Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 23:49

Ja ze is wat chagerijnig. Dat ben ik niet gewoon van haar. Terwijl ze echt niet extreem veel buik heeft. Ze heeft nu een weekje vrij gehad. Als ze morgen of overmorgen opnieuw zo chagerijnig is dan gaan we maar over op longewerk.
Vind het vrij vroeg om haar al stil te zetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 14:09

Hormoontje moest vandaag gekapt worden. Gewoonlijk doen we dat gewoon buiten maar omwille van het weer dus vandaag binnen waardoor mijn smid voor het eerst haar bordje zag dat op haar stal hangt. _O-
Onder haar naam heb ik een ooievaar getekend met "Demon baby on board, E.T.A *** days"
Ben wel laks geworden met het bijhouden van de dagen trouwens. :') Moet steeds mijn man zijn stiftje gaan jatten. :))

Hij schoot in de lach en zei "gij hebt goei hoop precies? Voorbereiden op het ergste en dan kan het alleen maar meevallen ofwa?"
Dus ik zeg "ja, toen Terror kwam hoopte ik op een lief braaf veulen dus ik dacht van het nu eens andersom te proberen. :j"
Daarop grijnsde ie eens. Mijn smid is soort van familie van mijn man. Tis niet dat we bij elkaar op de koffie komen maar we kennen elkaar dus wel wat beter dan gemiddeld. Hij is ook verschrikkelijk met afspraken waar ik me dood aan erger. En ik merk dat mijn beide paarden die ergernis overnemen. :o Als hij gewoon komt wanneer hij zegt dat hij komt dan zijn beide paarden braaf. Maar als hij zoals nu weer niks laat weten en niet komt wanneer hij zegt dat hij komt waardoor ik opgejaagd ben. Dan heb ik dus twee draken. := Vooral Sam is daar heel enthousiast in. :=

Terwijl Sam zijn Sammige zelf was. (Sam vereist wat geduld en een goed getimede "Sam tis genoeg nu he!" van mij. :') ) deed ook hormoontje vandaag goed haar best om herinnerd te worden. :j

Blijkbaar zijn we dus zo ver gekomen dat Rêve enkel haar voet geeft als ik "voetje" zeg. :roll: (dit paard is normaal dus helemaal niet eenkennig en er kan veel van haar gezegd worden maar ze is normaal dood braaf en makkelijk bij de smid.). Maar Hormoontje heeft dus besloten dat ze niet meer naar de smid luistert. :x :x

Verder vind ik haar niet erg dik worden dus ik hoop wel dat dit inderdaad hormonaal gedrag is en dat ze nog steeds drachtig is.
Heb vandaag wel haar dekensingels moeten losser maken maar op de foto en voor het zicht blijft ze in verhouding. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 21:13

Er begint een heel bescheiden buikje aan het komen. _O-

Afbeelding

En vooralsnog blijft ze mooier in de bovenlijn dan haar moeder. :j

Maflinger_S

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:30

Da's een keurig lijntje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 11:58

Tuttebel is nieuwjaar goed door gekomen. :j Sam traditiegetrouw iets minder. Terwijl ik Sam wanhopig stond rustig te houden. Was mijn man Rêve letterlijk met vuur aan het laten spelen. :=
Mijn merrie is echt de duivel zijn toekomstige troef denk ik. :=
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=601A6A77

Ze had heel snel ontdekt dat als ze uit blaast, dat ze dan het vlammetje uit kreeg. Dus terwijl ik Sam stond te masseren met de rubberen borstel om hem kalm te houden. Was Rêve de aansteker aan het uitblazen. :roll:
Nog 16 dagen te gaan voor deze dame en volgens mij begint het buikje nu echt ronder te worden. Morgen nog eens een foto proberen te maken. :j

Maandag naar de dokter waar ik goed nieuws kreeg betreffende die niersteen. (die is vergruist geraakt dus geen 2e vergruizing nodig!) en 's middags (was een half uur thuis) ging ik even op mijn buik liggen om een bal van Arras (de hond) onder de kast uit te halen en voelde iets raar in mijn knie. Toen ik keek zat er echt een dikke harde bult op. Trok weg en 's avonds bij de kine vermoedde die dat ie even uit de kom geweest is. Maar toen ik net thuis was van de kinesist en op één knie ging om iets te pakken. (iets wat ik al mijn heel leven doe.) voelde ik hetzelfde rare gevoel en was de bult blauwer en dikker terug. Zwelling is iets afgenomen maar niet meer weg gegaan in tegenstelling tot gisteren. Dus zo maar eens telefonisch contact opnemen met mijn huisarts. :roll:

We gaan van de regen in de drop. :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-01-21 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:06

Heerlijk dier is het toch :') Ze blijft wel heel bescheiden. Is ze in de breedte ook zo slank of krijg je een dwarsligger (nu al :') )?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 12:10

Nou, dit paard is in breedte nooit echt slank. _O-
Maar nee, het is nog geen dwarsligger. Haar moeder was zowel breed als echt een hangbuik. _O- Maar Rêve lijkt dat voorbeeld niet te gaan volgen. :))
Ze blijft ook wel mooier op gewicht voorlopig ondanks dat ze regelmatig haar brokken van 's morgens voor een deel laat staan. (die krijgt ze dan gewoon 's avonds er bij. Dan eet ze ze doorheen de nacht op.)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:27

Hahaha, een echt duivelsgebroedje in wording. Nog even en ze gaat vuurspuwen.

Heb er hier ook zo een, een "gewone" palomino. Ze is lichter dan Reve en heeft 's zomers een gouden velletje. Ik noem haar daarom ook wel "mijn gouden draak" of kort gezegd draakje, drakie, drakiepaard of draaksel. Vooral dat laatste levert soms hilarische discussies op met mensen die me dat tegen haar horen zeggen: "Wat zeg je nou tegen haar, braaksel?", "nee, draaksel". Enige uitleg is dan altijd wel nodig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 12:45

:') Er was een moment dat ze zo dicht bij ging dat ik ineens zei "schat, ik ruik gewoon verbrande haren, steekt ge haar niet in de fik asjeblieft?" :')
Vermoed dat ze een tasthaartje wat korter gebrand heeft in haar nieuwsgierigheid. :))

Hier hebben ze veel namen. "Onversneden biedstuk" en "ongeprepareerde gehaktbal" zijn er een paar. :')

Rêve heeft heel veel lieve koosnamen zoals Lieffie, moppie, schatje, schoonheid, prachtje, meiteke, meiske enz. Maar ook Terror, Terror-trut, bitch, dikke, buldozer, JCB en kreng. :')

Sam is meestal Sammie en Sammeke. Op bokt heeft iemand hem tot "SuperStoereSuperSam" gedoopt. Wat een iets meer maatschappelijke geaccepteerde afkorting geeft dan mijn "SuperSam" :'). Maar we hebben ook Sam de verschrikkelijke, Samaël (ja naar de gevallen engel.), Samantha (als hij een merriedagje heeft) of Darth Samantha als hij een heel ernstige merriedag heeft. _O-

Een paar dagen geleden was hij dwars toen ik met de kruiwagen aan het klooien was en ik had al geen geweldige dag. Mijn man was ook op stal iets aan het doen en stond dus toe te kijken toen ik zei "Sam! Hou er mee op of ik prik u op een stokske en leg u op de barbecue!!"
Mijn man schoot in de lach, vooral omdat Sam in eerste instantie naar me keek met een uitdrukking die je alleen kan beschrijven als verontwaardiging. Vervolgens snoof en wegwandelde maar wel nog even om keek met diezelfde blik. :')
Mijn man zei heel droog "Stokske en barbecue heeft ie begrepen geloof ik." _O-

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:05

Nooit saai met paarden met een eigenzinnig karakter _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:09

Darth Samantha :') _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 19:12

Inmiddels moet ze nog 157 dagen.
Ze is voor haar doen wel dik. Maar vergeleken met andere merries blijft ze bescheiden vind ik. :=

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat ze een merrie aan het bakken is. :+

Hierna heeft ze een hoognodige poetsbeurt gehad waar ze heerlijk van stond te genieten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:41

Die mooie appeltjes van dr <3 Bescheiden buikje inderdaad, maar ze ziet er goed uit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 14:36

ja, ze blijft elke winter donkerder en elke zomervacht is ook een tint donkerder. Ben benieuwd of ze nog veel goud over houdt als ze een jaar of tien is. :')
Als jaarling was ze bijna wit in haar wintervacht.

Ben blij dat ik haar vooralsnog goed op gewicht kan houden. :j

Ze hebben onbeperkt hooi, zij krijgt nu 1kg merriebrok en een halve kg red fibre mix. 's morgens.
In de avond krijgen ze ongeveer een halve kg slobber (droog afgemeten) en Sam krijgt 250gr linamix en Rêve krijgt 500gr linamix.
Daarnaast krijgen ze regelmatig wortels of appels. Nu zijn mijn wortels weer op maar ga morgen terug een paar zakken halen. :D

Ze hebben elk naast hun gewone voerbak nog een voerbak hangen die gevuld is met grasmix van hartog. :j Die kunnen ze doorheen de nacht dus rustig leeg eten naast hun hooi.

Sam die altijd erg in viel in de winter blijft dit jaar ook voor het eerst mooi op gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:47

Ah, dat klinkt goed. Sam had wat met zijn kaak, toch? Is dat al beter?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 14:51

:j Sam had een breuk in de kaak. :(:) Was gelukkig een eenvoudige breuk die zonder complicaties genezen is. Hij is een aantal weken niet zo heel happy geweest en ook eenvoudige breuken brengen best wat dierenartskosten met zich mee. :') Maar hij is weer geheel in orde. :j Je ziet nog een heel kleine verdikking waar de breuk zat maar alles is gecontroleerd en het is puur een "schoonheidsfoutje". Eentje dat je niet eens ziet als je hem niet kent. We noemen hem nu scarface omdat hij zijn hoofd gestoten heeft met nieuwjaar en een schaafwondje aan zijn oog had ook. _O-

Als alles goed af loopt kunnen we er om lachen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:11

Agossie. Fijn dat ie weet goed hersteld is!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:53

Reve blijft een mooierd, ook met een klein maatje meer.

Mijn arabierig typje is een "gewone" palomino die 's zomers een gouden drakenpakje aan heeft en 's winters transformeert tot appelpaardje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 13:03

een "gewone" palomino? :D
In de zomer wordt ze ook steeds donkerder. :j Op haar benen is ze bijna zwart. :=

Gisteren hadden we hier sneeuw. Er waren er twee not amused. Toen ik ze ging binnen halen kwam Sam vrij beledigd binnen en Rêve die gewoonlijk alle tijd van de wereld heeft kreeg ik met een "Rêve rustig!" nog net zover dat ze op een drafje binnen kwam in plaats van in galop. _O-
Geen sneeuwliefhebbers hier op stal dus. :)) :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 18:10

Nog 123 dagen te gaan en Rêve houdt het bescheiden. :j
Omdat ik vandaag in het ziekenhuis was heb ik niet tijdig het deken kunnen wisselen (en het gek doen voor de foto hielp ook niet. :roll:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En haar modder koppie van in de plas te gaan liggen. :roll:

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:33

En haar blik ook op die laatste foto: "Vrouwtje, ik ben vies, help me dan....."

Ze heeft goed haar best gedaan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 18:47

:D helaas, heb met moeite de stallen gedaan en heb hun dekens gewisseld en de rest van de avond trek ik me terug op de zetel. :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:48

Da's nog steeds een heel bescheiden buikje.

Wat is het toch een leukerd. Geeft niets, een beetje vies mag best.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 18:55

Ja, voor haar doen is het wel echt een buikje. Rêve heeft normaal echt een heel strak lijntje. Maar het schreeuwt niet ‘ik ben een demon aan het maken’ he. _O-
Sam ziet standaard zo uit, _O-
Maar Rêve is normaal heel strak. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 21:57

Zo, heb haar vandaag een beetje opgeknapt. :D maar ze gunt me echt geen buikje. :\
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding