veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:54

Jeetje wat heftig. Hopelijk herstelt Torvi snel. Ging de zweer naar binnen/omhoog? Hebben ze het gewricht moeten spoelen?

Komt niet vaak voor dat een hoefzweer de verkeerde kant op gaat. Zelf ooit ook meegemaakt. Gelukkig toen de zweer kun laten breken bij de kogel.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 22:33

Het rare is dus dat ze dit bij mij al gehad moet hebben. Al met de veulen keuring zelfs. Een bot aantasting is pas met 14 dagen.
Het ging omhoog richting verzenen, punt van hoefbeen is verwijderd. Ze moet dan toch een enorme pijngrens hebben?
De meeste staan met een hoefsweer zielig op 3 benen. Torvi pas, toen het al te laat was |(

Ze is op moment heel bang van mensen. Ze stond met halster, met touwtje eraan.
Ik ga haar lekker verwennen, medicatie niet in spuit maar in slobber. Even niks opdringen.
Donderdag moet verband gewisseld, ik heb het nog niet gezien dus erg benieuwd.

jazzejam

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 22:42

Zo naar als ze dan al het vertrouwen even kwijt zijn. Gelukkig komt dat wel weer goed.

Spannend hoe het er met verband wissel aan toe is. Ben benieuwd hoe ze zal herstellen. Gelukkig is ze nog jong, dan genezen zaken vaak veel beter.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 22:49

Och wat schrik je dan zeg als je dat hoort :*
Zo sneu dat ze het vertrouwen kwijt is en helemaal omdat het verband weer gewisseld moet worden maar dat gaat best goed komen.
Net wat hiervoor gezegd wordt, ze is nog jong.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 23:19

Ach wat vreselijk om te lezen! Arme meid is dan inderdaad heel sterk geweest voor zichzelf! Sneu!
Hopelijk geneest het nu snel!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 15:02

Vandaag kijkt ze al een stuk alerter uit haar ogen. En toen ze haar moeder zag was ze helemaal vrolijk. Vrijdag komt de dierenarts, verband wissel. Ik hoop dan ook meer te weten. Mag ze al gedoseerd bewegen of moet ze nog echt op stal rust. Wat voor beslag moet ze straks. Ik heb nog zoveel vragen :roll:
Ik ben in ieder geval blij dat ze een stuk blijer is. Ik denk dat ze ruim 4 weken helemaal geen contant heeft gehad met andere paarden. Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 15:45

Aaaach arme ziel <3
Hoop zo dat het allemaal goedkomt!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 15:47

Heeft ze dan 4 weken op de kliniek gestaan? Ze stond met een andere jaarling oorspronkelijk toch?
Is er iets van een prognose te geven voor genezing of helemaal niets?
Arm klein prutske!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 18:48

Ze was verkocht. Al snel bleek ze kreupel en dus niet best. Normaal overleg is er helaas niet geweest, kregen gelijk sommering van hun advocaat. Uiteindelijk via advocaat heel lang bezig geweest om überhaupt een medische dossier te krijgen. Daarom heeft alles vrij lang geduurd en is voor mij nog alles best onduidelijk. De kliniek waar ze stond vond ik ook wat raar in communicatie. Elke keer te horen krijgen dat we zo geen informatie mogen ivm privacy wet. Terwijl er toestemming was. Onze dierenarts heeft 24 oktober nog contact gehad, terwijl we er later achter kwamen dat ze 21 oktober al ontslagen was. Dit is toen niet gezegd.

Prognose is nog onduidelijk. We weten niet of ze nog voor de sport geschikt gaat zijn. Belangrijkste voor mij dat ze pijnvrij is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 18:53

Wat kunnen mensen dan tegenvallen he :x

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 19:07

Heel jammer dat het zo gelopen is. Communicatie werd van normaal naar niks. Ik wist niet hoe het met haar ging. De prognose voor de operatie was best goed. Erna, helemaal niet meer. Daarom hebben ze denk ik de koopovereenkomst willen beëindigen.

Maargoed we gaan er alles aan doen om haar goed te krijgen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 19:28

Agh, wat sneu! En het blijven toch dieren, beetje vreemd om dat zo via een advocaat te doen. Vervelend en uiteindelijk alleen maar verliezers in deze situatie.

Sterkte en hopelijk knapt ze snel weer helemaal op. Ze is zo leuk <3

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:05

Dat ze verkocht was, had ik begrepen. Alleen die 4 weken geen contact strookten niet echt met die foto die je een tijdje terug plaatste.
Hoe dit nu loopt is inderdaad belachelijk! Op die manier kan ze ook niet de best mogelijke zorg krijgen. Rare houding van die arts en de nieuwe eigenaar. Zoiets is zeker met een fokker toch wel gewoon onderling op te lossen.
Hopelijk knapt ze op en wordt ze pijnvrij!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 21:50

Jep, hoesnel iets kan omdraaien. Erg jammer, we hadden denk ik prima zelf tot een oplossing kunnen komen met overleg.

Ze is nu bij ons terug en lijkt oké in conditie. Beetje schraal op de bovenlijn is niet heel raar na alles. Ik overleg met de dierenarts ook nog even over haar buikje, voor de zekerheid worm onderzoek. En eventueel maag kuurtje. Vindt haar niet heel vlot eten. En na alle medicatie, lijkt me maagzweren aanneembaar.

Ik hoop echt dat ze helemaal opknapt. Al functioneert ze met speciaal beslag. Als ze maar pijn vrij is. Dat is het aller belangrijkste :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:22

Fijn dat ze wat alerter lijkt te zijn, wat een ellende en wat een pech, mijn duimen draaien dat ze er weer helemaal bovenop komt!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 03:32

Gisteren zijn alle merries naar de tandarts geweest. Wild Thing en Liezella braaf zonder verdoving. Nigrante was wat vervelend, zonder geprobeerd maar was geen succes. Na sedatie verliep het vlot.

Gaat nu toch best snel. Wild Thing alweer 210 dagen drachtig
Afbeelding

Liezella 170 dagen, mijlpaal *\o/*
Nigrante 113 dagen

Torvi lag lekker te slapen, ze voelt zich echt op haar gemak. Dierenarts nog gesproken,ze gaat nog bellen naar de kliniek waar ze geopereerd is. Medisch dossier is zo weinig informatie, onvolledig? Maakt het allemaal lastig. Erg benieuwd naar de verband wissel vandaag.
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:45

Het gaat snel zeg en ze zien er heel goed uit :j
Wat apart dat je niet een volledig dossier hebt gekregen, heel raar!
Succes straks +:)+

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 01:39

Hoef zag er goed uit bij Torvi. Er moet nog wel een stuk hoorn groeien voordat ze zonder verband kan. Er zit nog echt een spleet, deze moet dicht. Gaat nog wel een week of twee duren waarschijnlijk. Ik denk dat ze daarna op beslag moet. Dit ging ze nog bespreken.
Ik heb voor de zekerheid nog bloed laten trekken voor de ontstekingwaarde. Dit was 0,dus goed nieuws *\o/* Van alle medicatie af. Enkel wel even op maag medicatie.
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 08:45

Arme ziel, zo jong en dan al dit allemaal meemaken :(:)
Fijn dat de ontstekingswaarde 0 was zeg, toch weer een geruststelling!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:37

Arm ding, maar de voet ziet er goed uit zo.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 22:59

De veulen verkiezing is weer begonnen. Wat zou het gaaf zijn als Torvi zou winnen.
White Gold heb ik ook opgegeven, maar verwacht niet dat hij hoog eindigt. Torvi heeft nu toch wel een verhaal, haar toekomst is onzeker. We doen er natuurlijk alles aan om haar straks pijnvrij te laten rondlopen.

Willen jullie stemmen?
[KS] Bokt merrieveulen verkiezing 2023: stemmen maar!
[KS] Bokt hengstveulen verkiezing 2023: stemmen maar!

Ik was dit weekend op pad met White dream. Weekend ncsah, lekker aan de hand gewerkt. Hij deed het echt heel goed <3

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:04

Ik heb op Torvi gestemd. Ik duim heel hard mee dat ze snel weer op mag knappen.

Wat doet White Dream het goed aan de hand! :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 08:25

Ik heb om beide gestemd, ze zijn net zo leuk als hun half broertje King <3

Blijf heel hard duimen dat het allemaal goed komt met Torvi.
WD doet het weer netjes en braaf hoor

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:37

Heb ook op Torvi gestemd natuurlijk!
Ik zag je filmpje op Insta, krijg het nu een beetje door, maaar dat ging echt heel goed :))

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:47

Torvi krijgt aardig wat stemmen Annet :):)