Idd, ik ben blij dat ik nu gewoon zekerheid heb en we stilaan kunnen gaan met beginnen met dekken dan.
Amai.. we hebben hier al veel veulens gehad en eigenlijk bijna allemaal super brave karaktertjes… maar deze. Die is niet normaal, nog nooit zo’n chill veulen gehad. Als ze ligt te slapen krijg je haar gewoon niet recht. Ze heft haar hoofd en bekijkt je eens met een flauw oog en gaat verder slapen.
Echt bijna opheffen, kriebelen op haar kont, rug, buik, oren,… maakt haar niet uit, ze blijft gewoon liggen en negeert je.
Als ze dan wakker is komt ze meteen nieuwsgierig af en kan je ook alles met haar doen.
Hangt echt samen met die doofheid, maar dan ook in combinatie met Ollie’s superchille genen.

Nog even een bevallingsverslagje?
Rond middernacht begon Satinka iets onrustiger te worden. Bij haar is dat wel altijd beperkter, is ook een heel kalme merrie, maar dus ipv de hele nacht staan eten. At ze nu een beetje, ging dan even ergens anders standbeeld staan, plasje doen en terug eten.
Toen begon ze veel te geeuwen en ging ze al eens liggen. Maar heel rustig gewoon rusten, nog niet plat ofzo. Dat enkele keren herhaald en dan ben ik eens gaan kijken of ze al aan het zweten was, dat is bij Satinka altijd duidelijk teken dat ze is begonnen, en dat was het geval.
Dan rustig gewacht tot haar water brak en dan volgde de pootjes blaas al snel.

Ik zag 1 wit beentje en ook al snel een witte neus
dan heeft Jef even geholpen, beentjes wat tegengehouden tot haar hoofdje en schouders er ook uitkwamen.

Ik dacht meteen tis een hengstje, omdat ze een vrij breed voorhoofdje had en meestal zijn dat bij Satinka hengstjes
Hier ging ik checken, ‘een merrie!
‘

Naveltje brak meteen mooi af, nageboorte was er binnen het kwartier al af. Dolly nam wel rustig haar tijd, pas na een dik half uur/ 3 kwartier ging ze rechtstaan.

Ze ging dan wel meteen op zoek naar de uier, maar had niet meteen door dat ze moest blijven zuigen eens ze hem te pakken had. Ik heb dan snel een flesje gemelkt en gegeven, waardoor ze het zuigen wel snapte

Als dat leeg was vloog ze meteen terug onder Satinka en was ermee weg. Snel volgde nog een kakje en kon ik gerust terug in mijn bed kruipen
De schone chille slaapster:

Volgende dag dus checkup gehad en alles was tiptop in orde. Ook bij Satinka, niet normaal die merrie, daar is niets meer aan te zien de volgende dag, niks gescheurd, gezwollen of gekneusd. De DA zei dat ze er zo geen 2 op een jaar tegenkwam en dat ze elk jaar opnieuw versteld stond van Satinka..
Straks nog eens nieuwe goede foto’s nemen en misschien even buiten laten.