5 shetlandveulens op komst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silvia58

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:38

Wat een mooi uitzicht ! :o

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:40

Jee wat een geluk dat als uitzicht te hebben!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:30

heerlijk uitzicht!
Ook chester laat zich weer van goede kant zien! Knappe vent!
Canodora is weer lekker bezig dus. Hmmz kijk maar uit met die foppert.

Ik heb maar 1 merrie gehad die moest veulenen, ons willieke en die doet alles perfect volgens het boekje. :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 07:25

Dan moet Wilma hier maar eens komen logeren en het voordoen (kunnen we haar gelijk even met Elegant dekken, haha).
Yep, zeker een lekker uitzicht; heerlijk! Vanuit de woonkamer is eigenlijk mooier, met het bos achter de weilanden. 's Avonds rond half 7 springen de reeën vanuit het bos in onze achterste weilanden, blijft bijzonder om te zien.
Nou, Candora heeft vanaf nu 's nachts toch het halster maar om. Niet dat het al ergens op lijkt, maar gezien haar historie even extra voorzichtig. Ik heb het gevoel dat zij een hengst krijgt, en die kwamen meestal netjes op tijd dus dan zou het nog ruim 2 weken duren. Maar ik hoop dat mijn gevoel het mis heeft :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:55

Hoop dat ze je een beetje laat slapen 's nachts. :(:)

Ik ben blij,Lisa heeft mij maar 1 keer wakkergebeld om 5u15 deze morgen. Dat is haar uur om te bevallen maar ze werd gewoon net wakker van een heerlijk dutje. :D

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:26

Hihi, grappig allemaal aan relaxen. Staan ze nu aan andere kant van jullie huis? Kun je ze zeker beter in de gaten houden nu. Fijn dat Candora nu halster om heeft, je weet maar nooit hihi! Werk je ook al met de strips bij haar dan? Of was zij de enige waarvan het met de strips niet werkte?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 13:33

Pretty, hoe gaat het nu met Lisa? Al wat meer verandering? En laat ze je nog een beetje slapen? Hier heeft Candora ons 's nachts (nog) niet gestoord. Verbazingwekkend, want vorig jaar was het gemiddeld 3x per nacht raak :D Meestal als ze zo vaak achter elkaar 'bellen' wordt het die nacht niets, dus dan halen we het halster af. Maar dit is wel fijn zo; behalve ons 3-uurtje gewoon lekker slapen ;-)

Ja klopt Petra, ze lopen nu langs de weg net na de kruising; inderdaad iets makkelijker in de gaten houden. Helemaal makkelijk zou de wei achter Chester zijn, maar die is nog niet klaar. En we werken inderdaad ook wel met de strips bij haar. Zij zat gisteren op 7, dus wel iets gedaald maar nog niet schokkend. En in gedrag doet ze nog weinig, dus tja. Sonneke is trouwens wel opeens behoorlijk spitser geworden. Omdat zij het laagst in rang ligt en vooral mama Lonneke een beetje dominant doet op haar, gaat zij 's nachts in elk geval al in een apart weitje. Vanochtend weer terug verhuisd en snel even een borsteltje over haar heen gehaald. Vogeltjes ook weer blij :P

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:27

Goed dat je Sonneke dan apart geplaatst hebt. Ik vind het zelf ook wel fijner zo,zeker als ze lager in rang zijn. :j
Ze verhaart ook flink. :D Hier ook hoor.

Lief dat je het vraagt van Lisa. Ze is heel flink. :j Slechts 1 x per nacht alarm,altijd in de vroege morgen. Zo kan je dat wel een poosje volhouden. Ze wordt ook spitser heb ik de indruk,en de uier vult lekker voor haar doen. Ook haar gedrag toont meer en meer. We wachten af maar. :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:24

Aaah arme sonneke. Idd lekker even apart als ze zo gepest word door moeders.
Vogeltjes ook weer blij. hihi

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 14:03

Nog ca 1 1/2 week voor de eerste drie merries! In het Dikke Buiken Topic wordt een lijstje bijgehouden met mensen die pendelen. Ik geloof er niet echt in, maar heb het gewoon eens geprobeerd :+

De eerste drie uitgerekende dames
21-4 Sonneke: Pendel zegt hengst, ik twijfel heel erg maar gok op merrie
Afbeelding
Afbeelding

22-4 Bonneke: Pendel zegt hengst, ik ook (afschuwelijke foto by the way :') )
Afbeelding

22-4 Candora: Pendel zegt hengst, ik ook
Afbeelding

17-6 Bibian. Nog niet gependeld; was met het verkeerde been uit de wei gestapt vanochtend :D Ik denk dat zij eindelijk een merrie gaat krijgen.
Afbeelding

21-7 Lonneke: Pendel zegt merrie, ik denk hengst (maar oooooh, wat hoop ik dat de pendel gelijk heeft!)
Afbeelding

Bonneke en Candora, voorheen aartsvijanden, zijn niet bij elkaar weg te slaan momenteel! De hele dag zie ik dit:
Afbeelding

Spannend, met dit mooie weer mogen ze wat mij betreft komen hoor. Candora's uier vult zowaar nog een beetje; dan zeg je dat ze nooit wat tonen en dan veranderd er zowaar tóch iets! Is nog niets, maar voor haar doen... Andere merries doen nog bar weinig.

Lisa is braaf met haar 1x per nacht alarm; zo kun je het wel even volhouden. Hier gaat het ook nog best netjes gelukkig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:49

Zooo Sonneke is echt heel dik!! Ik blijf het zeggen,jouw merries zijn prachtig met al hun behang! <3
Ze mogen gerust het startschot geven nu,prima veulentjesweer! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:49

Fijne update weer!
Knappe powns, ondanks de belabberde foto van mijn favorietje. :P

Knappe buiken zijn het! Ben ook erg benieuwd wat ze er dit jaar van hennen gemaakt. Nog even geduld dan maar. :)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:01

Ahhh ze zien er goed uit!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 20:44

Dank jullie wel! Ja pfff, Son is écht tonnetje-rond. Vind dat wel mooi; kan daar echt van genieten....
Haha, erg hè Jessica? Mooie Bon kun je dus ook gewoon lelijk op de foto zetten. Maar wij weten dat het niet aan de poown ligt :') -:)

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:06

Oooooh wat een mooie buiken!!! :o

Wat een verschil in paar weekjes tijd zeg... Spannend!!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:14

Hahaha nee gelukkig weten we beter! :=

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:22

En en en... Hoe staat het ervoor! Met de kriebels :D en de melders en de strips ed?!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:43

Pff, ik word met de dag ongeduldiger. Merries veranderen eigenlijk helemaal niet. We willen niet elke dag testen tenzij er veel verandering in gedrag of uiterlijk komt. Toevallig vanavond getest; Sonneke zit nog op 7,5 en Candora op 7. Dus tja, normaal gesproken morgen nog geen leuk nieuws, haha. Drie merries met ruim een week aan de tijd en er is er niet eentje die gewoon even IETSJE eerder wil veulenen? Gewoon, om baasje blij te maken?? :D Nou ja, het grut zal nog niet afgebakken zijn...

Melder gaat prima; max. 1x per nacht alarm. En dan gaan we sowieso nog om 3 uur even kijken.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:46

Ok, alles nog rustig dus!! Fijn! Ben erg benieuwd, komt nu wel dichtbij en snap dat je ongeduldig wordt!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:12

Toch wel hè? Jij als het goed is volgend jaar ook ;-)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:00

Nog geen veulie fot's ha ha.
Ze zijn ze vast extra mooi aan het maken.

Ik heb er bewust voor gekozen om niet te testen.
Ik doe veel op gevoel en natuurlijk bekijken en het klopte weer exact.
1 Avond waken en veulen was er.

Ik zou erg onrusten van het testen worden en je weet het dan nog niet eens exact.

Ik hoop dat je gauw van het nieuwe moois kan genieten!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:29

Ze moeten natuurlijk niet veel verandering geven,gelijk sommigen ook fopmerries zijn.
Ik vind dat mooi zo tonnetje rond,jouw merries hebben ook al echt die mama-uitstraling vind ik.
Netjes wel hoor dat aantal keer alarm!

Lisa heeft het gekunnen met een halfbakken uier weer,zoals ik gewoon ben van haar. Nu is het aan die van jou hoor. :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 09:40

Geef Lisa d'r telefoonnummer even; laat ik de dames wel even met haar bellen :D
R.X., precies; het gouden randje zit er nog niet aan :)F En bij ons is het belangrijkste ook het gedrag in de gaten houden hoor. Maar veel veranderen ze niet, zowel lichamelijk als qua gedrag. Het enige is dat 3 van de 5 een paar uur voor het veulenen gaan ijsberen langs de draad en dán wordt het in de gaten houden. De strips vind ik handig als extra controlemiddel, maar om daar echt van op aan te kunnen moet je dat al wel een paar jaar doen denk ik. Het is toch per merrie weer heel verschillend merken we in het DBT wel ;-)
Anyway, volgens mij worden de tekenen momenteel alleen maar minder >;) dus geen spannende dingen hier.
Chester is inmiddels aan het dekken; de mini die vorige week kwam is hengstig. Is een driejarige die niet weet wat ze ermee aan moet; best sneu. De eerste keer dat Ches sprong liet ze zich gewoon door haar achterbenen zakken :oo Kreeg de hengst ook een optater van mee, dus die liep de dag erna even niet fijn. Maar vandaag niets meer aan het handje....

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:42

Dat is altijd even spannend met jonge merries Arianne. En best sneu soms.
Ik moet zeggen Lisa was de rust zelve,zoals altijd. Het enige wat ik kan zeggen is dat ze de laatste 2 dagen koste wat kost bij de kudde in de wei wou,en niet alleen in haar weilandje. Maar dat was nieuw voor mij. Ach,ze weten je altijd te verrassen. Ik weet niet of ze laten bellen met Lisa zo een goed idee is,die geeft ze nog een extra cursus,hoe stiekem veulenen? Heeft zij even pech met dat halsteralarm. :P

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 09:50

Hahaha, okay dat moeten we inderdaad ook niet hebben. Niets gezegd dan :D
Is ook zo. Je denkt soms iets te makkelijk met het dekken, maar als je dan weer zo'n broekie hebt die zich rot schrikt dan word je weer even wakker geschud. We hebben zelf dus ook nog een driejarige die voor het eerst gedekt zal worden en dat is best een bitch, dus het zal me benieuwen hoe die reageert...