Mijn eerste Kerstdag was iets te spannend. Fi had wat helder witte uitvloeiing. Dat heb ik nog nooit eerder gezien tijdens een dracht, dus ik maakte me flink zorgen. Ik heb het schoongemaakt en ben rond 16 uur nog een keer gaan kijken. Toen was ze nog wat vies, maar dat kan ook van haar staart zijn gekomen, waar de vuiligheid ook in terecht was gekomen. En ze hield haar staart wat af... Weer schoongemaakt en naar mijn kerstdiner. Maar het zat me echt niet lekker, dus toch maar de veearts gebeld. Hij gaf aan dat bij een baarmoederontsteking vaak witte uitvloeiing te zien is, maar.. dat ook drachtige merries soms gewoon wat afscheiding kunnen hebben. Zolang Fi geen koorts had en gewoon at en zichzelf was, moest ik me niet te veel zorgen maken, maar wel goed in de gaten houden.
Om 22:30 uur stond ik er dus weer, in mijn veel te dunne broek in de verschrikkelijke kou. Ze was weer wat vies, maar had, net als om 16 uur geen nieuwe uitvloeiing meer. Het was nu wat bruinig en zat aan de kling. Dus ik hoopte maar dat dit ook nog uit haar staart kwam. Weer schoon gemaakt en vanmorgen om 9:15 uur was ze helemaal schoon
En om 14 uur nog steeds
Dat was dus dikke stress op Eerste Kerstdag...
Ik ben nog waakzaam natuurlijk, maar durf wel weer te ademen, dus vandaag dan ook, een dagje later, de 7 maanden update van gisteren (gisteren durfde ik niet
)