Die 2.5 week duurt een eeuwigheid op dit tempo. Uier doet nog nauwelijks wat.
Ben echt veel te nieuwsgierig naar dit veulen.
Britt moet nog een hele poos langer,die is 24 mei aan de beurt en die is veel lastiger. Haar uier blijft super klein maar gevuld maar ze toont ook nooit drachtig. Die laat echt niks merken,vorig jaar lag er een week te vroeg ineens een veulen in de stal. Stuurde mijn vriend een foto van een nog wat nat veulen toe haha.
Het is een combinatie waarvan mensen mij wel gevraagd hebben waarom ik die gedaan heb. Het is normaal gesproken niet het type wat je met elkaar zou matchen. Ik zie echter wel hoe dit kan werken met elkaar maar het kan dus ook gruwelijk tegenvallen. Als ik pepper haar nakomelingen zie en de nakomelingen van jaimy dan hoop ik eigenlijk dat het beste van beiden samen gaat komen.
Zowel pepper als jaimy kunnen super goed en correct bewegen en dat zit zo in de lijnen gefokt dat dit veulen ook echt zal kunnen bewegen.
En achter jaimy via zijn moeders kant zit mijn meest favoriete merrie ooit. Friars Posy, die merrie is zo ontzettend mooi,en waanzinnig breed en kan nog goed bewegen ook.
Ze verschillen heel erg kwa type,dat kan heel goed of heel slecht gaan. Als je dezelfde types bij elkaar matched dan krijg je natuurlijk ook dat soortgelijke type.
Ik vind pepper geweldig maar ze mist wel echt ras. Door een hengst met heel veel ras te gebruiken hoop ik dat weer erin te krijgen.
Anoniem
Geplaatst: 06-04-22 15:54
Ik snap wat je zegt inderdaad. Ik heb er wel vertrouwen in, vind het een mooie combi. Geeft Jaimy vaak rastype veulens? En Britt en Ambassador zijn allebei wel echt Welsh types toch? (Ik heb er weinig verstand van hoor)
Jaimy geeft hele mooie veulens maar ook pepper kan zo nu en dan een hele rassige geven.
Britt is overigens niet drachtig geworden van ambassador dus dat klopt niet meer. Ze is nu voor de 4de keer drachtig van Atlantis, alle 3 van deze combinatie waren tot nu toe hengsten dus verwacht ik eigenlijk nu weer. Britt heeft nog maar 1 merrieveulen gegeven en 4 hengstveulens.