Mijn pony is drachtig! :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:32

De pony is een leukerd, maar drachtig of niet, ik vind je springmateriaal er niet erg veilig uit zien! Die scherpe palen en al die opgestapelde spullen! Als ze een keer niet goed uitkomt vliegt de hele boel jou en de pony om de oren ;( ;( ;(
Laatst bijgewerkt door Gwahir op 20-02-14 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:32

leuk dat ze misschien drachtig is! jammer dat niet alles perfect verloopt qua eigenaar en dekking met die hengst, maar als het een gezond, mooi en lief veulentje wordt is alles eigenlijk al compleet!;) Tip: niet springen met drachtige paarden/ponys, dit is echt niet goed. en als de dierenarts komt kun je misschien even vragen wat hij van het buikje vindt ..

Anoniem

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:36

misschien als naam [paard]??
zo heet mijn pony ook hahah

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:10

Ben heel benieuwd wat er uit komt, als er iets uit komt! Ik duim mee voor een leuk en vooral heel gezond veulentje :)
Misschien vertekenen de foto's een beetje maar ik vind haar wel erg slank. Als er een veulentje in zit gaat die veel energie (vet) vreten, dus houd haar gewicht goed in de gaten!
Pony mag trouwens wel is naar de hoefsmid.. Zeker als ze straks wat dikker en zwaarder is mag je ze niet zo lang laten worden, is erg belastend voor de pony.
Succes!!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:19

Bijna zeker zeg je in de op, is ze gescand dan?foto's tonen absoluut niet drachtig
Voelen bewegen zegt helemaal niets bij mijn ruin bewoog alles net zo erg als bij een drachtige merrie :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:14

Ze is nu al een maand niet/wel zwanger.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:18

Leuk dat je pony drachtig is. Gefeliciteerd. Duimen op een gezond veulen.

Gwahir schreef:
De pony is een leukerd, maar drachtig of niet, ik vind je springmateriaal er niet erg veilig uit zien! Die scherpe palen en al die opgestapelde spullen! Als ze een keer niet goed uitkomt vliegt de hele boel jou en de pony om de oren ;( ;( ;(

Ik gebruik ook kisten en palen. Het gaat prima als je geen eigen hindernissen hebt. Ik heb nu wel balken maar ik gebruik nog wel kisten.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:12

KittyDylan schreef:
Ik gebruik ook kisten en palen. Het gaat prima als je geen eigen hindernissen hebt. Ik heb nu wel balken maar ik gebruik nog wel kisten.

Het gaat altijd prima tot het mis gaat :( meerdere plastic bakjes, bloempotten, blokken en palen met punten op elkaar stapelen vind ik het risico op ongelukkig behoorlijk vergroten. Dat mandarijnenkistje op de foto, als ze daar op terecht komt zakt ze er zo doorheen en hangt het ding aan haar been...
Aan TS en iedereen die op deze manier hindernissen probeert te bouwen zou ik dus aanraden dat niet te doen en te investeren in een paar veilige staanders of blokken.

JasperM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:38

Macho, Kennedy, Wonder, wonderboy, wondergirl?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:49

Ten eerste zou ik toch echt nogmaals met de eigenaar gaan praten om haar op te laten voelen. Dit kostte mij 70 euro. Valt best mee toch? En ten tweede is mijn Arabisch volbloed ook een dochter van haar broer. ;)
Dus, haar mama heeft ook een onderonsje gehad met haar zoon. (Onbewust of bewust weet ik niet) lijnteelt werd het genoemd. In ieder geval. Ze is super gezond en mankeert niks.

Ze ziet er niet drachtig uit.. hoelang zou ze al drachtig moeten zijn dan? Ik ben benieuwd!

AnneBoogie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:06

Met Diva gaat het super goed, ze heeft alleen een schuurplek die word behandeld met uierzalf. Verder komt ze binnenkort voor het karretje te staan en krijgt ze er waarschijnlijk een nieuwe vriend(in) bij. We maken ons niet echt meer zorgen om haar buik, maar toch weten we het niet zeker.
Maar ze doet lief mee met vrijheidsdressuur, wandelen, springen, spelen en knuffelen.

Groeten, Anne, Noa en Linthe
paar foto's volgen nog,, sommige van een paar dagen geleden.

Ja hoor, serieus, ik viel hier om toen deed ze dit een paar keer achter elkaar. Toeval?
Afbeelding

moe van het werken :D
Afbeelding

leukerd is het gewoon <33
Afbeelding

één van de foto's van eigen gemaakte fotoshoot d;
Afbeelding

zo goed bezig met vrijheidsdressuur <3
Afbeelding

'nee schudden' op commando van een grote afstand <33
Afbeelding

foto van haar hoofdje <33
Afbeelding

roldebol :')
Afbeelding

spagaat gaat steeds beter ;33
Afbeelding

sorry voor mijn hoofd :o
Afbeelding

doeeei x

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:41

Ziet erg goed uit!

Ik ben er alleen wel redelijk zeker van, na het zien van deze foto's, dat ze niet drachtig is :)

AnneBoogie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:14

Daphne__ schreef:
Ziet erg goed uit!

Ik ben er alleen wel redelijk zeker van, na het zien van deze foto's, dat ze niet drachtig is :)

ik moet toegeven dat ik er nu ook eigenlijk zeker van ben dat ze het niet is, wss had ze gewoon een dikke vacht of had ze te veel gegeten :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:22

Als die drachtig is verklaard op gronde van haar buik is mijn ruin ook drachtig. :j

AnneBoogie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:31

MarlindeRooz schreef:
Als die drachtig is verklaard op gronde van haar buik is mijn ruin ook drachtig. :j

hahaa, :') :')

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:02

En, weet je al wat meer?

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:13

En weet je al wat meer?Xx

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:22

Sorry voor de late reactie!

vandaag kwam er MELK uit haar tepels! de uier is ook dikker dan normaal. Ook heeft ze een soort 'overgang' bij haar buik, een soort deuk haha. heb het even aangegeven met roze, zie foto. Ook vind ik dat ze een beetje een hangbuikje krijgt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:36

Heb je inmiddels de DA nou al laten komen??

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:38

@kellaxy: nee, dat wil je eigenaar steeds niet, maar hij is er al wel beter over te spreken.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:39

Wauw! Ik had hier geen reactie verwacht omdat ze niet drachtig bleek te zijn. Maar dus toch! Echt super leuk voor jullie, gefeliciteerd :D

Ben benieuwd of er inderdaad al een DA langs is geweest. En weet je ongeveer wanneer ze uitgerekend is? Ik blijf in ieder geval zeker volgen :j

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:58

@Mooblie: Haha :D we weten het natuurlijk nog niet 100% zeker, maar dit komt zeker in de buurt! Waar we nog wel over zitten te twijfelen is dat ze helemaal niet heel dik is. wel dikker dan normaal maar niet rond zeg maar. wel krijgt ze een hangbuikje.

De dierenarts is nog niet geweest, helaas. maar de eigenaar gaat er al wel overna denken! dus dat is al iets!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:05

Dus toch drachtig!
Fijn dat de eigenaar er over na denkt om die DA er bij te halen, op z'n minst een controle is toch wel erg belangrijk. Heeft de eigenaar zelf ervaring met drachtige ponies?

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:10

Ik ben helemaal niet thuis in het fokken. Maar volgens mij hoort ze ook niet echt dik te worden. Bij een dik paard zie je ook dat de bijvoorbeeld de hals een stuk dikker is. En dat zie ik bij Diva niet echt terug. Als ik zo kijk vind ik haar buik wel al boller ogen dan op de andere foto's :)

Misschien heb je ook nog een foto van voren? Dan kun je vaak makkelijker de buik zien. Overigens hoeft het paard niet altijd echt een bolle buik te krijgen. Soms zie je een zwangerschap nauwelijks een een merrie terug..

Nogmaals, ik ben echt een leek op dit gebied. Maar dit is wat ik altijd mee krijg in andere topics :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:15

Ze is inderdaad niet drachtig dik vind ik, misschien is ze schijnzwanger. Er zal toch echt een DA bij moeten komen..