Corina nee maar ik denk ook niet dat ik dat hoef te proberen. Wainonia laat haar eten staan als het anders smaakt dan normaal. Ik heb wel eens vaker poedertjes en korreltjes geprobeerd bij haar, weggegooid geld zeg maar. Ik had gelezen dat het voor sommige merries wel werkt.
MyWup wat leuk dat je ze beide kent!
Linda_arnold oh spannend! Leo lijkt goed te bevruchten, ik las al meer ervaringen van merries die van 1 inseminatie drachtig zijn. Ik hoop bij jullie ook.
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-22 05:57
Inmiddels zijn we gisterochtend begonnen met de Regumate. Eigenlijk wou ik al een dag eerder starten, maar dat ging niet helemaal zoals ik het in gedachten had. Ik had het door haar voer gedaan zaterdag maar natuurlijk liet ze het staan en trok een vies gezicht. Poging mislukt. Omdat ik niet wist of en hoeveel ze er zaterdag van binnen heeft gekregen, durfde ik niet nog meer te geven die dag. Van de diernarts moesten we zondag beginnen, dus gelukkig geen dag te laat nu.
Ik doe het nu met een spuitje rechstreeks in haar mond. Vindt ze niet zo leuk, maar ja...had ze het maar gewoon moeten opeten he? Nu weet ik tenminste wel zeker dat ze precies de juiste dosering binnen krijgt.
Het "veulen" (jaarling) van afgelopen jaar is nu helemaal over naar haar eigen stal voor de nachten. Overdag staat ze wel samen met de rest en dus ook met haar moeder Veronia. Ze drinkt ook nog steeds melk dan. Ik ga ervan uit dat Veronia dat straks zelf niet meer toe laat aangezien ze drachtig is.
Gisteren mochten ze voor het eerst weer even het gras op, dat was feest!
Veronia
Wainonia en Elonia
suffie
Geplaatst: 09-05-22 07:03
Wat een joekel is El9nia, ze groei echt prachtig uit!
marley93
Geplaatst: 09-05-22 07:13
Waar Elonia al best in haar oren groeit, blijven ze bij Veronia toch best groot, prachtig En lekker weer het gras op. Wat zullen ze daar van genieten!
Bedankt! Bij de laatste meting was ze 1,58 (13 maanden), ze is echt al paard inmiddels ja!
De uitslag van de PPID test van Wainonia is binnen. Ik kan er niet zoveel mee, er is een hele lichte verhoging in de ACTH waarde (31 terwijl het max 27 mag zijn), maar dit kan door stress beïnvloed zijn en stress had ze zeker (met de trailer naar de kliniek, daar vreemde paarden, vreemde mensen, eerst gespoeld worden en daarna het bloed geprikt). . Ik denk dus dat ze geen ppid heeft eigenlijk.
We kijken even hoe het nu gaat met de regumate, inmiddels dag 7 na KI dus nog even afwachten.
Veronia is alweer bijna een maand drachtig, 29 dagen vandaag. Dat gaat vlot! De eerste 3 Löwenkönig veulens zijn inmiddels geboren. 3 merries!
Wainonia staat vandaag een week op de regumate en ik zag vandaag dat ze behoorlijk uier heeft aangemaakt. Ik denk dat het door de hormonen komt, die doen dus wel van alles zo te zien.
Gefeliciteerd. Op naar Sept en duimen dat het goed blijft zitten en het hartje blijft kloppen. Dan ben je op de helft van het hele lange wachten op het Groninger wondertje.
Ja, super dit. 1 keer insemineren en raak, zo wil je het graag. Veroon mag deze zomer naar de keuring in de hoop dat we haar ster kunnen krijgen.
Nu eind deze week scannen hoe het ervoor staat met Wainonia. Als ze nu weer niet drachtig is dan hou ik daarmee op. Ik zal straks eerst de DA bellen omdat ze zo heftig op de regumate reageert. Ze heeft letterlijk een vol uier waar demelk uit loopt nu, heel apart.
Dat is wel een vreemde reactie idd. Nog nooit van gehoord!
_Mars
Geplaatst: 16-05-22 09:35
Cayenne schreef:
Jeetje, dat is wel heel vreemd! Stiekem misschien toch hoogdrachtig? Er gebeuren wel vreemdere dingen!
Merrie is meerdere keren gescand dus lijkt me onmogelijk. (Al zou het wel geweldige verrassing zijn natuurlijk)
Bootsiebob
Geplaatst: 16-05-22 09:42
Nou, dat zou de verrassing van het jaar zijn!
Maar bij vrouwen kan de anticonceptiepil ook lekkende borsten als bijwerking geven. De Regumate zal dat dan ook wel kunnen veroorzaken
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-22 09:43
Nee hoogdrachtig is ze sowieso niet, 2 weken geleden nog gescand en geïnsemineerd. Ik heb gebeld en de dierenarts zou terugbellen erover. Nou dat kennen we inmiddels dus het zal me benieuwen of er nu wel iemand terug gaat bellen. Het was vanmorgen nog net als gisteren, gelukkig niet nog voller geworden of iets. Wainonia is altijd al een hormonenbommetje geweest dus eigenlijk bevestigt dit wel dat ze hormonaal bijzonder in elkaar zit. Ik ga dus ook gewoon door tot de scan eind deze week, zul je zien dat ze hierop wel opeens drachtig raakt, dus dat durf ik niet op het spel zetten.
astrea
Geplaatst: 16-05-22 10:06
Is wel een hele heftige reactie, maar hormonen zijn vreemde dingen. Ben benieuwd of je terug gebeld gaat worden en wat ze dan als verklaring hiervoor heeft. Zou u de voor nu gewoon door gaan zoals je bezig bent. En dan in elk geval de scan afwachten. Ik duim mee voor een goede afloop uiteindelijk. Wij willen Groninger veulens zien.
Ik ben teruggebeld! Nou het is inderdaad niet wat ze normaal zien, maar het is ook niet gevaarlijk, dus nu eerst doorgaan zo tot aan de scan. Verklaring.. het zou kunnen dat ze drachtig is en haar lichaam met de hormonen van regumate overijverig aan het werk is daarmee. Ik durf zelf echt niet te hopen maar hij zegt dat het wel eens positief kon zijn dat ze zo reageert nu. Ik moet hem bellen na het scannen (scannen doe ik niet bij de kliniek) want hij is erg benieuwd. Maar.. mij kennende is ze vast niet drachtig hoor!
Het uier van Wainonia was vandaag iets minder gevuld en zonder melkdruppels. Gelukkig!
Veronia gaat deze dracht als zoveel meer paard in dan de vorige dracht, ze is nu eindelijk een beetje goed uitgezwaard. Ik neem haar dit jaar mee naar de keuring, benieuwd hoe ze dat gaat doen.