Twee Bolero'kes op komst in het hoge noorden (Welsh NWR's)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: Twee Bolero'kes op komst in het hoge noorden (Welsh NWR's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 22:41

Daarom, moest ze ook nog een keer enten. Wou ik het liefst zo dicht mogelijk voor de uitgerekende datum, maar dat doen we dan ook maar direct.
En dan weet ik gewoon dat ik me geen zorgen hoef te maken, zit me -zeker na gisteren weer- gewoon niet lekker.

Ik ga jouw Znoesje ook even volgen hoor ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:45

Enten doe je het best een week of 6 voor de uitgerekende datum. Je zit nu wel wat eerder, maar dit is een prima moment om ze te enten hoor :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 22:48

Ja bedoeling was ongeveer een maand ervoor. Maar wordt nu dan een (goeie) 2 maanden. Tja so be it.
Zijn genoeg die het ook niet doen, dus maak me daar niet al te veel zorgen om. Maak me meer zorgen om m'n merrietje nu.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:52

AniekR schreef:
Ja hopelijk geeft de camera ook een beetje goed beeld. Wil er eigenlijk ook een tweede bij hangen, maar eerst maar eens zien dat het allemaal werkt.

Bedankt voor je PB'tje Fleur.
Ik heb vandaag met de DA gebeld en toch besloten haar na het weekend nog even te laten onderzoeken, hij vindt ook dat ze het er toch wel erg zwaar mee heeft dan, vooral ook voor zo'n jonge merrie. Gebit wil ik dan toch ook even nagekeken hebben, en inderdaad evt. bloed en mest. Even zien wat hij er zo op het oog van zegt in ieder geval en nodig acht.
Hopelijk valt het allemaal mee en kunnen we gewoon nog meer voeren, maar wil eerst gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Na haar als jaarling al doodziek mee te hebben gemaakt, ben ik gewoon liever te voorzichtig...

Ja zou zeker even bloed, mest en gebit na laten kijken, arme pony!
Onze bolero had vandaag zijn eerste officiële wedstrijd. Eerst liep het 10 min uit zeiden ze en toen ineens werd de pauze overgeslagen en moest ze maar meteen starten terwijl mijn zusje er 2 minuten op zat. Maar goed pony gedroeg zich heel netjes! Was een hele rommelige en drukke wedstrijdring die vastzat aan een half open losrijbak. Tijdens die 2 minuten losrijden werd ze aangereden door een hele boze pony. En toch super braaf door lopen en winstpunt gekregen dus super trots! Echte wedstrijdpony!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 19:47

Is wel de bedoeling. We wachten dinsdag even af wat hij er van zegt. Hij dacht niet dat het heel kritiek was hoor, maar wel iets om naar te laten kijken, want helemaal normaal is het ook niet.

Altijd balen is dat he, als het zo in- of uitloopt op wedstrijd. Toch fijn dat hij zich goed heeft laten zien en de eerste winstpunt binnen is!

Gisteren zat Lies trouwens op de moie 280 dagen en Roos vandaag op 270 *\o/* *\o/* Daar zit gelukkig mooi schot in... Ga tussen alle chaos, zorgen, werkdagen en ook nog dagjes hengsten kijken/hengstenkeuring door, nog even probleren een buikfoto te produceren binnenkort.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 20:53

Even een kleine update. Moest vamorgen snel door naar m'n werk.
Maar vanmorgen de DA gehad voor Roos. Hij heeft haar gebit even bijgevijld, maar denkt niet dat daar de problemen van kwamen. Getempratuurd, hartslag, verder vond hij niets verdacht, dus denkt toch dat het allemaal wat meer vergt van haar.
Gaan haar wel een aantal uurtjes per dag even apart zetten van de groep, wanneer ze dan haar krachtvoer krijgt en ook dat ze even rustig alleen hooi kan eten. Ze was verder al omhoog in voer, daar gewoon mee doorgaan zegt ie...

Wel leuk, hij heeft ook Lies even gekeken en vond haar echt mooi in conditie, dus dat was toch wel weer fijn om te horen... Nu Roos daar ook weer naar toe... O:)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:56

Gelukkig is er niets aan de hand met Roos.
Hopelijk trekt ze snel weer bij nu ze wat hoger in voer staat.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:20

Fijn dat Roos wat dat betreft in orde is! Dan maar gewoon goed bijvoeren en hopen dat het voorjaar zich snel aandient, dan kunnen ze weer lekker vers gras eten :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 19:35

Ja hele opluchting inderdaad.
Nu maar goed bijvoeren en inderdaad snel op naar het voorjaar zodat ze lekker met haar kleintje op het gras kan staan!

Mijn tellers beginnen wel hard af te lopen trouwens :):) wordt nu wel spannend!
Nog eventjes en dan zit Lies als eerste op de 300 dagen alweer *\o/*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 21:08

We hadden maandag al nieuwe buikfoto's gemaakt, maar helemaal nog niet aan toegekomen verder. Maar nu alsnog even delen;

Afbeelding
Afbeelding
Lies op 289 dagen dracht

Afbeelding
Afbeelding
Roos op 278 dagen dracht

Over Roos ook weer iets meer gerust ondertussen. Toch het idee dat ze de afgelopen weken niet nog meer af is gevallen en ook dat de DA niets ernstigs geconcludeerd heeft, geeft een beter gevoel. We gaan gewoon rustig door op deze manier dus en hopelijk is er snel een veulen en voorjaar!

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:01

Ik vind Roos er zeker goed uitzien! Zou eerder Lies nu wat meer bijvoeren :o Natuurlijk is ze niet meer zo gespierd zoals afgelopen zomer, maar ik heb ze zelf altijd liever met iets meer reserves.. Alhoewel het met die dikke vacht misschien moeilijk beoordelen is vanaf een foto :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 23:34

Van de foto's zou ik dat ook zeggen inderdaad, maar is een hoop haar ook inderdaad die alles wat verbloemd :o (gelukkig is Lies al begonnen met verharen, laat dat ook maar snel er af zijn). Lies wordt nu ook iets bloter, krijgt ook wat extra's ondertussen en de keuringsbespiering is er nu ook echt af inderdaad. Dan heeft ze ook niet de sterkste bovenlijn, dus dat zie je op de foto nogal snel. Maar als je naast beide staat zie je wel dat Lies een stuk meer reserves heeft dan Roos.
Roos haar veulen ligt ook erg hoog, als je er naast staat zie je echt vanaf de ruggengraat de bolling ook al beginnen en zoals je op de foto van voren ziet, is ze ook echt van boven tot onder skippybal-rond. Lies haar veulen ligt wat lager en wat schever ;)

Vond deze foto's ook nog wel leuk, Lies is echt zo'n pony die wat lieve woordjes nodig is af en toe...
Afbeelding
En vervolgens; oeh - oeh - wat gaan we doen? ^_^
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 21:15

Roos had een heftig voetballertje vandaag:

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:32

Mooi om te zien dat het veulen zo beweegt! Vorige week heb ik ook twee keer het veulen gevoeld heel bijzonder! Lief die laatste foto van Lies echt zo'n knappe welsh dame! <3

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:35

Fijn dat het weer goed gaat met de dames Aniek
Geniet ervan voor je het weet zijn ze geboren en alweer groot

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 21:04

A die van Roos gaat echt tekeer de laatste tijd. Ik heb het gisteren maar Stampertje genoemd, maar blijft een mooi gevoel inderdaad.

Ja, ben echt een beetje opgelucht weer. Roos vult ook echt weer een beetje op, nu ze halve dagen apart staat met haar eigen (wat vetter) hooi en een goede hoeveelheid krachtvoer.
Nog eventjes volhouden, het gaat nu wel hard en voor je het weet is de zomer straks voorbij en gaan de veulens weer weg inderdaad.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:17

Bij ons zit de merrie precies tussen die van jou in

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 23:25

Spannend Willie! Ben benieuwd hoe snel alles straks gaat.

We hebben de afgelopen week een hoop gedaan om de kraamstal af te krijgen, de verf moet nog even drogen en dan kunnen ze er morgen in. Ook zal ik morgen na het werk de camera's op gaan hangen!

Oh en Roos zit vandaag ook over die 300 dagen grens. We zijn er bijna!! *\o/* *\o/*
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 01:08

En ook nog buikfoto's die ik maandag al gemaakt had, maar waar ik nog niet aan toe was gekomen :o
Lies op 310 dagen:
Afbeelding
Afbeelding
Lies is met name heel breed :+ En vond op de foto ook al wel zichtbaar dat de banden een beetje slap worden. Is ook al aardig drilpudding als je er met je vinger in prikt. Uier zit nog weinig verschil in verder, maar vraag me dus wel af of ze het tot 8 april redt...

Roos op 299 dagen
Afbeelding
Afbeelding
Die is gelukkig weer wat voller geworden na alle aanpassingen in het voer. Nu ook nog lekker in haar eigen kraamstalletje 's nachts ipv de inloopstal, dus nu krijgt ze echt alle kans om te eten in haar eigen slow motion tempo.

En nu ik ze zo vlak onder de foto's van vorige maand zet, zie ik toch ook wel mooi verschil. Ze groeien echt weer hard nu.
en de staarten eens goed ingekort, die hingen toch wel erg in de modder :o :o :o

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 01:02

Bij jou begint het nu echt op te schieten.. :o
De dames zien er super goed uit

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 19:02

Ja Lies heeft ook een beetje haast gekregen lijkt het. Maakt sinds woensdag als een malle uier aan ineens

Afbeelding
Dit is de uierfoto van gisteren...

Afbeelding
En de foto van donderdag toen het eigenlijk opviel dat hij begon te groeien.

Afbeelding
Gelukkig werkt alles nu en vanaf morgen ga ik ook op stal slapen om het in de gaten te houden

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:04

Spannend Aniek!! Ben zo benieuwd wat ze er van hebben gemaakt!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 20:33

Ja en anders ik wel! :):)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:25

Heel spannend :D We volgen hoor!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:32

Oeh spannend zeg!