Ik vind 7 maanden geduld al best veel haha. Bente moet nog iets minder dan vier maanden dus ik leef met je mee adinda
randalinpony
Geplaatst: 27-12-14 14:17
Zullen we een praatgroepje starten? Of nee, dat komt pas na wekenlang slapeloze nachten wegens veulentjes die alle tijd van de wereld hebben....
En voor jou is het erger, het eerste veulen wat je fokt is altijd heel speciaal, kan me nog herinneren dat ik die merrie wel door de wringer wilde halen, haha!
Scheelt dat dit nu een drukke periode is. Ook met werk enzovoort. Nu trek ik het nog wel. Volgende veulen die ik ooit ga fokken komt in februari haha
Fotsy
Geplaatst: 27-12-14 21:44
tijd gaat snel gebruik hem wel, voor je het weet gaan we met zijn allen zitten waken
ik heb bij mijn merrie soms zoiets van laat het nog maar lekker lang zitten want dan begint het nieuwe leven letterlijk en figuurlijk pas, weer een zorg meer
Ja dat is ook weer waar! Maar die zorg kan je misschien beter hebben. Ik heb meer ervaring met veulens die er al uit zijn dan veulens die nog geboren moeten worden.
Adinda niet nu stoppen met praten en pas over een paar maanden weer beginnen hoor. Is zo ongezellig! En we hebben je expertise nodig.
Bente ziet er alsnog toppie houd, die slechte haardag valt toch wel mee
Dit jaar expres geen deken? Andere jaren had je dat wel toch?
Ymor
Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-14 12:46
ElineThera schreef:
Bente ziet er alsnog toppie houd, die slechte haardag valt toch wel mee
Dit jaar expres geen deken? Andere jaren had je dat wel toch?
Ja klopt! Ik heb het niet gedaan omdat ik bang was dat halverwege de winter de deken niet meer zou passen en dat ze dan halsoverkop nog een wintervacht aan moest gaan maken. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik haar wintervachtje niet echt storend vind. Tijdens het rijden moet je er een beetje rekening mee houden.. Maar verder niet.
Het zou wel fijn zijn als het inderdaad lekker weer is. Ik heb wel voor de zekerheid een dekentje maar hoop dat ik die alleen voor een foto hoef op te doen Haha
Fotsy
Geplaatst: 30-12-14 09:47
zal me dan ook maar voor de zekerheid een deken aanschaffen?
Ieder moet het voor zich weten maar ik vind het een fijn idee om te hebben. Ik heb eens een zieke jaarling gehad en geen passende deken. Dat is zo onhandig! Dus voor het veulen moet alles geregeld zijn.
Stal waar ik sta heeft een eigen ruitershop dus ik kan alles gelukkig last-minute aanschaffen als nodig blijkt. Maar ik vind het wel goed om overal over na te denken hoe ziet jouw "veulen-pakket" er verder uit? (Ben ik niks vergeten? Hihi)
Wij hebben ook een ruitershop maar doe heeft veel dingetjes niet. Ben vandaag even bij de minihorseshop geweest en heb een te schattig dekentje gescoord. En een mooi nieuw hoofdstel voor Bente.
Ik heb me nog niet ingelezen voor de bevalling en nog niet bedacht wat ik op stal wil hebben liggen. En dit is eigenlijk bewust. Pas vanaf 290 dagen ga ik lezen en voorbereiden anders maak ik mezelf veel te zenuwachtig haha.
Fotsy
Geplaatst: 30-12-14 21:48
ja ik ben ook graag goed voorbereid, ga op minihorseshop een deken bestellen voor de pony's, kan voor het veulen dan waarschijnlijk dienen indien nodig en kan ik later ook nog iets mee doen voor de vele pony's die hier rondlopen.
Groot gelijk om 3weken vakantie te hebben. Hopelijk bevalt ze snel zodat je er veel bij kunt zijn. Snap het helemaal dat je graag zelf alles wilt doen.
Benthe ziet er goed uit! Ze heeft zo'n lieve uitstraling .