Als je al merriebrok gaf, niet zomaar stoppen, maar gewoon minder geven... Er zitten toch wel wat extra's in. Het is pas na de geboorte da je goed kan voederen (mijn DA zei zelfs vanaf twee weken na de geboorte).
Aan de uier valt nog niet veel te zien, maar aan de buik te zien is er geen ontkennen aan
pretty
Geplaatst: 10-02-15 08:30
Ik zou nu zeker niet stoppen met merrieveulen,ze kan de vitaminen gebruiken straks! Je kunt wat minderen maar het is normaal dat ze nu op het laatst nog even flink dikker wordt he.
Fotsy
Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-15 09:34
Ok ik zal wat mengen, bedankt voor de info, vind ze net een walrus aan het worden en dacht even dit kan niet zijn he. Maar je ziet wel ook dat ze niet zoveel meer beweegt, zou ik met haar wat moeten gaan wandelen ofzo?
Ik denk dat wandelen wel goed is voor haar. Tenzij ze op de paddock of wei genoeg beweegt. Ze moet wel soepel blijven natuurlijk
Ze is wel mooi rond. Gelukkig hoeft ze niet meer zo lang
pretty
Geplaatst: 10-02-15 11:00
hier geven de merries zichzelf maar beweging..Maar natuurlijk kan het geen kwaad hé om met haar te gaan wandelen!
Ik zie dat de autocorrect mijn post voor deze weer eens had aangepast
Fotsy
Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-15 12:20
Ja ze kan dag en nacht buiten hoor maar is op zich al wat aan de luie kant dus zal dit weekend eens toerke doen met haar.
Pretty heb ook zo een gsm die soms eigen leven leidt grrrr ofwel zijn mijn vingers te dik
En gras heeft ze dat nu nodig of beter als ze net geveulend heeft?
pretty
Geplaatst: 10-02-15 14:35
Gras hebben ze het meest van al nodig nadat ze geveulend zijn. Ik zet ze dan ook al meteen op het gras
Fotsy
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-15 21:29
weinig te melden eigenlijk, vind dat ze rustig staat, heb haar eten toch wat verminderd maar meng wel. vind zelfs dat haar buik beetje aan het krimpen is , is dit normaal? of misschien is het veulen gewoon aan het slapen ofzo. tietjes doen niks echt niks
Buik kan best soms wat anders lijken inderdaad, fijn dat ze wel goed gaat
Fotsy
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-15 21:47
ze krijgt het zwaar, vind ze minder actief maar ja ik ben ook ganse dag gaan werken, dit weekend even aankijken en zien maar vorig weekend stond ze veel te slapen.
Zaterdag ook even Bieke wegvoeren naar haar nieuwe thuis, ben benieuwd wat ze gaan doen.
Oh dat vele slapen en rusten doet de mijne ook hoor Fotsy, je merkt nu echt dat ze het zwaarder krijgen. Ze trekt soms echt gewoon een sneu gezicht erbij, de arme. Zou het ook kunnen dat het veulen wat meer naar beneden zakt in plaats van opzij? Ik dacht vorige week ook dat haar buik dunner werd, maar hij blijkt gewoon onderuit te zijn gezakt.
Fotsy
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-15 22:39
das een geruststelling het leven is ook zwaar als je zwanger bent
Sow ze heeft ook al een flinke toeter inderdaad! Buik verschilt inderdaad per dag, bij roxy ook heel erg. Soms ga ik bijna het veulen zoeken in de wei omdat ik denk dat het er al uit is. Ik geef roxy ook niet zoveel merriebrok omdat ze zo flink is, ze krijgt 1 kilo verdeeld over de dag. Wel krijgt ze er mineralen speciaal voor drachtige merries bij. Roxy wordt ook steeds slomer. Ze loopt (alhoewel, het is meer sjokken) wel heel de dag een beetje maar wordt wel trager. Ik longeer 3x in de week, in het begin bokt ze wel een paar keer maar het kwartje is vrij snel op. Ik longeer d'r dan ook niet te lang, maximaal 20 minuten en ook veel stappen tussendoor.
Fotsy
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-15 14:04
spijtig nieuws te melden, ons Tinkerbel, mijn vast attribuut op de foto's met Flo, is vandaag overreden, ze was op slag dood. Mijn lievelingskat Is al de vierde kat op 1,5jaar tijd.