Ow wat zien ze er knuffelbaar uit met hun vachtjes! Over een kleine 40 dagen mag de eerste al toch? Gaat snel! Normaal scheer je ze ook altijd bij de uier toch? Doe je dat pas als het veulen er is? Of wel daarvoor al?
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 13:57
Ze zijn ook heel knuffelig hoor En zooo harig! Je kan echt je handen in de vacht stoppen.
Daisy kan vanaf 27 december bevallen, nog 33 dagen. Met een week of 2/3 zal ik bij haar ook rond het uier gaan scheren ja. Rond die tijd zal het verharen daar ook wel beginnen en het laatste wat je wil is een pasgeboren veulen met slokdarmverstopping door het losse haar... Af en toe voel ik al even aan het uier maar er verandert nog niets. Zal ook wel met een week of 2/3 beginnen gok ik. Maar het is haar eerste dus misschien begint ze pas een paar dagen van te voren met haar uier en wie weet draagt de 350 dagen dus dan duurt het nog een paar maanden
even een vraagje, je schrijft over die melktesten waar je ook de kwaliteid van de biest kan aflezen. Maar hoe werkt dat dan? vaak schiet de biest er toch pas in tijdens de bevalling? En waar kan je die testen bestellen? Neem aan dat ze ook bij de grote paarden werken?
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-16 20:28
Ik test de biest met een refractometer, hier staat een uitgebreide engelstalige uitleg: http://www.arssales.com/refractometer.html Een brix 0-32% refractometer is vaak wel via marktplaats te koop, ze worden ook gebruikt door mensen die bv zelf wijn maken.
Ik ben al weer aan het proefdraaien elke keer hoor! Ondanks dat ze nog even moeten blijven zitten ben ik er helemaal klaar voor. Kom maar op met de knappe kids.