Is Modena of de vader homozygoot voor schimmel? Dan weet je zeker dat het veulentje bruinschimmel is.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Alleen de allerlaatste keer persen lichtjes geholpen. Vliesje vd neus en nog voor we de boel verder schoon konden vegen ademhalen en bewegen. Het zand vd paddock was slim gekozen want opstaan lukte daar goed. Modena die Madeira heel handig met haar neus tegen het kontje richting de uier begeleide en perfect stil staat steeds. Daar hoeven wij ons echt niet mee te bemoeien. Heel snel al drinken, en toen plof binnen het uur de nageboorte er af. Op dat moment hebben we ze naar de stal verplaatst, scheelde dat die nog perfect schoon was haha! Paris was namelijk veel te nieuwsgierig naar het veulen en dat vond Modena uiteraard niet leuk. Dus in de stal voor meer rust. Vanmorgen na inspectie door de da lekker naar buiten, jeetje wat gaat zo'n kleintje snel rennen en bokken!

Ze lijkt wel een brilletje te hebben wat vaak een teken is van een schimmel.
Gefeliciteerd Ciska
LyonaHorse schreef:Wat is ze leuk!
Wat ontwikkelt zo'n kleintje zich snel zeg. De wakers kijken nu de hele dag veulentv, dat hebben ze immers wel verdiend.
Nu hopen we allemaal heel erg dat zien bevallen doet bevallen, maar helaas doet Pinta nog helemaal niks met haar uier. Ze staat wel regelmatig vanaf een afstandje met een hele zachte, verliefde blik in haar ogen over moeder en kind te waken. Eergister was ze ook even helemaal in paniek toen ik Modena en Madeira op stal had gezet en ze ze kwijt was. Brullen en twee hele rondes over de track gegalopeerd voordat ik haar kon stoppen en naar de staldeur kon lokken. Toen was het weer oke. Ik denk dat Pinta ook een supermoeder word! 

Avalanche schreef:Wel merrie daarin respecteren denk? Ze zijn altijd zo beschermend met hun kinderen...... en terecht.

Haha arm kind