Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raamzicht
Berichten: 1371
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:37

En? Heb je vanochtend gekeken? Benieuwd of ze het dit keer laten liggen?

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 09:43

Ik vind het van de ene kant banketstaaf om te kijken.
Voel me net zo’n klein kind dan. Maar goed, als het om mijn stro gaat hoort hij vanaf te blijven. En dan moet het maar op deze manier want anders kom ik er nooit achter.
Ik denk zelf wel dat het lesje geleerd is, maar je kunt je vies vergissen in mensen. Dat heb ik vaak genoeg meegemaakt.

Trouwens nog iets;
Hij gaat eerst alle stallen langs om het vieze eruit te halen. Vervolgens doet hij zich de kruiwagen vullen met stro en doet dan pas alle stallen bijstrooien.
Dat stro uit de stal halen doet hij na het mesten en voordat hij schoon stro haalt. :)

Muga

Berichten: 2090
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:49

Ik vind dat je het heel netjes hebt aangepakt. Ik denk dat de boodschap wel duidelijk is geworden en dat je het ook voor jezelf zo gunstig mogelijk hebt aangepakt. Met een hoogdrachtige merrie zit je ook niet te wachten op stress en verhuizing.
Ik hoop dat het het gewenste effect heeft en dat hij nu van je stro af blijft...

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:59

xPenny schreef:
Trouwens nog iets;
Hij gaat eerst alle stallen langs om het vieze eruit te halen. Vervolgens doet hij zich de kruiwagen vullen met stro en doet dan pas alle stallen bijstrooien.
Dat stro uit de stal halen doet hij na het mesten en voordat hij schoon stro haalt. :)


En jouw stal wordt dan verder niet bijgestrooid en alle andere stallen wel?

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:19

Ik vind het bizar en ik vind dat je het heel erg netjes ter sprake gebracht hebt. Ik hoop dat ze er erg van geschrokken zijn en het niet weer doen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:24

Ik vind de speculaties hier zeer apart.
TS heeft toch gewoon gezien dat er stro uit haar stal gehaald word?
En TS, je blijft nog heel netjes hoor! Ik was echt kwaad geworden als hij na de confrontatie met dit soort woorden zou gaan rond slingeren. Wat denkt hij wel niet? Van jouw eigen gekochte stro (omdat je hem niet in de weg wilt zitten daarmee) andere stallen op strooien zodat jouw stal met een laagje van een centimeter overblijft? Terwijl je een hoogdrachtige merrie hebt nota bene. En dat als pension eigenaar!

Ik snap enorm dat je nog wat voorzichtig blijft vanwege je merrie, maar als ze niet hoogdrachtig was zou ik echt per direct opstappen. Vrienden of niet, mijn vertrouwen zou zo geschaad zijn en ik zou me zo genaaid voelen.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 10:28

pmarena schreef:
xPenny schreef:
Trouwens nog iets;
Hij gaat eerst alle stallen langs om het vieze eruit te halen. Vervolgens doet hij zich de kruiwagen vullen met stro en doet dan pas alle stallen bijstrooien.
Dat stro uit de stal halen doet hij na het mesten en voordat hij schoon stro haalt. :)


En jouw stal wordt dan verder niet bijgestrooid en alle andere stallen wel?


Klopt.
Hij doet er niks van schoon stro bij van hemzelf, haalt er enkel alleen maar uit :')

Terwijl ik wel gewoon de volle stalling betaal, en dus dan ook eigenlijk betaal voor stro van daar.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 10:30

Muga schreef:
Ik vind dat je het heel netjes hebt aangepakt. Ik denk dat de boodschap wel duidelijk is geworden en dat je het ook voor jezelf zo gunstig mogelijk hebt aangepakt. Met een hoogdrachtige merrie zit je ook niet te wachten op stress en verhuizing.
Ik hoop dat het het gewenste effect heeft en dat hij nu van je stro af blijft...


Nee klopt. Daar zat ik ook echt niet op te wachten!
Dan is het paard alleen maar de dupe en dat is niet de bedoeling.
Daarom had ik ook zo’n onderbuik gevoel om het aan te moeten geven.
Maar toch blij dat ik het gedaan heb.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:32

Heel dapper dat je het gesprek aan bent gegaan. Hij ontkent dan wel, maar weet dat er op hem gelet wordt. Als hij nog wel door gaat kun je hem alsnog confronteren. En je kunt hem vragen jouw box niet meer uit te mesten omdat je het nu vlak voor de bevalling het liever zelf doet.

Je kunt het hem moeilijker maken en voor je merrie beter door tijdelijk ander strooisel bij te kopen. Als je nog wel betaald voor stro, zou je zelf, in overleg met hem wat toegestaan is, gehakseld koolzaad stro, hemparade of houtkrullen kunnen kopen als dikke onderlaag en dan zijn dunne laagje stro eroverheen om te knabbelen. Die pakken kun je per pak er in gooien en de voorraad thuis houden op een pallet of in de schuur of per stuk meenemen uit de winkel.

Hopelijk doet hij het niet meer, maar om nu de laatste weken confrontaties uit de weg te gaan en een dik bed voor je paard te garanderen is dat wellicht een goede oplossing.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 10:33

Shaggy09 schreef:
Ik vind de speculaties hier zeer apart.
TS heeft toch gewoon gezien dat er stro uit haar stal gehaald word?
En TS, je blijft nog heel netjes hoor! Ik was echt kwaad geworden als hij na de confrontatie met dit soort woorden zou gaan rond slingeren. Wat denkt hij wel niet? Van jouw eigen gekochte stro (omdat je hem niet in de weg wilt zitten daarmee) andere stallen op strooien zodat jouw stal met een laagje van een centimeter overblijft? Terwijl je een hoogdrachtige merrie hebt nota bene. En dat als pension eigenaar!

Ik snap enorm dat je nog wat voorzichtig blijft vanwege je merrie, maar als ze niet hoogdrachtig was zou ik echt per direct opstappen. Vrienden of niet, mijn vertrouwen zou zo geschaad zijn en ik zou me zo genaaid voelen.


Precies wat je zegt!
Dat zei mijn vriend ook al. Het is dat ze nu hoogdragend is. Mocht ze dat niet zijn, hadden we de trailer al aangekoppeld. Want zo ga je gewoon niet met klanten om.
Hoe leuk we het ook met elkaar kunnen vinden, puur zakelijk gezien gaat dit gewoon niet door de beugel. En ook niet trouwens, in ons geval, als je goed bevriend bent en het goed met elkaar kunnen vinden. Dan is dit alleen maar een heftigere naaistreek.

Soms kun je je erg vergissen in mensen hoor... daar ben ik wel achter gekomen.

Blij dat ik zelf niet zo’n persoon ben en altijd eerlijkheid voorop gaat :)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:36

Ja en een keer een leugentje om iets kleins (bijv. ik heb het licht niet aangelaten terwijl je dat wel hebt gedaan) vind ik nog een ander verhaal. Maar dit kan echt niet door de beugel.

Ik ben benieuwd wanneer je merrie bevalt en hoe het verder afloop! Veel succes met de bevalling!

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 10:45

Shaggy09 schreef:
Ja en een keer een leugentje om iets kleins (bijv. ik heb het licht niet aangelaten terwijl je dat wel hebt gedaan) vind ik nog een ander verhaal. Maar dit kan echt niet door de beugel.

Ik ben benieuwd wanneer je merrie bevalt en hoe het verder afloop! Veel succes met de bevalling!

Precies :)

En vooral als je gaat na denken dat dit al langer aan de gang moet zijn. Dan is het niets kleins of eenmalig.
Dan had ik er niet zo’n moeite mee als ik nu heb.
Maar als me elke dag de stal weer wordt leeggehaald....


Ik hoop (denk) dat het niet meer lang gaat duren.
Vorige week heeft ze 2 dagen wat hars gehad en is toen weer weg gegaan.

Afgelopen 2 dagen had ze wat doorzichtige druppels aan de uiers zitten. Ph was nog heel hoog.
Banden zijn wel wat slapper en vulva is wat langer geworden.

Uier kan niet meer voller :+


Afbeelding

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:48

xPenny schreef:
Blij dat ik zelf niet zo’n persoon ben en altijd eerlijkheid voorop gaat :)

Nou ja, dat is natuurlijk maar net wat je als eerlijk definieert.

Iemand een knuffel geven en zeggen we zijn okay en doen alsof je je vergist hebt en zijn verklaring aanneemt...dat valt voor mij zeker ook niet onder eerlijk. Dat vind ik op zijn minst huichelachtig en feitelijk lieg jij net zo goed in zijn gezicht.

Ik snap dat de situatie niet makkelijk is. Maar als je zo zeker weet dat het echt stro stelen is als je hier zegt, dan ben je in mijn ogen eerlijk als je het ook zo brengt en de consequenties daarbij voor lief neemt, of je zwijgt en accepteert de situatie. Maar tegen hem doen alsof je het niet zeker weet, je zijn verklaring gelooft en ondertussen "en plein public" op internet zeggen dat je hem een leugenachtige dief vind en dat je weg bent zodra het jou uitkomt. Mensen die weten waar jij staat en hem kennen lezen dit misschien ook en daarmee maak je hem dus achter zijn rug om zwart. Dat vind ik zeker geen eerlijk gedrag!

Anoniem

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:54

Hoogdrachtige merrie of niet ik zou verkassen

Charaz

Berichten: 24385
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:56

[***] schreef:
Hoogdrachtige merrie of niet ik zou verkassen


Denk je dat je dan het beste voor je paard doet?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:58

[***] schreef:
Hoogdrachtige merrie of niet ik zou verkassen


En wat als je merrie op het punt staat te bevallen als ze in de trailer staat om op te stappen?
Je bent echt ontzettend egoïstisch als je nu weg gaat, er kan niet alleen ontzettend veel mis gaan, maar voor de merrie is het ook gewoon prettig om in een vertrouwde omgeving te bevallen. En voor jou toch ook.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:00

Waarom niet de aankomende maand extra zaagsel in de stal gooien, gewoon voor je merrie en straks veulen? Ik heb het al meerdere malen aangekaart zien worden, maar waarom wil je dat niet ts?
Ik snap dat het extra kosten zijn (weer) voor jou, maar als je merrie echt voorop staat zou ik mijn hoofd hooghouden, weggaan zodra het kan maar in de tussentijd mijn merrie verzekeren van een lekker bed zonder dat je de eigenaar extreem in de gaten hoeft te houden. Dat kost ook tijd en energie. Klaar, de man heeft in je gezicht gelogen en de kans dat hij het toch opnieuw doet is aanwezig. Ik zou schijt aan hem hebben, zaagselbed maken voor mijn merrie en hem erg duidelijk aanspreken als jij vervolgens stro vermengd met zaagsel in een andere stal ziet liggen.

Paardenfann4
Berichten: 1384
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:02

Je kan er ook een paar zakken koolzaadstro in doen en dan gewoon stro er overheen. Dat is makkelijker met mestafvoer. Niet iedereen wil zaagsel op de mesthoop.
Maar drachtig of niet drachtig, ik zou mijn paard nooit op beton willen hebben liggen.

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:02

Nou zaagsel moet ook apart afgevoerd worden, dus daar zal de pensioneigenaar neem ik aan niet mee akkoord gaan.

juval

Berichten: 13435
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:02

xPenny schreef:
Shaggy09 schreef:
Ja en een keer een leugentje om iets kleins (bijv. ik heb het licht niet aangelaten terwijl je dat wel hebt gedaan) vind ik nog een ander verhaal. Maar dit kan echt niet door de beugel.

Ik ben benieuwd wanneer je merrie bevalt en hoe het verder afloop! Veel succes met de bevalling!

Precies :)

En vooral als je gaat na denken dat dit al langer aan de gang moet zijn. Dan is het niets kleins of eenmalig.
Dan had ik er niet zo’n moeite mee als ik nu heb.
Maar als me elke dag de stal weer wordt leeggehaald....


Ik hoop (denk) dat het niet meer lang gaat duren.
Vorige week heeft ze 2 dagen wat hars gehad en is toen weer weg gegaan.

Afgelopen 2 dagen had ze wat doorzichtige druppels aan de uiers zitten. Ph was nog heel hoog.
Banden zijn wel wat slapper en vulva is wat langer geworden.

Uier kan niet meer voller :+


[ [url=m/7zct8Z.jpg]Afbeelding[/url] ]



dat begint er op te lijken! strooi ze maar lekker op! :Y) en goed in de gaten blijven houden op de camera. Ik hoop dat het nu niet meer gejat wordt en je er snel een mooi veulen naast hebt staan.

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:04

[***] schreef:
Hoogdrachtige merrie of niet ik zou verkassen

Nou ik niet. Het paard is daar gewend en het is overal wat hoor. Ze mag nu geen extra stress krijgen van iets.Overigens vind ik dat ts het gesprek goed heeft aangepakt. Het is niet geescaleerd en de pensionhouder zal het nu waarschijnlijk niet meer doen.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 11:11

oji schreef:
xPenny schreef:
Blij dat ik zelf niet zo’n persoon ben en altijd eerlijkheid voorop gaat :)

Nou ja, dat is natuurlijk maar net wat je als eerlijk definieert.

Iemand een knuffel geven en zeggen we zijn okay en doen alsof je je vergist hebt en zijn verklaring aanneemt...dat valt voor mij zeker ook niet onder eerlijk. Dat vind ik op zijn minst huichelachtig en feitelijk lieg jij net zo goed in zijn gezicht.

Ik snap dat de situatie niet makkelijk is. Maar als je zo zeker weet dat het echt stro stelen is als je hier zegt, dan ben je in mijn ogen eerlijk als je het ook zo brengt en de consequenties daarbij voor lief neemt, of je zwijgt en accepteert de situatie. Maar tegen hem doen alsof je het niet zeker weet, je zijn verklaring gelooft en ondertussen "en plein public" op internet zeggen dat je hem een leugenachtige dief vind en dat je weg bent zodra het jou uitkomt. Mensen die weten waar jij staat en hem kennen lezen dit misschien ook en daarmee maak je hem dus achter zijn rug om zwart. Dat vind ik zeker geen eerlijk gedrag!


Daar geef ik je inderdaad gelijk in.
Maar ik bedoel hiermee dat ik niet lieg over dingen wat ik gedaan zou hebben als mij iets op de man af gevraagd wordt.

Ik kies in het belang van mijn paard. En dat is me belangrijker dan mijn eigen bewijs te krijgen.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 11:15

noox schreef:
Waarom niet de aankomende maand extra zaagsel in de stal gooien, gewoon voor je merrie en straks veulen? Ik heb het al meerdere malen aangekaart zien worden, maar waarom wil je dat niet ts?
Ik snap dat het extra kosten zijn (weer) voor jou, maar als je merrie echt voorop staat zou ik mijn hoofd hooghouden, weggaan zodra het kan maar in de tussentijd mijn merrie verzekeren van een lekker bed zonder dat je de eigenaar extreem in de gaten hoeft te houden. Dat kost ook tijd en energie. Klaar, de man heeft in je gezicht gelogen en de kans dat hij het toch opnieuw doet is aanwezig. Ik zou schijt aan hem hebben, zaagselbed maken voor mijn merrie en hem erg duidelijk aanspreken als jij vervolgens stro vermengd met zaagsel in een andere stal ziet liggen.



Heb nergens gezegd dat ik dit niet wil gaan doen.
Ben mezelf al gaan verdiepen in wat ik als onderlaag ga doen. :D
Dit gaat er ook zeker komen en ben blij met de oplossingen die jullie bekijken!

Maar ik moet dit uiteraard eerst met de staleigenaar overleggen of dit mag. Ik ga niet zo maar iets doen aangezien hij de mest moet afvoeren.

Ik wil wel zo veel mogelijk in de buurt blijven van producten die als stro gezien worden.
Het liefst heb ik natuurlijk vlas maar of dat makkelijk is voor hem met het mest weg krijgen weet ik niet.

Misschien inderdaad voor de korrels gaan.

Dit laat hij trouwens niet ophalen maar doet het op zijn eigen land.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:18

Wanneer hij het op eigen land doet heb je meteen je antwoord waarom hij zo knijperig met het stro is.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 11:23

Maar het is eruit.
Hoop dat de staleigenaar zich nog een tweede keer bedenkt voordat hij dit weer doet.

Zal morgen even langs mijn voerleverancier gaan om de oplossing te bekijken wat volgens hun het beste in mijn positie is als onderlaag.
En wat hun hebben liggen in hun assortiment.

Ik ben benieuwd hoe de uier er vanavond uit ziet na dit zonnige weer. Hoop dat ze vorderingen maakt en het niet lang meer duurt! :)