Zwarte parel in de maak!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Re: Zwarte parel in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:16

Wat leuk Emma!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:49

Ahw dat is echt een speciaal gezicht he! Die van mij is in juli uitgerekend en heb t veulen ook nog niet zien bewegen.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:57

Jaaa jij ook eindelijk Babbie Klaas gezien! Gaaf he!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 19:14

Update 9 april 285 dagen drachtig
Zoo hier de beloofde update! :)

Klasien vermaakt zich nog altijd lekker in de weide. Ik heb alle tijd dat ik haar niet reed haar sokken en baard laten groeien, normaal hou ik dit altijd netjes bij. Maar aangezien ze de hele winter zonder deken buiten stond, dacht ik ach laat maar groeien.... Maar nu ging het toch kriebelen, dus hoppa alles er weer af }:) Gelijk vandaag maar gedaan, dan kan ik het morgen nog een beetje bijwerken (ik wil nog wel eens een plekje missen O:) )

Haar buik groeit lekker door en de baby is volgens mij lekker actief. Ik heb hem zelf niet nog een keer zo'n zien schoppen maar kan wel aan klasien merken dat het daar af en toe lekker tekeer gaat :')

Aan het eind van deze maand gaan we haar nieuwe stal klaar maken, deze is nu nog bezet door de veulens van vorig jaar. Het zijn eigenlijk twee stallen waar we het tussenschot uit gehaald hebben, zo heeft ze dan alle ruimte om te bevallen en daarna lekker met het veulen te staan. De veulen van vorig jaar staan er nu met z'n tweeën in, zij schuiven dan door naar een stal in een andere schuur op het erf. Zij zijn tenslotte echte grote dames ondertussen ;) haha.

In de grote stal kunnen we dan ook de camera aansluiten zodat we haar via de pc en via onze telefoons in de gaten kunnen houden, big brother is watching you ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:19

Hihi wat een leuke update! Die haren onder haar kin moet je bij een Fries natuurlijk ook bijwerken :') Ik had er helemaal niet aan gedacht. Fijn dat je er dadelijk een camera op kan zetten, geeft een veilig gevoel denk ik :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 19:21

haha ja die friezen hebben overal haar :') Klasien heeft zelfs van die lange haren in haar oksels := Ook die scheren we maar altijd netjes weg haha

Ja dan kan ik haar echt goed in de gaten houden mocht de bevalling in de buurt komen. En scheelt dan ook dat ik maar 5 min van stal woon, dus als ze er bijna is maar nog niet echt tekenen geeft kan ik gewoon s'nachts een paar keer de camera checken. En desnoods dan naar stal komen als ik iets geks zie :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:11

Heerlijk paard weer fris.

vreselijk al die haren, groeit ook nog eens ontiegelijk snel...

Ben wel naar een totaal plaatje, blijven de sokken zo mooier? :D ( hier een Fries met lelijke sokken)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 20:28

Als je het netjes bij houd vind ik het wel mooier haha, maar het is maar net wat je wilt. Er gaat wel een hoop tijd in zitten. Wat wel zo is, is dat je het even moet plannen haha, als je morgen weg moet kun je het niet vandaag scheren. Je krijgt dan net zulke strepen als klasien nu heeft, maar dat is met een paar dagen al weer weg gelukkig ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:54

Ze ziet er top uit emma erg mooi die voetjes zo!

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:56

Ik volg! Wat een gave combinatie!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 21:07

Even een mini update tussendoor:

We hebben vandaag na flink overleg toch maar besloten Klasien niet van stal te gaan verhuizen. Het plan was eigenlijk om haar volgende week van stal te wisselen. Ze zou dan in een dubbele stal komen met camera. Maar mevrouw kan zich soms zo zenuwachtig maken >;) . Ze staat nu een paar dagen in een andere weide als normaal vanwege bemesting... en god god mevrouw is helemaal over de rooie. Heeft pas weer rust zodra ze in de stal staat...
Aangezien ze al 8 jaar in dezelfde stal staat, met dezelfde buren nu dus ook maar besloten dit zo te laten. We zijn te bang dat ze nog verder over de rooie raakt als ze ook nog eens van stal moet wisselen. Het nieuwe plan is nu om haar in haar eigen stal te laten tot een paar dagen na de bevalling. Als ze dan gewend is met het veulen, gaan we kijken of ze wil verhuizen naar de grote stal. Dan heeft ze toch gewoon meer ruimte met de baby :) .
We gaan nu wel het gevecht aan met de camera om deze te verplaatsen, de afgelopen jaren vond die dat niet zo fijn _-:(

De baby is wel lekker actief sinds mijn gezeur :') We zien hem/haar nu echt elke dag even schoppen en bewegen :))

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:11

Haha wat een tutje heb je, moet er stiekem toch even om lachen.

Fijn gevoel dat je de baby kan voelen!

Hoelang moet ze nog?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:15

stress op dit moment is idd ook niet goed. Is haar eigen stal groot genoeg voor de bevalling? Succes met het verzetten van de camera!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 21:19

haha ja het is echt een tut :') ik kan ook vaak wel om haar lachen hoor hoe ze dingen doet :=

ze moet nog 46 dagen officieel, maar ik heb het gevoel dat ze eerder gaat. Let op, ik zit straks een eeeeeeuuuuwigheid te wachten op het veulen :roll:

De stal waar ze nu in staat is een 'gewone' stal van 3x3. In principe niets mis mee dus. Het zou mooi zijn als ze in de dubbele stal kon maar dat is het niet waard met al die stress. Tot twee jaar terug hadden we geen dubbele stal en zijn alle paarden van mijn stalbaas in hun gewone 3x3 stal bevallen dus het moet prima kunnen. Het wordt pas krap als het veulen groter wordt dus vandaar dat we na de bevalling dan wel willen proberen haar van stal te wisselen :)

Oh ja en nog helemaal vergeten te melden, mijn stalbaas heeft al weer een merrie drachtig *\o/* . Die merrie pakte de vorige twee keren niet, dus hij dacht laat ik maar netjes op tijd beginnen... En poef in een keer raak, gister is ze op 18 dagen drachtig gescand.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:22

Wij zitten ook te denken om een veulentje te fokken. Wij hebben ook stallen van 3 x 3 maar ik twijfel heel erg of dat wel groot genoeg is. Er is bij ons geen mogelijkheid voor een dubbele of grotere stal.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 21:27

Mijn stalbaas heeft het eerder wel altijd gewoon gedaan, ook toen altijd de veulens er gewoon bij in gelaten. Daar ging het altijd prima, ze passen zich wel snel aan en kijken wel goed uit voor elkaar. Het is natuurlijk altijd fijn als je meer ruimte hebt maar het kan in principe makkelijk.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:19

Ze begint nu wel echt een enorme buik te krijgen. Leuk!!

Een dubbele box is natuurlijk hartstikke fijn voor de merrie, maar 3 x 3 kan ook gewoon. In een grote stal kunnen ze net zo goed tijdens de bevalling met hun achterkant tegen de muur gaan liggen. Als het stress geeft zou ik ook zeker niet verhuizen voor de bevalling.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:24

En hoe is het met haar?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 10:25

Ze zit vandaag op 300 dagen dus voor vanmiddag staan er foto's in de planning! ;)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 17:07

Update 24 april 300 dagen drachtig

Woehoe 300 dagen *\o/*

Dat vraagt natuurlijk om foto's! Een kennis van me kan met het idee een lint om Klasien te doen, een roze en een blauwe. Gewoon voor de fun als hint naar het veulen. Klasien vond het allemaal wel prima en wilde wel even poseren voor de foto's, al blijft oren naar voren houden iets lastigs. Zodra mevrouw een camera ziet verdwijnen deze strak naar achter :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een foto met de surrogaat vader kon natuurlijk niet uitblijven. Dit is al bijna 10 jaar haar beste vriendje, die twee zijn echt onafscheidelijk.
Afbeelding

Voor de rest vermaakt ze zich nog goed in de weide, al merk je echt aan haar dat ze niet van warm weer houd. Toen het een paar dagen lekker warm en zonnig was vond ze er niets aan. Ze stond te puffen in de wei en wilde eigenlijk wel binnen blijven, in de koele stal. Met de wind van vandaag vindt ze het juist weer heerlijk en wil ze s'avonds niet naar binnen :') .

Waarschijnlijk wordt morgen de camera bij haar stal geplaatst, dan kunnen we haar de hele tijd goed in de gaten houden als we echt dichtbij komen. :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:08

Wat ziet ze er goed uit!!

Menig drachtig paard zal jaloers zijn, zo deftig loopt ze erbij :D

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:42

Emma, hoe gaat het nu met Klasien? Nog steeds geen veulen?? :+

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 11:57

Nee, nog geen veulen haha. Die mag ook nog even lekker een paar dagen blijven zitten, anders komt het niet goed ;)

Mevrouw begint het langzaam wel wat zat te worden volgens mij haha, maar zaterdag zit ze op 320 dagen en is ze in de veilige zonde. Voor dan staan er ook weer foto's in de planning. :)

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:30

Ik kom nog net op tijd binnenvallen ! Wat een mooie merrie !

Ik ben benieuwd naar het veulentje :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:32

Ze ziet er goed uit zeg!