binnenbak gelopen
Toen het verslag van Fey: Ik dacht dus te kunnen slapen, tegen 05.00 u. Maar uiteraard de camera van Fey ook nog even checken. Ja haha, daar had ik een trailer camera bijgezet, want anders moest ik daarvoor 's nachts steeds het bed uit Werkt prima, had in beeld de bank, deel woonkamer en bevaldoos/bench, dus dan zie je wel of ze onrustig zijn of niet. Nou, dat was ze dus Doos in, en uit, en miauwen, ik denk dat zal ook niet lang meer duren. Dus eerst opgebleven, maar op een gegeven moment wilde ik toch nog wat slaap proberen te pakken. Dus 1,5 uur kunnen slapen, maar toen ging wekker weer en moest ik op stal aan het werk. Steeds de camera checken en vertrouwde het niet, dus mijn moeder is bij haar gaan zitten, terwijl ik op stal bezig was. En tegen 11.30 u kreeg ik bericht dat ze toch echt begonnen was, gelukkig kon iemand anders de rest van mijn werk overnemen, dus ik snel naar binnen. Fey helemaal blij dat ik er weer was, want die wilde ons er echt bij hebben. Dus kon ze aan de slag. Ook dat ging heel mooi voorspoedig. Het duurt allemaal wel wat langer dan bij een paard, maar ze krijgen er ook een heel stuk meer Eerste kitten is geboren rond 12.44 u en de laatste om 16.00 u. Uiteindelijk heeft ze 6 prachtige kittens gekregen. 1 rood met witte, 3 creme/silver rode, 1 blue rood torti en 1 zwart wit harlekijn/bont. Geslachten bepaal ik pas later, nu eerst gewoon lekker bij mama liggen Ze koppelen allemaal mooi aan en zijn heel tevreden. Fey een trotse blije moeder, alleen dochter Silver moet het nu wel flink ontgelden
Zo, dat was een mooie dag! Nu straks snel op bed
Betere foto's van Aramis volgen nog, geen tijd gehad met echte camera foto's te maken.
En Juval, Wortel115 Jayney, jullie hadden de datum bij Fey ook goed geraden!
22 is mijn favoriete getal, geen idee waarom, maar nu is het wel extra leuk dat alles dan op 22 februari geboren is
Nine1987, sorry Dan had jij het ook goed!
Iedereen nogmaals bedankt voor alle reacties! Als ik iets vergeten ben te antwoorden of het staat wat warrig, mijn excuses, iets met weinig slaap Er volgen snel weer nieuwe foto's!