Ondanks dat haar uier steeds minder en meer word, vind ik het er echt niet verkeerd uitzien.. Denk alleen dat het veulen zich nog naar achter moet verplaatsen.
Iedere keer hoop ik dat er een veulentje is maar nog steeds niet ze houd ons wel echt in spanning
LoveUggs
Geplaatst: 02-06-14 14:00
_Michelleee schreef:
En gebeurt zoiets snel of geleidelijk aan?
Ik heb werkelijk geen idee.. Zo erg thuis ben ik ook weer niet in t fokken.. Weet dat de uiers veranderen, ene paard kegelt, andere niet, banden slapper moeten, en dat het veulen zich rond de bevalling verplaatst naar achteren... Kan je geen melktest aanschaffen..? Dan weet je in elk geval de waardes van haar melk, dan kan je ook beter rekening houden met een naderende bevalling.
Of ben ik dat alweer vergeten.. Of je dat ging doen of niet?
Ik heb al zon strips maar zo lang ze vocht geeft en geen melk, kan ik niet testen..
Mabotje
Geplaatst: 02-06-14 14:58
De natuur valt niet te regelen, wat voor testen je ook uitvoert en je hebt nooit 100% zekerheid. Enige wat je kunt doen is afwachten. We hadden vorig jaar een merrie die helemaal niks aangaf, was alleen dik... volgende ochtend lag er een veulen in de wei...
Ooh, heb je strips gekocht? Maar het is dus nog steeds vocht? Omdat je zei dat het al wat plakkeriger werd, maar dat is dan ook nog altijd doorzichtig?
Volgens mij zal ze niet gaan bevallen op 3 juni (mijn gokje ).
Volgens mij, als je test met vocht, gaat het sowieso niet richting 6.4 (of wat zijn die getallen?) gaan. Dus dan is het een beetje zonde van de strips die je daaraan verspilt?
Ik weet dat ze het vocht uit het uier testen wit word het pas echt als de tijd daar is. Dan word de melk echt wit. Maar eventueel kun je het even na vragen in een topic waar de melk ook word getest dan weet je het uit de praktijk zeg maar...