Zonder wat ervarenere begeleiding had het gegarandeerd fout afgelopen voor beide. Dus maar goed dat ze hier staat. Veulen heeft ook heel eeg lange benen en is groot tegenover de moeder.
En ondertussen ziet Poppy mij als haar kind en krijg ik lief en zacht gemurmel en kusjes wanneer ik haar melk
jolandje
Geplaatst: 12-12-21 15:34
jeetje, wat een nacht zeg, gelukkig heb je beide erdoor gekregen, dat was zeker niet iedereen gelukt , nu maar hopen dat het veulen wat meer naar de mama trekt en bij haar gaat drinken, zo te lezen lijkt poppy wel een lieve brave mama , ik duim nog even door
jolandje
Geplaatst: 12-12-21 15:46
veulentje ziet er trouwens heel knap uit
Julie__b
Geplaatst: 12-12-21 15:58
Oh ik heb dit topic nu pas gevonden, oeps... Wat een nachtmerrie heb jij beleeft zeg! Ik hoop heel erg mee dat de band tussen ze een beetje bij trekt en jij kan genieten van je prachtige veulen ipv zorgen maken . Hij is wel echt prachtig! En groot! Wat 'fijn' dat je al zoveel ervaring hebt, dit is echt mijn nachtmerrie als iemand die voor de eerste keer drachtige merries heeft.
Duimen dat het werkt met je broek over Poppy, Annelies. Dat je weer wat zorgen minder hebt.
Het is inderdaad een groot veulen als je haar zo naast de moeder ziet staan. Wat een geluk voor Poppy en dat veulentje dat ze een engelbewaarder in jouw vorm hebben.
Kaplaars
Geplaatst: 12-12-21 17:28
Wat een heftige bevalling en nasleep! Echt zo fijn voor merrie en veulen dat ze bij jou terecht kwamen. Hopelijk werkt je trucendoos!! Is het een merrie- of hengstveulen? Wel een prachtig mooi ding, met die hoge witten achterbenen en dat witte vlekje
Knolselder
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-21 17:39
Het is een meisje Ze heeft ook bij elke hoef hele leuke hermelijnvlekken!
Oh wat een verhaal je zal gebroken zijn van deze nacht maar voor alsnog is nu alles levend en lijkt goed ik duim dat de kleine meid snel de juiste moeder van de melk afhelpt....
Dat moet wel heel heftig geweest zijn. Hopelijk heeft het veulen snel door dat poppy de echte moeder is.
Ze is wel heel schattig
pretty
Geplaatst: 12-12-21 19:24
Je hebt het fantastisch gedaan Annelies! Veulen heeft lange fijne beentjes en is groooot naast Poppy. Hopelijk worden de verhoudingen straks juist en ben je afgedankt als surrogaat-mama en veulen haha. Hopelijk kan je snel genieten nu!
Ze begint meer en meer naar Poppy te trekken en was daarstraks op de juiste plek aan het zoeken. Ik heb ze nu nog even vlak aan de tepel afgekolfde biest gegeven, omdat dat nu heel belangrijk is, maar ik denk als ik ze straks wat langer haar plan kan laten trekken ze de weg wel gaat vinden.