Floris BS (v. Negro) x Zilvana (v. Jazz) - 05/2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 20:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3

Liselot

Re: Floris BS (v. Negro) x Zilvana (v. Jazz) - 05/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:16

Lekker ding met lange stelten!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:07

Gefeliciteerd met je mooie vent!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:28

Jeetje wat een benen!! Knapperd :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:13

Mooi grootgeraamd dier (net als mams)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 23:47

Dankjewel!

Ja hij heeft echt enorme stelten! Ze zijn ook nog lastig te sturen voor m. Heeft ie een prachtig brilletje gekregen, zit er niet eens een gebruiksaanwijzing bij die lange stelten!

Hij is ook echt al heel groot en vooral sterk, zit heel goed in elkaar en inderdaad net als mams grootramig. Precies zoals je ze wilt zien! Ook al flinke hals erop. Begint zelfs al zelfde te doen als moeders (die maakt zich altijd meteen mooi met haar hals erop als ze staat, ergens iets hoort of ziet). Verder is ie ook al zo lekker nuchter. <3

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 05:55

Hij is knap en een flinke knaap!

Misschien leuk als achtergrond informatie: zijn oma en overgrootmoeder waren ook grootramig en konden zo stoer staan te kijken. Het komt van twee kanten. De broer van Floris heeft het ook en bij alle Florisjes zie je zijn blik terug :) ze hebben heel veel expressie in het gezicht. Net als Floris en zijn moeder en oma.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 06:07

Afbeelding

Afbeelding

De vos is de oma van je veulen en de bruine zijn oom ;)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 06:31

Wat is Floris toch een knappe hengst! :D Je bent vast heel erg blij met je leuke veulentje! ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 06:36

Superleuk! Twee druppels water zijn moeder als veulen! Donatello was iets grover :j

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 12:07

SophievdV schreef:
Hij is knap en een flinke knaap!

Misschien leuk als achtergrond informatie: zijn oma en overgrootmoeder waren ook grootramig en konden zo stoer staan te kijken. Het komt van twee kanten. De broer van Floris heeft het ook en bij alle Florisjes zie je zijn blik terug :) ze hebben heel veel expressie in het gezicht. Net als Floris en zijn moeder en oma.

Dan heeft ie t zeker niet van een vreemde! Wat heeft ie trouwens een knappe oma en oom!

Veel expressie in z'n gezichtje heeft ie inderdaad heel veel! En soms probeert ie al echt stoer te gaan staan, zo grappig en lief om te zien. Vind ook dat ie echt een hele mooie hals heeft! Ook al best een flinke.

Ben zo enorm benieuwd als ie een week of 2/3 is. Denk dat hij toch echt een heel fijn sport paard gaat worden. In ieder geval nu al een heel goed karakter en nuchter, maar denk wel dat t een ondeugend ding gaat worden. Hihi. Die blik heeft ie nu namelijk al, t is dat ie nog dicht bij mams blijft (of anders houdt Zil hem dicht bij haar).

Suelza schreef:
Superleuk! Twee druppels water zijn moeder als veulen! Donatello was iets grover :j

Als hij straks ook nog twee druppels water zijn moeder is, ben ik héél blij! <3
Heb je misschien veulen foto's van Donatello en van Zil? Ben nu toch eigenlijk wel heel nieuwsgierig geworden!

Vind Donatello wel echt heel erg mooi uitgegroeid. Ook met zo'n mooie wijze uitdrukking.

Eline91 schreef:
Wat is Floris toch een knappe hengst! :D Je bent vast heel erg blij met je leuke veulentje! ;)

Ja ik ben heeeel blij met m'n veulentje! Hij is nog veel mooier dan ik m kon voorstellen. Hij zit ook gewoon echt goed in elkaar en hij is ongelooflijk lief en nuchter.

Dit jaar wordt ze gedekt door Glock's Toto Jr, maar twijfel nu toch echt of ik haar volgend jaar niet terug laat dekken door Floris... Dan is deze een jaar oud en dan nog eens goed aankijken!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:18

Gewoon terug dekken met Floris :D :P

Ze vouwen als jaarling vaak uit. Krijgen ze ineens veel lengte.. Weet niet of dat een goede leeftijd is om je jonge Floris te beoordelen ;)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 12:59

Heb je zeker gelijk in!

3 dagen, 3 weken, 3 maanden en 3 jaar. Verder moet je ze niet aankijken. :D

Volgend jaar weet ik wel hoe deze is met week of 3 en maand of 3. Als jaarling ga ik m niet beoordelen op hoe hij eruit ziet natuurlijk (jaarlingen zij naarlingen), maar kan je karakter natuurlijk wel goed inschatten. En ook beweging kan je dan toch aardig wat van zeggen!

Maar zoals t er nu naar uit ziet, wordt ze volgend jaar wel terug gedekt door Floris! Dit jaar wordt t Toto, fok samen met een vriendin komend veulen. En dan volgend jaar in Nederland nog eens laten dekken en drachtig mee naar Zweden. In Zweden wordt ze hoe dan ook gedekt door Ampère! <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 17:29

Even foto van de camera gemaakt. Zal morgen als ik thuis ben even de foto's op de computer zetten, maar vind deze al zo leuk en kon t niet laten alvast te delen. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:38

Als ik zou moeten kiezen uit die twee hengsten zou ik voor Toto jr kiezen. Er zit zo'n mooi lijntje achter, ik zou mooi daarop door blijven fokken! Daar kan best wel een gruwelijk bewegingsmonster uitkomen! Als er dan een mooie schimmel uitkomt, hou ik mij aanbevolen!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 17:15

Hihi dus een toto schimmel is meteen verkocht! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Blij ei vandaag! Eerste keer halstertje om, dat vond ie niet leuk haha.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:16

Schimmelhengst :o

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 17:17

Suelza schreef:
Schimmelhengst :o

Oké, deal. :D
Haha.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:34

Hihi wat is hij stoer!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:57

Geweldig, heel mooi mannetje is het <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 08:46

Mijn aller eerste keer met m'n nieuwe SR camera... :=
En om goed te beginnen, meteen met heel donker weer tussen de enorme regenbuien door én ik kon t niet laten om meteen maar alles zelf in te stellen....

Foto's zijn dus niet zo heel chique. Had moeite met de sluitertijd (eerst te lang = alles bewogen, daarna te kort = zwarte plaatjes en toen had ik m redelijk goed ging t zó hard regenen dat ze maar weer binnen gezet zijn). Verder veel ruis, want had vrij hoe ISO. Achja, mijn mannetje is er wel mooi op te zien en wij gaan gewoon lekker door oefenen, maar misschien dat een rustiger object dan een veulen een beter plan is. :+

Oh en een schimmel is niet te fotograferen! Jeetje wat lastig, haha.

Verder is Livano hier op de foto's pas 2 dagen oud!! Hij doet en ziet er uit als één van ruim 2 weken. Zo sterk en ligt eigenlijk ook nog maar weinig, mama pesten is natuurlijk ook héél leuk. Zilvana is wel echt een top moeder, super lief maar ook heel duidelijk. Klaar is klaar en als hij weer eens bokt richting haar, zet ze haar tanden in zijn billen. :')

Vrolijke stuiterbal, mijn stoer hengstenkind. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze foto vind ik echt mooi (staat Zil ook mooi op vind ik, alleen jammer dat Liv hier overkruist zit), fototechnisch is het nog niets waard... Maar had hier eindelijk de sluitertijd beetje door, dus voor mij al heel goed gelukt. :z

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:03

Wat een stoer en chique veulen zeg!! Mooie foto's al! Had je je diafragma ook zo ver mogelijk naar beneden? Ik zou met actiefotos diafragma zo laag mogelijk zetten, daarna je camera zelf de sluitertijd laten bepalen en als die dan te langzaam is je iso omhoog. Buiten verandert je licht constant moet je ook steeds je sluitertijd veranderen dat is niet te doen! Je hebt wel twee prachtige modellen om op te oefenen! :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:07

Ik heb dit topic door de tijd al meerdere keren aangeklikt maar nog niet gereageerd, wat een onwijs gaaf veulen heb je zeg, mams is ook prachtig trouwens <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 09:29

Fleurrr_ schreef:
Wat een stoer en chique veulen zeg!! Mooie foto's al! Had je je diafragma ook zo ver mogelijk naar beneden? Ik zou met actiefotos diafragma zo laag mogelijk zetten, daarna je camera zelf de sluitertijd laten bepalen en als die dan te langzaam is je iso omhoog. Buiten verandert je licht constant moet je ook steeds je sluitertijd veranderen dat is niet te doen! Je hebt wel twee prachtige modellen om op te oefenen! :D

Ja diafragma stond zo ver mogelijk open als de lens toelaat (f/3,5-5,6) afhankelijk hoe ver je inzoomt en dat was meestal toch wel redelijk. ISO stond vrij hoog, ik dacht 1600/3200 maar kan je dat zo ergens terug vinden?

De laatste is in ieder geval met sluitertijd van 1/250 gemaakt en dat ging t beste met laag diafragma, ingezoomd dus denk f/5,6 en ISO twijfel ik dus even over (1600, 3200 of misschien zelfs wel 6400).

Nu heb je inderdaad gelijk dat t licht continue veranderd, zo lastig haha. En t was ook gewoon echt heel donker weer. Misschien hem zelf de sluitertijd laten bepalen. Vind t al heel wat dat ik nu begrijp wat die drie met elkaar te maken hebben en hoe, nu nog toepassen. :+

Inderdaad twee knappe modellen om veel op te oefenen. :D
En ook nog een D-pony (in de opfok). Uiteindelijk moet t lukken toch? Denk dat ik nu eerst maar of/of ga oefenen en dan pas weer en/en. :=

Dankjewel!

fleur_yen schreef:
Ik heb dit topic door de tijd al meerdere keren aangeklikt maar nog niet gereageerd, wat een onwijs gaaf veulen heb je zeg, mams is ook prachtig trouwens <3

Dankjewel! <3
Ben ook zo blij met ze en vooral ook trots op ze! Twee zo'n lieve en zachtaardige dieren.

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:53

Wat zul jij trots zijn, prachtig veulen en ik blijf fan van je merrie! Ook heel benieuwd naar haar Toto Jr veulen volgend jaar!