Balko ik miste je al
Welkom hier!Orange ze was goed fris! Verder slaapt ze voornamelijk hoor
Jolliej ze doet goed haar best he op haar omvang
Gelukkig mag dat
Ah lief! Mijn favoriet heb ik verkocht
Maar fijn, die heeft zo'n goed plekje dat ik er niet rouwig om ben en geniet van alle foto's die ik mag krijgen
Natuurlijk mag je dat vragen! Ik begrijp de vraag wel
Het is sowieso een hele lange penny droom geweest om een champagne Fries te fokken. Natuurlijk ga ik niet de eerste de beste hengst erop zetten. Ik heb El Maymoun overwogen. Maar net wanneer ik hem wou gebruiken werd hij gecastreerd. Meerdere champagne hengsten die zeer interessant waren werden met bosjes gecastreerd
Ik heb diepvries overwogen van een homozygoot champagne hengst met 50% Fries bloed uit Amerika. Maar die hengst heeft een zeer groot hoofd, war zilver ook heeft. Ik wil juist een luxer hoofd fokken. Ik kwam per toeval Perry tegen op Facebook toen ik het trefwoord champagne hengst in typte. Perry was daar nog maar een jaar oud. Ik vond hem zo op de foto erg leuk en de stoute schoenen aan getrokken om een bericht te sturen. Zodoende ben ik in de auto gestapt en hem bezichtigd toen hij 1.5 jaar oud was. Ik vond hem voor zijn leeftijd zeer goed in elkaar zitten. Ik moest wel door zijn groei periode heen kijken. Maar hij staat goed recht op de hoeven, daar waar zilver frans staat. Hij heeft extreem goed en hard beenwerk, wat bij Zilver ook echt een verbeterpunt is. Zijn karakter is goud waard, heel makkelijk. Ook na het dekken afgelopen zomer van 5 merries is hij nogsteeds kalm aan het touw en loopt naast de merries met 1 simpel stroomdraadje. Het is echt de rust zelve. Ik heb besloten hem te gebruiken als 2 jarige, met de gok op de goedkeuring. Wel heb ik contact opgenomen met het Barock Pinto Stamboek vantevoren en daar kon het veulen gewoon papier krijgen en deelnemen aan keuringen. Zilver was zijn eerste merrie ooit en dat was voor mij in mijn nadeel. Het sperma moest even wakker worden, hij moest het snappen en het was voor hem een hele hoogte dat hij er moeilijk bij kon. Na mij zijn alle 5 merries in 1 cyclus drachtig geworden, dus het zit wel goed met het sperma. Nu wachten we de keuring af, waar ik ook aanwezig zal zijn. Ik vind het enorm leuk om samen met zijn eigenaresse dit pad te bewandelen. Ik maak een beetje reclame voor hem op bokt, ik puzzel het samen met zijn eigenaren allemaal uit wbt dekkingen en keuringen en daarnaast wordt ik nauw betrokken met alles rondom Perry. Ik vind dit ook ontzettend leuk. Een hengst zal ik waarschijnlijk wel verkopen. Ik hoop met heel mijn hart op een merrie. Minthe zal waarschijnlijk ook naar Perry gaan tzt.Hij heeft aanleg voor tölt en telgang. Dit liet hij in zijn jonge jaren ook zien. Verder is hij qua gezondheid al op heel veel dingen getest en gezond bevonden. Ik vind zijn draf met een snel achterbeen en swung. Zilver heeft wel een hengst met snel achterbeen nodig.
Dus kort samen gevat

-lange hals
-luxe hoofd
-veel behang
-swung en snel achterbeen
-goede stap (al is dat ook verankert in zilver haar moederlijn)
-kei en keihard beenwerk
-rechte beenstand en goede sterke hoeven
En extra bonus. Het kleurtje! Iets waar ik nu al 8 jaar naar zoek...
Hier als 1.5 jarige gup

En als 2.5 jarige, afgelopen zomer

ElfBeau_067
dankjewel!!Lunameyza

Zilver haar uier ontwikkelingen van nu en vorige drachten. Ze is er nog niet druk mee. Lijkt hetzelfde als met Silvester. Zou dit een teken zijn dat dit ook een hengstje wordt??

Ik kan dan ook wel verklappen dat zijn tweede naam Douwe wordt, en ook zijn roepnaam zal worden
Douwe is een vernoeming naar mijn vader, Douwe-Jan 

)

Het is niet eerlijk