Haha, het zou wel kunnen dat [naam] terzijnertijd van Rosan wordt, maar dat is nu al bijna zo. Dan zal er alsnog niks veranderen en dat zal alleen zijn op voorwaarde dat als zij het niet meer kan of wil betalen, [naam] weer naar ons toe komt. Het is namelijk echt een heel leuk dier om mee te werken.
YMJArabians
Geplaatst: 25-07-15 16:12
KoudbloedKim schreef:
Ja haha, al hebben we nu wel een stop hoor.
Weet jij misschien het antwoord op mijn vraag, Joyce?
Bij Yusraa zag je wel algauw een 'buikje', anders dan een grasbuik. Zal even in mijn foto's zoeken wanneer dat ongeveer was
Is goed! Bij Kim is het echt een buikje aan de onderkant zeg maar.
Karla
Geplaatst: 25-07-15 16:49
Wat super leuk dat jullie binnenkort een nieuwe pony erbij hebben, en wat een prachtige IJslander hebben jullie uitgezocht . Ik las al op Facebook dat jullie op zoek waren naar een veulen
Hier is Yusraa ongeveer 4 maanden drachtig, best een duidelijk buikje vind ik. Ook wel een beetje 'Hollands welvaren' hoor . Net als Kim een maiden merrie.
Wauw, dat zie je inderdaad wel! Kim heeft het nog niet zo erg, maar het loopt bij haar zeg maar normaal en dan vooral de onderkant is dikker. Het is heel lastig op de foto te krijgen, maar zal morgen een poging doen.
Ik heb ook echt jaren moeite gehad om Kim op gewicht te krijgen, maar sinds we een eigen paddock hebben en zelf voeren is dat makkelijker. Daarom vraag ik me ook af of ze nu al dikker kan worden van de beeb.
Geen idee, zal het bij paarden misschien net zo kunnen zijn als bij mensen? Bij de één zie je het al heel vroeg, terwijl je bij de ander op bijna einde van de zwangerschap nog niks kan zien.
Ik ben ook blij dat als James bij huis staat ik het voederschema helemaal zelf in handen heb
Ik zou naar haar nek kijken hihi, ik vind het zo opvallen bij oude foto's van Kim en nieuwe waarop ze minder zwaar is dat haar nek echt veel langer lijkt
Anoniem
Geplaatst: 26-07-15 09:38
Ja, denk dat dat ook wel zo kan zijn.
Haha, op oude foto's zag je ook echt van die bobbels.
ponyparadijs
Geplaatst: 26-07-15 09:40
In principe worden ze de eerste 4 maanden niet dikker van het veulen. Die neemt nog niet zo veel plaats is dat het ook inderdaad buitenaf zichtbaar is. Daarna is het afhankelijk van de merrie De ene krijgt nauwelijks buik de ander is met 8 maanden al enorm
Als je vet op de hals gaat zien ben je wel al te laat hoor
Heb net je topic gelezen van jullie nieuwe aanwinst! Wat een leuk ding zeg! Wel, jammer dat het topic op slot zit.. Begrijp ik nou goed, mogen ijslanders pas op latere leeftijd ingereden worden? Ik hoorde dat dat bij shire's ook het geval is toch? Is dat dan ook met Kim's baby aan de orde?
Sorry als ik eroverheen gelezen heb, hoe ver is Kim nu?
@Bontfire Het is over het algemeen voor geen enkel paard goed om met 2 jaar ingereden te worden, IJslander of KWPN. Ik geloof dat Tineke en Maarten niet van plan zijn om met Mánadís op 3,5 jarige leeftijd al M te rijden, bij wijze van spreken
Klopt, zowel [ras] en Shires/Trekpaarden zijn laat volgroeit. Veel mensen denken vooral bij de grotere zwaardere rassen dat je er al vroeg op kunt gaan rijden, dat ze sterker zijn, maar dat is absoluut niet waar.