Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 22:39

Gezellig Icecrystal! :D Op mijn andere scherm staat momenteel een etende Ice terwijl ik dit typ haha.

Sincere: Haha ik vond Marein vroeger ook echt knapper dan Kirs _O- Ondertussen wint ze het van hem wat mij betreft (moet je natuurlijk ook wel zeggen van je eigen pony :') ), maar dat komt meer omdat hij een typische manegepony is nu qua bespiering en Kirs juist heel erg is ontwikkeld sinds die foto's. Maar een stoere kop blijft hij houden.

Vandaag was mijn vriend weer mee naar stal, dus die wilde weer even voelen of hij contact kon maken met Nachtmerrie.... het werd niet echt op prijs gesteld door Kirsten :') Gelukkig had hij daarna ook wat wortels om het weer goed te maken.
Afbeelding

Myrsky

Berichten: 4124
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:45

Wat een vrolijke kop trekt ze erbij zeg _O-

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:10

Haha dat hoofd wat ze erbij trekt :+ ;'Stay away from my belly -:(- '.

Heel raar idee dat er zoveel mensen naar Ice kijken. Wel een fijn en veilig gevoel geeft dat :D.

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 12:35

Ze is zo gezellig :+ . Naar het paard van mijn stalgenoot kijkt ze nog gezelliger haha, zo boos durft ze niet te doen tegen ons (en ook niet naar mijn ruin :') ).

Icecrystal: lijkt me inderdaad wel een raar gevoel, voel je je niet bekeken als je daar bezig bent? Ik vind het wel heel leuk dat jullie het aantal dagen bijhouden op de stalmuur. Ik heb ook al een camera klaar liggen, maar onze verbinding is niet zo heel sterk dus ik denk dat ik die niet openbaar gooi omdat ik bang ben dat de boel crasht. Ik ga hem sowieso pas in april installeren op stal, nu nog een beetje te vroeg.

Om Kirs haar imago een beetje te redden, als ze gezellig kijkt is het echt net een poppetje <3 en als Nachtmerrie een beetje haar/zijn best doet met scheef liggen is het zelfs van achteren al te zien. Kirs heeft een flinke bilpartij dus dat zegt nogal wat haha. Ze had net wel uitgebreid gerold op de buikfoto, dus ze is lekker smerig :D .

Afbeelding


Mochten er trouwens nog creatieve mensen volgen, ik heb al een naam klaarliggen voor een hengstveulen (nouja als het past natuurlijk). Maar ik vind de naam voor een merrie echt heel lastig, heb al een lijst van 32 namen maar nog niet het gevoel van :wow: :)* . En de namen die ik leuk vind, vindt mijn vriend niets en andersom haha.
Ik zit niet vast aan een bepaalde letter. Ik hou van duidelijke, korte namen zonder veel gedoe (dus geen gekke lettercombi's of moeilijke uitspraak, liefst max 3 lettergrepen). Graag 1 naam, niet meerdere. Ik vind namen met een betekenis of uit de mythologie altijd wel leuk. Liever ook geen 13 uit het dozijn naam, zoals Sanne, Kim of Witje oid. En als laatste wens, ik ben ontzettend lui dus als het meer dan 1 lettergreep heeft dan moet het lekker af te korten zijn _O-

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:51

Haha ik heb hier ook een namen dilemma. Kan je daar helaas niet bij helpen -O- . Blijft lastig als je het veulentje nog niet hebt gezien vind ik!

Ik voelde mij in het begin heel erg bekeken maar nu heb ik het eigenlijk al niet meer door dat hij er hangt. Mijn bijrijdster houdt keurig netjes het aantal dagen bij :D.
Leuk dat je ook een camera op gaat hangen! Ookal kan hij niet live, het is voor jezelf heel fijn als je telkens even kunt kijken vind ik :).

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:52

Hier nog een volger! Wat schrijf jij ontzettend leuk zeg. :D

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 17:56

Icecrystal: Het is inderdaad lastig voor je het veulen ziet. Ik maak ook geen definitieve keuze voor het veulen er is, want het moet wel passen. Maar ik ben ook vreselijk kieskeurig dus ik heb wel graag een lijstje achter de hand, anders loopt dat dier weken zonder naam rond en dat wil ik ook niet :') .
Gelukkig dat het snel went, het is erg leuk om het zo te kunnen volgen. Camera is inderdaad erg handig, ik slaap tegen die tijd ook wel op stal maar dan hoef je ze niet de hele tijd te storen om even te checken s nachts.

JolisaJ: Welkom! En bedankt :o

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, Belgiƫ

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:51

Op stal slapen gaat niet slapen worden denk ik. Om de zoveel tijd kijken of dat kleintje er al bij staat :)) Wel fijn dat je dat kan doen, moest er iets misgaan...
Camera is ook super handig!

Ik heb heel graag namen met een betekenis. Maar dat is bij iedereen anders natuurlijk. Voor een hengstenveulen vind ik 'Baleno' wel leuk, dat betekent bliksem. Als je het wil afkorten wordt het wel 'Bal', dat is misschien een beetje vreemd := Voor een merrieveulen vind ik 'Zahrah' (betekent bloem) en 'Bayesa' (betekent schoonheid) wel leuk.
Ga je de naam van het hengstenveulen al met ons delen of wil je dat nog liever voor jezelf houden?

Set_Elkol
Berichten: 14863
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:56

Ik zal mijn Namen lijstje nog eens ergens opduikelen :+ misschien zit er wel wat voor je tussen.

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 19:06

Haha, niet letterlijk in de stal hoor. Ik slaap dan gewoon in het huis, maar wel op het terrein dus. Ik woon zelf 10 km van stal, normaal prima maar tijdens het waken duurt het me dan net te lang voordat ik er kan zijn. Zo op het erf kan ik mooi kijken via de camera, maar zodra er hulp nodig is ben ik er dan ook gelijk bij. Ideaal dus, ben heel blij dat het zo kan.

:') Bal valt inderdaad wel onder een rare afkorting, ik heb nu al een Pashtashe lopen (niet zelf gekozen die naam, dus gebruik hem niet als voorbeeld van wat ik mooi vind :') ) wat afgekort wordt naar Pas. En aangezien hij nogal onhandig is, wordt er dan vaak gegrapt met Pas op _O- . Dus ik blijf liever weg van rare afkortingen.
Zahrah vind ik persoonlijk een beetje een overkill aan h's, lijkt net alsof je Zara bijzonder hebt willen spellen als je niet weet dat het Arabisch (toch?) is. Bayesa is wel mooi, maar dan verwacht ik een Arabiertje en geen Welshje. Daar loop ik veel tegenaan met de wat exotische namen, dat matcht niet zo lekker voor mijn gevoel met een in Nederland geboren pony'tje met Engelse roots qua ras. Ik had bijvoorbeeld eerst Nuray ook in de lijst staan, is Turks voor maan maar die heb ik toch alweer geschrapt omdat het niet 'past'.
Ik twijfel nog een beetje of ik de hengstennaam al online knal, aan de ene kant is het wel leuk als het pas bekend wordt gemaakt als het veulentje er is. En minder knullig als het alsnog een andere naam wordt. Maar aan de andere kant kunnen jullie misschien beter meedenken (en je mening laten weten) als de lijstjes bekend zijn. Ik kom er nog op terug! :o

Set_Elkol: Heb ik serieus altijd de naam van Setje verkeerd gespeld, ik wil net Set ekol schrijven en volgens mij heb ik dat altijd gedaan. Sorry B-) _-:( . Je namen lijstje is zeker welkom!

Set_Elkol
Berichten: 14863
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:47

Haha die spelfout wordt erg vaak gemaakt hoor, over lelijke paarden namen gesproken :+

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 20:28

De goede versie of de misspelde versie? Ik vind dat je nog geluk hebt gehad als je kijkt naar de naam, zitten wel echte 'kunstwerken' tussen bij de Arabieren haha dat is nooit zo mijn ding.
Al bekt Ilya natuurlijk nog een stukje lekker :j

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:41

Wat groeit ze lekker! Knappe dame. Ik geniet echt mee met de voorpret (maar stiekem wel jammer dat er hier niks geboren word aankomend jaar)

Ik had vrij simpele namen voor mijn 2015 veulentje. Vanaf het begin was ik er van overtuigd dat het Isis zou worden en op het laatst kwam daar Ginny nog bij als "ach ook leuk" toen ik haar zag wist ik het meteen, dit is geen Isis maar een Ginny. :D

Ik zal eens kijken of ik ze nog heb.

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 23:49

_O- zullen we maar namen bingo gaan houden, een merrienaam die momenteel in de top 3 staat heb je zojuist genoemd haha. Kan ik nu eigenlijk niet meer maken om de naam van jouw pony te stelen natuurlijk, was de eerste naam die zowel ik als mijn vriend leuk vinden :') .

Ben benieuwd naar je lijstje :D
Lijkt me inderdaad wel lastig om te volgen nu je zelf geen veulentje op komst hebt, ga je het komend seizoen wel nog een keer proberen?

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:58

Tuurlijk mag dat wel!! Het zal de eerste en de laatste niet zijn met die naam hoor! :D

Moeilijk vind ik het niet maar had het wel erg leuk gevonden! Ja ik ga als alles goed gaat het wel opnieuw proberen, ben er nog niet helemaal over uit welke hengst. Twijfels twijfels, gelukkig kan ik er nog even overna denken. Afgelopen jaar moest het ook wel vrij snel omdat ik haar pas sinds eind Mei had en ze drachtig bleek te zijn (onbekende hengst dus hengstig gespoten) ik denk dat alles bij elkaar het wat te veel was maar volgend jaar vol goede moed een nieuwe poging!

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 00:41

Gelukkig :D Net zusje ook even losgelaten op de lijst, normaal is ze best kritisch maar er stonden al wat leuke tussen vond ze. Dus er zijn al wel een paar mooie in de running maar suggesties mogen natuurlijk altijd.

Dat is inderdaad wel heftig, eerst een vruchtje weg moeten spuiten en dan halverwege het seizoen nog opnieuw moeten beginnen. Succes met het hengsten snuffelen, is natuurlijk ook wel weer een leuke fase.

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:09

Ik vind Luna een erg leuke naam voor een merrietje :)

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:13

Pfff namen dilemma's ik ken ze, ben benieuwd waar jij uiteindelijk op uit gaat komen :D
Ik heb inmiddels ook al een leuk lijstje, maar kies inderdaad ook pas als het veulentje geboren is, het moet natuurlijk wel passen :j

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 17:39

@lievenamme: Luna is inderdaad een mooie naam, ik ken alleen best veel paarden EN mensen die al zo heten. Dus dat houdt hem van mijn lijstje.

@daisyjazz: ik ben zelf ook benieuwd :') , vooral bij de merrie kan het nog alle kanten op.

Ik had me eigenlijk voorgenomen om jullie even met rust te laten, maar ik kwam op facebook een tutorial tegen hoe je knotjes/roosjes kon maken in lange manen. Nu ben ik de eeuwige hengstenvlecht voor het net wel een beetje zat en aangezien Kirs de laatste tijd liever stilstaat dan in actie komt vond ik dat wel een mooi tijdverdrijf voor ons. Kirs heeft namelijk een hekel aan knuffelen en uitgebreid poetsen, maar van manen vlechten wordt ze altijd helemaal zen :Z .
De eerste vijf gingen echt verbazingwekkend goed met mijn beroerde hand-oog-coƶrdinatie. Daarna kwam de stalbaas in beeld omdat het weer tijd was voor een nieuwe portie hooi en werd de tijdsdruk me te veel waardoor de laatste twee roosjes misvormd ter wereld kwamen. Door een mooie duik naar de grond waar ondertussen hooi lag hielp Kirsten deze arme roosjes verder de dood in :\ .
Toch nog een poging gedaan tot reanimeren en Kirs de paddock in gegooid onder het mom: hoe sneller je leuk voor de foto doet, hoe sneller je weer terug mag naar je eten ~~}> . Nou toen kon de motor wel even aan opeens. Helaas zijn de bewegingsfoto's ontzettend verkeerd scherpgesteld (een longeerzweep en camera tegelijk bedienen is altijd net wat te veel van het goede voor mijn onderontwikkelde motoriek :') ) maar ik wilde ze toch wel even delen. Normaal gesproken is de paddock trouwens alleen voor rollen en zelf klieren, want voor echt werken is de bodem veel te zwaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 16:20

En nog even kort een foto van de mijlpaal gisteren: 200 dagen drachtig. Ook even stiekem om te bewijzen dat ik toch wel redelijk met mijn camera om kan gaan :+
Kirs had trouwens 's nachts lekker liggen slapen in haar bedje van houtkrullen, dus ze had besloten er een paar mee te smokkelen naar buiten voor het geval ze weer zo lekker wilde liggen...

Afbeelding

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:50

Wat zijn de knotjes goed gelukt! Ik wil ze ook nog gaan proberen. Knappe dame! 200 dagen alweer!

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:52

Mooi buikje al hoor! Enneh.. die knotjes zien er helemaal niet zo beroerd uit +:)+ .

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:04

Gave knotten! Hoe heb je dat gedaan? Ik vind ze mooier dan van die kleine knotten.

Buikje begint ook lekker te groeien he! :D

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 20:32

Dankje! Ja het buikje gaat lekker, ik kreeg van Facebook een terug blik van vorig jaar en dat ziet er toch wel echt anders uit.

Knotje nummer zes is wel een beetje gephotoshopt haha, ze had hem erdoor getrokken dus in het echt zat er een gat :o .

LinSa ik heb dit filmpje gevolgd (alleen dan niet netjes met natte manen haha). Super simpel, niet eens met naald en draad (al lijkt me dat wel verstandig als het voor het echt is, bij mij trok ze de achterste er zo uit toen ze naar de grond ging met haar hoofd).
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1305988573

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:56

Oooh dat ziet eruit als iets wat ik ook opzich nog wel zou kunnen :D

Je vlecht het staartje van het vorige knotje dus gewoon mee?

Hmm, kan ik de manen misschien toch beter lang laten, vind deze dikke knotten echt mooi!