Inderdaad nog een maandje We zijn min of meer aan't aftellen, al ben ik er absoluut niet mee bezig momenteel alles moet nog in orde gebracht worden. Ik ga ze rond 20 april naar huis brengen. En dan zien we wel hoe het loopt... zo benieuwd, maar ja, 't zal wel weer een hengst zijn
Heel veel succes gewenst! Ik heb al zoveel goeds gehoord van deze hengst en ken ook mensen die er mee fokken en een schitterend paard eraan hebben en nog een veulen.
Normaal is ze voor 27 april, maar de eerste dracht ging ze 17 dagen overtijd dus ik denk dat ze niet zal gehaast zijn vandaar dat we ze pas 20 april naar huis brengen
Ze is nog steeds dik, begint nu toch beetje uier te krijgen, maar staat nog steeds bij mijn schoonouders. Ik wil ze niet te snel verplaatsen omdat met haar erbij de groepen altijd onstabiel zijn. Verder hebben we privé redelijk wat zorgen om onze dochter dus verdwijnen minder belangrijke zaken zoals paard naar de achtergrond. In die mate zelf dat ik er nog over denk om merrie en veulen zo snel mogelijk van de hand te doen... 't is heel moeilijk om tijd te maken momenteel en ik heb zoveel aan mijn hoofd... Maar bon, we laten haar eerst maar eens veulenen en zien dan wel. Wel leuk dat jullie nog volgen!
xHereIsAnne
Geplaatst: 03-04-18 13:54
net optijd dit topic gevonden om nog mee te volgen, ben benieuwd naar het veulen !
Corneeltje
Geplaatst: 03-04-18 14:13
xHereIsAnne schreef:
net optijd dit topic gevonden om nog mee te volgen, ben benieuwd naar het veulen !
Zelfde hier
Silly1972
Geplaatst: 03-04-18 15:27
Ik begrijp het Sofie, maar moet de merrie niet een maand van te voren naar de bevallingsplek? Dit ivm de bacterieen waar ze weerstand voor op moeten bouwen.
Ennuhh als je het veulen van de hand doet, denk aan mij haha
Jeetje Sofie, wat heftig allemaal, kan ze niet gewoon blijven waar ze staat en bevallen bij je schoonouders? Dan kun je je nu vooral richten op je dochter. Sterkte....
Silly1972
Geplaatst: 03-04-18 21:25
Ja dat zou inderdaad het mooiste zijn voor jullie. Heel veel sterke in ieder geval
Ooo jee Sofie, het zit jullie echt niet mee, Met zoveel aan je hoofd, kan je misschien het veulenen elders onder begeleiding doen, scheelt een hoop gewaak en stress.
Goh ja een maand van tevoren, dat wordt soms gezegd, maar hier op de dierenkliniek in Merelbeke gaan ze ook pas een week voor datum heen hoor bovendien staat Evita pas een paar maand bij mijn schoonouders (op nog geen 10km van mijn huis) dus zal het met die weerstand zeker meevallen Ze kan niet daar bevallen aangezien er geen stallen zijn.
Merrie wegdoen wil ik sowieso niet doen. Ik heb ooit eens een veulen naar de opfok gebracht en ik denk dat iedereen hier weet hoe dat is afgelopen...
Bedankt voor alle bemoedigende woorden voor onze dochter, we hebben inderdaad echt pech nu en ik zou alles geven en doen, mocht ons meisje maar gewoon weer gezond zijn en geen zorgen kennen zoals we die nu hebben...
Misschien brengt het waken ons wel wat afleiding. Nu ben ik totaal niet bezig met Evita (en ik denk dat ze dat wel best vindt) maar wellicht keert het eens ze thuis is en kan ik me hierop helemaal focussen T is ook dat ik al zolang niet meer met Evita rij, de band is echt weg en nu ze niet thuis is, vergeet ik soms dat ik haar heb. Dat klinkt zo cru... Maar naast onze zorgen, is het hebben van paarden en al wat ze betekenen zo banaal. Echt vreemd. Mijn hele leven heeft om paarden gedraaid en Evita is altijd mijn beste vriendin geweest... moeilijk om uit te leggen en te vatten dat het nu "maar een paard" is. Hopelijk geraak ik toch nog in de penny-flow en kunnen we samen genieten van 't einde van haar dracht en 't nieuwe leven dat ze ons zal schenken! Ook Evita verdient dit
Ja dat is ook weer zo Sofie, misschine brengt het je inderdaad afleiding. IK hoop van ganser harte dat alels van een leien dakje gaat en dat je kan genieten
Komt wel goed Sofie, je moet niet bij Evita in de stal gaan slapen om haar te controleren en helpen, integendeel, daar is ze ook het paard niet voor Ze staat vast niet weg te kwijnen omdat ze u mist ook, haar kennende En eens minivlek er is ga je automatisch wel weer ermee bezig willen zijn denk ik, zal je gedachten ook verzetten!!