Ze waren iig blij dat ze weer lekker naar buiten konden! Vooral de veulentjes, in volle vaart met z'n drieën de wei door. Nog steeds een hysterische PG er achteraan maar zelfs zij gaf het uiteindelijk op Het kleintje van Misty is nergens bang voor en speelt net zo hard mee met de 2 andere veulentjes
Bij Amy was vandaag goed melk te testen. Refractometer 6 en pH 7,2 dus ze heeft nog wel even te gaan. Wel voor de nacht het alarm om, meer om het alarm te testen omdat het bij Misty niet werkte
Klinkt heel gezellig daar in de wei Ben ook benieuwd hoe lang Amy ons nog gaat laten wachten, hopelijk doet je alarm het deze keer wel weer netjes.
Nog een nieuwsgierig vraagje van een first time fokker. Wat heb jij nu allemaal klaarliggen aan spullen voor het veulenen? Aangezien je ook al met de handige tip kwam van flosdraad ipv navelklem, was ik wel benieuwd naar de rest van 'de lijst'.
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-17 18:26
* 2 emmers, 1 voor warm water met betadine scrub als ontsmetting van bv mijn handen/armen en 1 voor de nageboorte * handdoeken * glijmiddel * flosdraad * schaar * quadrisol voor de merrie * betadine oplossing voor de navelstomp * staartbandage, gebruik ik eigenlijk nooit maar als je echt veel moet helpen bij liggings problemen kan het handig zijn de staart helemaal op te binden zodat de staart niet in de weg zit Dat is het wel zo'n beetje wat er in de kist zit. De kist zet ik altijd voor de stal als de merrie gaat bevallen, dan heb ik deze spullen bij de hand. Verder heb ik wel dekentjes klaar liggen en dingen als halster en touw, een praam, thermometer, flesje e.d. heb ik ook altijd wel bij de stal liggen.
Mijn lijstje lijkt er op; Emmer Handdoeken Schaar Navelklemmen Ontsmetting voor handen Navelspray veulen Thermometer Staartbandage En nu zitten ook birthalarm en melktesten nog in de "bevallingsdoos" En verder twijfel ik nog wat er in te doen. papflessen enzo hoefde ik van mijn DA niet te halen, die kan ik bij nood zo ophalen.
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-17 01:12
Nope geen spannende testen
Flessen en kunstmelk heb ik altijd wel in huis. Biest heb ik meestal ook wel op voorraad en anders zit er een biest sos punt hier in het dorp en kan ik 24/7 bellen en dan brengen ze het langs in geval van nood.
Zie ineens dat ik in dit topic lijstjes ben gaan schrijven geloof dat ik dacht dat het DBT was, sorry!! Maar als we er toch over spreken; biest sos punt?? Dat is voor mij nieuw.... wat is dat? Waar vind je dat?
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-17 13:54
Dat is van Pavo. Grotere dealers hebben dan 24/7 service voor kunstbiest. Mijn vaste voer leverancier is dat ook en ik heb al eerder buiten winkel tijden biest gehaald of ik haal z'n sos kit in huis en als ik gem niet gebruik dan lever ik hem na het laatste veulen weer in. Als ik hem wel gebruik (zoals bv vorige jaar met het veulen van Misty) dan betaal ik hem achteraf. Maar goed, das dorps en ik ben al 18 jaar vaste klant