Madam geniet nog maar even van het mooie weer!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lovejouuuIB schreef:Ik heb een echte fopmerrie! Vanacht zelfs geen onrust.. Ph is omhoog gegaan.. Ik weet het niet meer haha ik denk dat ik nog wel even door kan gaan met waken!.. Voordeel is wel we kruipen zo heel langzaam wel naar de mooie veilig datum zo want vrijdag zitten we op 320 dagen![]()
[ [url=m/fBi4nY.jpg]Afbeelding[/url] ]
janderegelaa schreef:lovejouuuIB schreef:Ik heb een echte fopmerrie! Vanacht zelfs geen onrust.. Ph is omhoog gegaan.. Ik weet het niet meer haha ik denk dat ik nog wel even door kan gaan met waken!.. Voordeel is wel we kruipen zo heel langzaam wel naar de mooie veilig datum zo want vrijdag zitten we op 320 dagen![]()
Snap je nu waarom ik zeg dat die melktesten onbetrouwbaar zijn? Het gaat altijd zo, zoek hier maar in de topics. 90% klopt niet. Geldklopperij die testen.
salatiga1995 schreef:janderegelaa schreef:
Snap je nu waarom ik zeg dat die melktesten onbetrouwbaar zijn? Het gaat altijd zo, zoek hier maar in de topics. 90% klopt niet. Geldklopperij die testen.
Daar ben ik het niet mee eens, bij mij zakte die duidelijk binnen een paar uur en kwam daarna ook het veulen.
Ik heb veel meer positieve dan negatieve verhalen erover gehoord, het geeft natuurlijk geen 100% betrouwbaarheid maar het is een fijn hulpmiddel in mijn ogen.
lovejouuuIB schreef:Ik heb een echte fopmerrie! Vanacht zelfs geen onrust.. Ph is omhoog gegaan.. Ik weet het niet meer haha ik denk dat ik nog wel even door kan gaan met waken!.. Voordeel is wel we kruipen zo heel langzaam wel naar de mooie veilig datum zo want vrijdag zitten we op 320 dagen![]()
Coloured schreef:lovejouuuIB schreef:Ik heb een echte fopmerrie! Vanacht zelfs geen onrust.. Ph is omhoog gegaan.. Ik weet het niet meer haha ik denk dat ik nog wel even door kan gaan met waken!.. Voordeel is wel we kruipen zo heel langzaam wel naar de mooie veilig datum zo want vrijdag zitten we op 320 dagen![]()
Harst/druppelt ze nog wel, of ook niet meer?
En inderdaad, fijner dat het nog even blijft zitten, 320 dagen is toch wel een fijne grens voor je eigen gemoedsrust.
Ik vraag me wel af, staat ze niet erg hoog op haar hoeven? janderegelaa schreef:salatiga1995 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens, bij mij zakte die duidelijk binnen een paar uur en kwam daarna ook het veulen.
Ik heb veel meer positieve dan negatieve verhalen erover gehoord, het geeft natuurlijk geen 100% betrouwbaarheid maar het is een fijn hulpmiddel in mijn ogen.
Dan ben je de uitzondering die de regel bevestigd. De gemiddelde melktester trekt 2 weken lang iedere dag aan het uier om te testen.
En daarbij, had je een uurtje eerder getest dan was de ph waarschijnlijk normaal geweest en had er morgens een veulen door de stal gelopen.
Yunomi schreef:janderegelaa schreef:Snap je nu waarom ik zeg dat die melktesten onbetrouwbaar zijn? Het gaat altijd zo, zoek hier maar in de topics. 90% klopt niet. Geldklopperij die testen.
Stille meelezer, maar ik wil nu toch even binnenvallen.
Er zijn meerdere wetenschappelijke studies gedaan over het testen van de pH om een naderende bevalling bij de merrie te voorspellen met positief resultaat. Waarbij ook genoemd wordt dat er geen negatief effect is gevonden op de kwaliteit van de biest.
Zie bijvoorbeeld:
https://www.researchgate.net/publicatio ... ling_mares
https://www.researchgate.net/publicatio ... n_in_Mares
https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/002/ ... 001_AC.pdf

lovejouuuIB schreef:Janderegelaa bedankt voor je input over de ph strips. Ik gebruik deze gewoon voor erbij en zal er dan ook zeker niet de bevalling er op gaan voorspellen. Vind ik het intresant om het te meten? ja. Dus ik blijf het gewoon doen zolang ze druppels heeft hangen. Of het me nu wel of geen nuttige informatie geeft is aan mijzelf te bepalen
Dat de banden nog strak zijn is fijn misschien houd ze het dan nog wat langer binnen
[***] schreef:Wat ik weet van merries die voor het eerst een veulen krijgen is dat je niks weet. Iedere merrie is anders en iedere bevalling trouwens ook. Doen ze het 5 keer op dezelfde manier sta je de 6e keer toch weer te kijken
Dus succes met waken