Je gaat volgens mij helemaal verrast worden. Geen tietjes, tepels , harsjes ,dakjes, grote honger zegt allemaal niks. Ja maar jij en je paard en ik en mijn paarden zijn geen doorsnee.. Hou maar rekening dat HET snel komt. en wat is snel... tja dat is een verrassing! Maar hou niet vast aan de geijkte signalen. Mijn Penny had echt geen harsjes, had een dakje als je idd van beneden naar boven keek.. had gewoon honger. Was mega dik terwijl ze 2 maanden eerder als scharminkel (heel erg dun en ondervoed dus)binnen kwam. Zet een nieuwe bril op en kijk naar je merrie. Niet naar al die dingen, naar je merrie.
_Michelleee
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-14 19:37
Pipo daar heb je gelijk in. maar ik vrees dat ik er toch rekening mee moet houden dat ze dat toch allemaal gaat doen, aangezien het bij haar eerdere bevalling wel zo was. Toch hou ik haar heel goed in de gaten hoor. Als ik kan ga ik tot 3 x per dag naar haar toe, 's avonds staat de camera de hele tijd op, 's nachts sta ik al 1 x op en en 's morgens als ik me klaarmaak, staat ze ook met de Ipad open. meer kan ik op de moment nog niet doen. Morgen is mijn laatste stagedag! vanaf dan heb ik een zee van tijd voor haar (buiten de 16de juni )
Klopt! Maar de hengst is kleiner dan Elina toch? Dan kan t veulen nooit echt te groot voor haar zijn. Dus t veulen zou zo groot zijn als goed voor haar is, en zou later misschien minder hard groeien. Ze heeft wel echt een enorme ronde buik, dus kan zijn dat daar veel vruchtwater in zit.
Geloof dat ik je ook in t topix Mini x KWPN heb gezien toch? Zo niet, bekijk daar eens een topic van. Heeft een kleine hengst op een grote merrie gezeten. Veulen lijkt op een gewoon normaal kwpn veulen maar zou later gewoon minder hard groeien en een stuk kleiner blijven.
Klopt idd ik heb het daar ook gevolgd. Ik ben er idd ook van overtuigd dat het veulen zeker niet te groot voor haar zal zijn...
Ze is idd echt dik, maar het zit naar mijn gevoel nog niet echt naar achteren. Als het nu beweegt, zie ik het nu niet meer zo echt aan haar uier bewegen, maar nu zie ik het vooral bewegen net voor haar flanken...
is ik de banden zo bekijk komt het voor het einde van juni, want dan is de merrie van mijn schoonouders uitgerekend en die heeft de banden nog niet zo slap als elina, maar dat is per paard verschillend, maar ik denk dat het de eerste dagen nog niet komt
Haar uiertje is deze morgen toch terug eindelijk wat dikker! wel nog vocht hoor... Maar toch al beter dan niets!
horserider22
Geplaatst: 31-05-14 12:34
Natuurlijk kan alles heel snel gebeuren. Bij sommige merries is de uier pas een paarden dagen of uren voor de bevalling echt vol. Zo kunnen de banden ook opeens veel losser zijn. Ik ben echt benieuwd wanneer de kleine van Elina geboren wordt