Creatieve namen komen er voorbij zeg . Bedankt voor alle inspiratie.
70 dagen vandaag. Blijft maar hard gaan vind ik. Ik heb even gekeken naar de kleurkansen maar ik vind hem lastig deze keer. Er is sowieso 50% kans op schimmel natuurlijk, maar hoe het precies zit met de basiskleur durf ik niet helemaal te zeggen.
Ik weet van vader en moeder niet zeker of ze rood dragen (dus of er kans is op vos), al denk ik niet dat de vader dit draagt.
Moeder is bruin geboren en vader is zwart.
Ik vermoed dat de grootste kans bruin is, daarna zwart en een kleine kans op vos.
Dus als er al mensen iets willen gokken, dan zou ik het op die manier aanhouden
Ja dan komt er vanuit Elonia 1 vos-gennetje mee, maar ik denk niet dat de vader drager is. In zijn hele lijn komt vos niet voor. Maar het kan zijn dat er nog niet eerder met een vos gekruisd is, waardoor dat gen gewoon niet eerder heeft kunnen tonen. En in dat geval zou er een kleine kans zijn dat het veulen een vos wordt. Maar omdat het een "denk ik" is en niet een "weet ik zeker" houden we de optie vos gewoon open.
Absoluut! Ik fok geen kleurtjes, maar eindelijk een keer die mooie zwarte (merrie.. met wat wit aub), zou wel erg welkom zijn . Dit is toevallig de vierde zwarte hengst die ik nu gebruik en tot nu toe heb ik een vos, 2 bruine en een bruin geboren schimmel gefokt (uit Elonia's moeder die zelf vos is), dus ik ben benieuwd of het er ooit eens van komt. Maar mij kennende, zal die zwarte dan een hengst worden, of gaan schimmelen, let maar op
90 dagen vandaag. De tijd blijft vliegen tot nu toe. Papa Major wordt nu wat verder door beleerd, nu het dekseizoen tegen het einde loopt. Wat is het toch een knappe, maar vooral ook lieve hengst! https://www.facebook.com/share/p/xkvqEFRFwbUsmNu5/