Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oji schreef:Nou ja, dat is natuurlijk maar net wat je als eerlijk definieert.
Iemand een knuffel geven en zeggen we zijn okay en doen alsof je je vergist hebt en zijn verklaring aanneemt...dat valt voor mij zeker ook niet onder eerlijk. Dat vind ik op zijn minst huichelachtig en feitelijk lieg jij net zo goed in zijn gezicht.
Ik snap dat de situatie niet makkelijk is. Maar als je zo zeker weet dat het echt stro stelen is als je hier zegt, dan ben je in mijn ogen eerlijk als je het ook zo brengt en de consequenties daarbij voor lief neemt, of je zwijgt en accepteert de situatie. Maar tegen hem doen alsof je het niet zeker weet, je zijn verklaring gelooft en ondertussen "en plein public" op internet zeggen dat je hem een leugenachtige dief vind en dat je weg bent zodra het jou uitkomt. Mensen die weten waar jij staat en hem kennen lezen dit misschien ook en daarmee maak je hem dus achter zijn rug om zwart. Dat vind ik zeker geen eerlijk gedrag!
Lante schreef:‘Blaming the victim’ is dit Oji.
xPenny schreef:noox schreef:Waarom niet de aankomende maand extra zaagsel in de stal gooien, gewoon voor je merrie en straks veulen? Ik heb het al meerdere malen aangekaart zien worden, maar waarom wil je dat niet ts?
Ik snap dat het extra kosten zijn (weer) voor jou, maar als je merrie echt voorop staat zou ik mijn hoofd hooghouden, weggaan zodra het kan maar in de tussentijd mijn merrie verzekeren van een lekker bed zonder dat je de eigenaar extreem in de gaten hoeft te houden. Dat kost ook tijd en energie. Klaar, de man heeft in je gezicht gelogen en de kans dat hij het toch opnieuw doet is aanwezig. Ik zou schijt aan hem hebben, zaagselbed maken voor mijn merrie en hem erg duidelijk aanspreken als jij vervolgens stro vermengd met zaagsel in een andere stal ziet liggen.
Heb nergens gezegd dat ik dit niet wil gaan doen.
Ben mezelf al gaan verdiepen in wat ik als onderlaag ga doen.![]()
Dit gaat er ook zeker komen en ben blij met de oplossingen die jullie bekijken!
Maar ik moet dit uiteraard eerst met de staleigenaar overleggen of dit mag. Ik ga niet zo maar iets doen aangezien hij de mest moet afvoeren.
Ik wil wel zo veel mogelijk in de buurt blijven van producten die als stro gezien worden.
Het liefst heb ik natuurlijk vlas maar of dat makkelijk is voor hem met het mest weg krijgen weet ik niet.
Misschien inderdaad voor de korrels gaan.
Dit laat hij trouwens niet ophalen maar doet het op zijn eigen land.
Haarbal schreef:Ik ben wat dat betreft fan van de strokorrels hoor, dat wordt echt een veerkrachtige 'matras'! En de mest is heel prettig, want omdat het stro al fijn is, kan het ook zo in de bloemen/moestuin. Bij ons kwam "Opa" altijd een kruiwagen vol halen als ik de stal leeg trok. Bovendien werkt het zeer efficient en zuinig als je het bij houdt.
Enige nadeel is dat het de eerste dag/twee dagen echt harde korrels zijn, die je paard dus eerst moet platstampen tot poeder. Dan rollen ze ook een beetje onder de hoeven, het is niet heel stabiel. Dit kan je oplossen door de korrels eerst 1/2 nachten in de stal van een ander paard te doen en die de boel laten platstampen voor je. En dan overscheppen in je eigen stal.
oji schreef:Lante schreef:‘Blaming the victim’ is dit Oji.
Nou dat is echt iets heel anders hoor. Eerst even nadenken voor je iets gaat roepen.
Ik zeg nergens dat het TS haar eigen schuld is dat haar stro uit de stal gejat wordt. Ik zeg ook nergens dat ik dat goedkeur. Ik geef alleen aan dat als TS zo'n moeite heeft met mensen die in haar gezicht liegen en dat ze eerlijkheid zo hoog heeft staan, dat ze zich daar zelf ook schuldig aan maakt.
Waarom moeten op Bokt altijd de TSsen heilig verklaard worden en mag je ze nooit een spiegel voorhouden over wat hun eigen acties zijn? Want ja, ik vind het kwalijk dat haar stro gestolen wordt en ja daar zou ik zelf ook enorm pissig om zijn. Maar ja, ik vind ook dat er op TS haar gedrag een en ander aan te merken valt, nl dat zij niet de het lef heeft de pensioneigenaar er ècht op aan te spreken, maar wel haar verhaal op internet plaatst waar bekenden van de staleigenaar, of mede pensionklanten, dit zouden kunnen lezen. Dat vind ik nl bepaald ook niet zo netjes.
anjali schreef:Haarbal schreef:Ik ben wat dat betreft fan van de strokorrels hoor, dat wordt echt een veerkrachtige 'matras'! En de mest is heel prettig, want omdat het stro al fijn is, kan het ook zo in de bloemen/moestuin. Bij ons kwam "Opa" altijd een kruiwagen vol halen als ik de stal leeg trok. Bovendien werkt het zeer efficient en zuinig als je het bij houdt.
Enige nadeel is dat het de eerste dag/twee dagen echt harde korrels zijn, die je paard dus eerst moet platstampen tot poeder. Dan rollen ze ook een beetje onder de hoeven, het is niet heel stabiel. Dit kan je oplossen door de korrels eerst 1/2 nachten in de stal van een ander paard te doen en die de boel laten platstampen voor je. En dan overscheppen in je eigen stal.
nee,want dan gaat de eigenaar van dat andere paard weer klagen. Ik zou voorlopig helemaal niets meer overscheppen van de ene stal in de andere!
das waar ook! Nou dan zelf maar een paar uur flink stampen... muziekje op en een paar vrienden erbij, haha! 
oji schreef:Lante schreef:‘Blaming the victim’ is dit
Nou dat is echt iets heel anders hoor. Eerst even nadenken voor je iets gaat roepen.
oji schreef:Ik zeg nergens dat het TS haar eigen schuld is dat haar stro uit de stal gejat wordt. Ik zeg ook nergens dat ik dat goedkeur. Ik geef alleen aan dat als TS zo'n moeite heeft met mensen die in haar gezicht liegen en dat ze eerlijkheid zo hoog heeft staan, dat ze zich daar zelf ook schuldig aan maakt.
Waarom moeten op Bokt altijd de TSsen heilig verklaard worden en mag je ze nooit een spiegel voorhouden over wat hun eigen acties zijn? Want ja, ik vind het kwalijk dat haar stro gestolen wordt en ja daar zou ik zelf ook enorm pissig om zijn. Maar ja, ik vind ook dat er op TS haar gedrag een en ander aan te merken valt, nl dat zij niet de het lef heeft de pensioneigenaar er ècht op aan te spreken, maar wel haar verhaal op internet plaatst waar bekenden van de staleigenaar, of mede pensionklanten, dit zouden kunnen lezen. Dat vind ik nl bepaald ook niet zo netjes.
josie schreef:Als je strokorrels een beetje nat maakt vallen ze mooi uit elkaar, hoef je dus niet te stampen en te pletten.
Zo wordt het ook aanbevolen.
Succes met je keuze voor de onderlaag en goed dat je dat ook even navraagd wat mag en wat niet.
Ik vind het knap hoe je er mee om gegaan bent en hopelijk gaat straks alles goed met de merrie en veulen.