Safina: bronnen heb ik dacht ik al neergezet in het topic. Als ik ze nog in favorieten heb PB ik ze, maar dat weet ik niet.
Maar, hemeltjelief, wat zeg je hier nu toch:
Citaat:
Ik zou het er wel eerlijk bij zeggen als je de pony verkoopt, zodat eventuele nieuwe eigenaren bedacht kunnen zijn op symptomen van metabolische problemen. Maar ook dat is verder geheel aan jou natuurlijk.
Ik wil hier toch wel even duidelijkheid over verschaffen.
Tinkerbell gaat nergens naartoe.
Ze is in onze handen ter wereld gekomen en zal in onze handen weer heengaan. Tot nu toe is haar leven heel prettig verlopen, langer dan het prettig zal zijn, gaat het niet duren.
Haar veulen gaat ook nergens naartoe, mocht het er al komen. Maar dat heb ik eerder in de draad al uitgelegd.
Ik krijg trouwens de rillingen bij het idee een dergelijk dier überhaupt te verkopen, laat staan zonder de juiste info zodat ze de zorg krijgt die ze nodig heeft!
Edit: sorry voor de scherpe reactie. Ik vertelde net mijn man dat iemand suggereerde dat we het maar moesten zeggen dat Tink ziek is als we haar verkopen en ik wil wel even zeggen, dat hij erg, erg boos was. Niet alles gaat om geld of is te koop...
Toch nog even dit: ik heb best wat dieren uit Tinkerbells familie in beeld, we fokken al 15 jaar met die lijn. Geen enkel dier heeft Cushing of is ervan verdacht.
De ouders niet, vaders moeder niet (hoogbejaard inmiddels) en we hebben volle broers en zuster van Tink die ouder zijn, halfbroers/zusters uit zowel vader als moeder gefokt... Tot heden is Tink de enige met cushingdiagnose. En ze is dus wel een van de jongsten.
Met Faramir deelt ze een grootmoeder/moeder van 18 die kerngezond is, en dan bedoel ik ook echt kerngezond. En Faramirs vader is van een echt volledig ander ras, een oude bewezen hengst.
De moeder van Faramir, 14 jaar oud, is een halfzuster van Tink en ook hier: kerngezonde merrie.
Wat voor foutje er dan ook bij Tinkerbell in geslopen zou zijn (zelf denk ik dat er meer factoren een rol spelen en dat we het helaas zelf in de hand gewerkt hebben

), het is dus niet zo dat we nog ook maar 1 bekend PPID geval in haar stam kennen. Noch hoefbevangenheid, noch enkele andere verdachte kwalen.
Voor we weer indianenverhalen krijgen.....