Dus ik dacht ook dat het niet meteen zou komen. Ik was nog geen uurtje weer thuis en ik kreeg al telefoon van de stalbaas dat ze bevallen was Ik geloofde hem eerst niet
Tegen dat ik terug op stal was stond Sharifje al recht en dronk hij. Bieke had ons goed voor de gek gehouden . Het was trouwens haar eerste veulen , bij Setje ook he ?
Super dat de uier gisteren vollen Was jammer dat die gisteravond weer lege Was hopelijk vult die vandaag weer mooi bij en kwam het alleen van het gek doen
Een merrie kan zoveel vullen en legen als zij zelf wil... tot het veulen er uit komt, dan gaan ze ineens vollopen. Ken ook zat merries die totaal geen uier hadden, tot een half uur van te voren.
Ben benieuwd.. Het weer lijkt er vandaag wel op
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-14 09:43
Thanks Thasja
Ben benieuwd Maaike want ik ben er nog niet weer geweest, bedankt voor je ervaring delen! Vind het altijd fijn te horen wat andere merries uitspookten.
Van mij mag het komen hoor ondanks het weer, ze/hij kan droog en warm liggen in stal en er is genoeg lekker droog weer tussendoor.
25 augustus merrie silver smoky black Jorinda 25 augustus merrie schimmel Joysjuh1987 25 augustus merrie silver buckskin Kanji91 26 augustus merrie silver buckskin VisibreTeam 26 augustus merrie silver smoky black zowiezo 26 augustus hengst smoky black selyna 27 augustus hengst smoky black schimmel NoorW 27 augustus merrie silver black horsesm 27 augustus merrie silver smoky black schimmel chimello 28 augustus hengst silver black schimmel Caitlin_K 28 augustus merrie silver buckskin schimmel eefj33 28 augustus hengst silver buckskin Kabayo 28 augustus merrie (silver) bucksin kappiegirl 29 augustus hengst schimmel me bles sanne_xxxx 29 augustus merrie ----- thirzanaomi 30 augustus ----- silver smoky black schimmel Muurp 30 augustus merrie black xDorientj 30 augustus merrie silver smoky black Tigress 31 augustus hengst smoky black schimmel lifaya 03 september hengst smoky black schimmel Rubber_Duck 06 augustus hengst smoky black schimmel polleman ? merrie silver buckskin Jokari
Ik had ook gegokt op een schimmelhengst op 2 sept. bruin of buckskin
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-14 16:16
25 augustus merrie silver smoky black Jorinda 25 augustus merrie schimmel Joysjuh1987 25 augustus merrie silver buckskin Kanji91 26 augustus merrie silver buckskin VisibreTeam 26 augustus merrie silver smoky black zowiezo 26 augustus hengst smoky black selyna 27 augustus hengst smoky black schimmel NoorW 27 augustus merrie silver black horsesm 27 augustus merrie silver smoky black schimmel chimello 28 augustus hengst silver black schimmel Caitlin_K 28 augustus merrie silver buckskin schimmel eefj33 28 augustus hengst silver buckskin Kabayo 28 augustus merrie (silver) bucksin kappiegirl 29 augustus hengst schimmel me bles sanne_xxxx 29 augustus merrie ----- thirzanaomi 30 augustus ----- silver smoky black schimmel Muurp 30 augustus merrie black xDorientj 30 augustus merrie silver smoky black Tigress 31 augustus hengst smoky black schimmel lifaya 02 september hengst bay schimmel anneliesdj 02 september hengst Amethyst_ 03 september hengst smoky black schimmel Rubber_Duck 06 augustus hengst smoky black schimmel polleman ? merrie silver buckskin Jokari
sorry voor de gemiste gokjes!
Haha wtf Miranda Dat is wel een bijzondere droom
Sets uier was weer even vol eerst als gisteren gelukkig, en 3 uur later was ie nog voller. Ook is ze anders dan anders, ik denk echt dat het wat dichterbij komt nu.
pH waarde was nog steeds hetzelfde.
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-14 16:20
Foto's
Vanmorgen om 11 uur:
Daarna om 14.30 uur:
Ook om 11 uur:
Vanmiddag ging ze graven en rollen in de stal
staart schuren
En de uier hoe die nu van de zijkant eruit ziet van een afstandje, je ziet m dus al van wat verder weg:
Thanks Heb zelf het gevoel dat we nu echt dichterbij komen
(leuke nieuwe pony van je zusje trouwens!)
Djoena
Geplaatst: 25-08-14 16:32
Ze kijkt nog steeds goed uit haar ogen
Rollen in de stal? Dat deed een merrie op mijn vorige stal ook... en de volgende ochtend lag er een veulen naast
lilskie
Geplaatst: 25-08-14 16:33
Ik heb ook het idee dat het begint te vorderen hoor! Set is bijna van het ongemak in haar buikje af en heel snel staat er een dartelende baby naast
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-14 16:34
Haha ja ik vond het heel opvallend, doet ze nooit voor zover ik weet. Het lukt overigens niet, ze ramde tegen de hooiruif en sprong verschrikt op
Heb echt sterk het gevoel dat we erg dichtbij komen
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 25-08-14 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Djoena
Geplaatst: 25-08-14 16:34
Gekke pony
set_elkol schreef:
Haha ja ik vond het heel opvallend, doet ze nooit voor zover ik weet. Het lukt overigens niet, ze ramde tegen de hooiruif en sprong verschrikt op Heb echt sterk het gevoel dat we erg dichtbij komen
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-14 16:35
dat rollen komt misschien voort uit het instinct te moeten liggen maar omdat ze alleen rollen kennen doen ze dat maar? oefeneeeeen