Ik ga even proberen al jullie vragen te beantwoorden.
tanjaatjuhh, haar mest is goed. Ze mest wat minder dan normaal, maar dat is natuurlijk niet gek als je weinig eet, maar het ziet er hetzelfde uit als altijd.
Ze heeft geen neus uitvloeiing, maar ze kwijlt nog wel steeds wat, maar volgens de dierenartsen komt dit door haar gebit, wat natuurlijk goed zou kunnen.
Er is inderdaad ook al gekeken naar koliek. Woensdagavond hebben ze ook een slang in haar maag gebracht, om te kijken of daar ergens een verstopping zat, of dat haar maag overvol zat, maar daar was niets te zien.
Ook hebben ze woensdagavond opgevoeld, om een baarmoederdraaing uit te sluiten, dit was het gelukkig niet, en zo te voelen was ook met het veulen alles in orde.
Beweging krijgt ze op zich wel, ze heeft tot nu toe gewoon elke dag de hele dag buiten gestaan. Alleen gisteren vanwege het weer maar van 12.30 uur tot 20.15 uur. Al moet ik zeggen dat ze buiten niet heel veel beweegt, maar dat doet ze normaal ook niet.
Dit is dus pas de eerste dag dat ze na 2,5 uur alweer op stal gegaan is, omdat ze echt koorts heeft en het koud heeft.
Jolandje, we hebben hier inderdaad geen kliniek op het eiland, en Aziza is echt een drama op de trailer, dus ik denk dat je, wat er dan ook aan de hand is, het alleen maar erger maakt als je haar weg zou brengen.
De DA is in ieder geval weer geweest, wel degene die ik het liefst niet wou, maar ze heeft in ieder geval met 1 van de paardenartsen overlegt wat nu het slimst was om te doen. Deze gaf nog steeds aan dat hij denkt dat dit allemaal met haar gebit te maken kan hebben. Ze heeft nu een pijnstiller gehad en antibiotica. De antibiotica mag ik de komende 3 dagen sowieso zelf spuiten en ik moet morgenochtend sowieso bellen om te overleggen hoe ze dan is. Misschien komen ze dan weer langs om haar een pijnstiller te geven.
Toen de DA kwam en haar temperatuur meette, was deze inmiddels 39.3, dus in een half uur tijd weer 0.3 gestegen.
Ik ben nu even thuis en ben haar op de camera in de gaten aan het houden. Ik ga straks weer even terug om te controleren of haar temperatuur nu gaat zakken. Ze lijkt inmiddels wel weer wat wakkerder te worden.