Na 10 pagina's door hebben gespit heb ik eindelijk baby vanille gezien GEFELICITEERD! Zo te zien was het het wachten dubbel en dwars waard, wat een knap veulen! En nu je slaap inhalen, haha!
soms worden de manen en staart wat rossig of rood geboren maar ook wel eens zo wittig ik heb een foto van de ogen gezien en volgens mij is het veulen niet dubbel verdund (geen blauwe ogen, maar wel creme-ogen)
Een lichte palomino en een donkere palomino. Ze zijn beiden zo goed als wit geworden hun eerste winter. Het eerste veulentje lijkt zo nattig wel helemaal op die van TS qua kleur toch.
Ze is echt prachtig zeg! Bij iedere foto word ik verliefder op haar Nogmaals gefeliciteerd, en ik kan niet wachten op haar komende topics
WildDreams
Geplaatst: 10-03-15 11:25
Ja dat is ook een goede vraag, maar naar mijn idee heeft ze toch te veel oranje tinten voor een palomino veulen. Maar ik denk dat dat ook duur het vruchtwater etc kan komen, nu ik die hierboven zie
Zij heeft dus twee vos genen en twee verdunnings genen? De vader heeft een zwarte gen en die andere is op het moment dus een vraagteken, als dit een vos blijkt te zijn dan heb je Moeder geeft: Vos+verdunning Vader: Zwart of vos Dus dan heb je inderdaad 50% kans op een palomino... Maar die vos gen, waar wordt die vandaan getoverd? Ik heb een kruisingsschema gemaakt en er is inderdaad een kans dat hij een vos gen heeft, maar dan zouden de "greys" wel vos moeten zijn geweest
moeder is een cremello dus vos met 2x creme vader zou homozgygoot zwart moeten zijn dus zonder vos
maar veulen lijkt nu alsnog vos met 1x creme (dus palomino) ze heeft geen blauwe ogen, dus niet dubbel verdund. ze heeft geen bruine of zwarte kenmerken, dus is geen smoky black of valk(ook niet met zilver). Dan blijft alleen palomino nog over.
Majabeestje
Geplaatst: 10-03-15 11:28
En gold champagne is geen optie?
Ik roep maar wat hoor.
iiSunshine
Dus dan heeft de vader wel een vos gen?
iiSunshine
Majabeestje schreef:
Ik roep maar wat hoor.
Die worden knaloranje geboren had ik ergens gelezen
Happy16
Geplaatst: 10-03-15 11:29
Majabeestje schreef:
Ik roep maar wat hoor.
Nee, voor champagne moet minstens één van de ouders ook zelf champagne zijn, en dat is niet het geval!
WildDreams
Geplaatst: 10-03-15 11:30
Champagnes worden met blauwe ogen geboren en deze heeft geen blauwe ogen
ja de vader zou dan dus een vosgen moeten hebben, of de vader moet een andere hengst blijken
WildDreams
Geplaatst: 10-03-15 11:33
iiSunshine schreef:
Dus dan heeft de vader wel een vos gen?
Volgens kruisingsschema's zou het mogelijk moeten zijn. Dit is dus ook het geval omdat het anders geen palomino kàn zijn, hiervoor word het DNA ook opnieuw getest
Ja of een leuke buurmanhengst Hebben jullie voshengsten in de buurt? Dan zal de speurtocht al helemaal snel afgelopen zijn, zonder andermans kleurgenen te onderzoeken
Majabeestje
Geplaatst: 10-03-15 11:34
Hmm ok.. En dat is met pearl dan zeker ook zo?
Ik heb er niet veel verstand van hoor, probeer mee te denken
Set_Elkol
Geplaatst: 10-03-15 11:35
Dat is al gevraagd maar er zouden geen andere hengsten in de buurt moeten zijn geweest.