Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 12:16

Mathilda, zo dacht ik dus ook. Maar helaas ga ik geen betrouwbaar antwoord krijgen, dus ik moet maar doen met de informatie die ik heb, hoe weinig het ook moge zijn.

Maris en Vanessa, Ice is daar inderdaad echt de enige hengst. Dat heb ik met eigen ogen gezien en die heb ik tegelijkertijd meegenomen in september ;) dus dat scheelt al wel IETS dat inderdaad de papa tenminste bekend is :j

Helemaal mee eens! Een genoemde maand ofzo had verschil kunnen maken.
Het hóeft niet, want als ze tot Juli bij elkaar hebben gelopen, weet ik nog niet wanneer ze is bevrucht. Maar het was natuurlijk wel het proberen/vragen waard :j

Mijn DA is zéér ervaren in opvoelen, ook bij kleintjes. Hij zegt dat hij niet kan aangeven wanneer ze is uitgerekend, simpelweg dat kun je gewoon niet weten.
Maar hij zei letterlijk: "ik voel alleen benen, maar aan het formaat kun je wel voelen dat deze veel verder ontwikkeld is dan bij de merrie die in april is uitgerekend."
Ik heb toen nog bijdehand gevraagd of er verschil kan zitten gewoon in formaat van veulen omdat de ene gewoon groter is dan de ander. Maar dat verschil uit ongeveer zelfde formaat ouderdieren, kan gewoon nooit zo groot zijn als het verschil wat hij duidelijk kon voelen.
Er werd dus VERWACHT dat het eerder in Februari zou komen, dan Maart, maar dat blijft allemaal gokken....... In ieder geval kon hij wel vrij duidelijk aangeven dat ze héél ruim voorloopt op Jupi die begin april is uitgerekend.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:21

Wat een verhaal zeg... Ten eerste fijn dat de merries die drachtig moeten zijn nog drachtig zijn :j Dat is een mooie geruststelling!

En de rest van het verhaal, niet ideaal zo jong en haar halfbroer. Plus dat dat niet de hengst was die je zou willen. Maar gelukkig weet je het, dan kan je er het beste van maken! Dat is zoveel beter dan dat je opeens een veulen er naast hebt staan en niet bij hebt kunnen voeren, begeleiden en in de gaten houden. Lastig dat er geen datum bekend is. Maar je let goed op je paardjes, dus wat dat betreft is ze op de juiste plek! :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 14:48

lief dat je het zegt Joan :) dankjewel

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 10:38

Ik heb de fotos en data er eens bij gezocht.
Hier viel me nog niets op:
Afbeelding
Afbeelding

Tot ik haar dus eens van voren zag:
Afbeelding

En ze groeide door:
Afbeelding

Maar toen eind December leek het weer minder:
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:09

Knappe merrie. Ja je ziet haar groeien. Op een gegeven moment is het veulen gedraaid en lijkt het verdwenen te zijn. Ik denk dat het dan meer in de lengte gaat liggen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 11:15

Dankje mathilda :) ben ook echt verliefd op haar en haar prachtige lange slanke benen <3
Ik had haar ook graag mee willen nemen naar de merriekeuring, maar dat zal nu helaas niet gaan :(
Ik denk ook gedraaid ofzo, ik begon vanaf eind december weer te denken dat ik het me had verbeeld, maar helaas.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:35

Maar je kunt haar toch wel meenemen voor de keuring? Als ze toch al vroeg haar veulen krijgt, schrijf je haar mooi in voor zogende merrie. Als ze dan iets een hangbuikje heeft kijken ze er wel doorheen. Ik zou het gewooon doen.
Tenzij je al helemaal vol zit in de trailer natuurlijk..... ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 16:43

Dat red mijn trailer inderdaad niet.. :n

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:23

Zo met die foto's valt het idd wel op! :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 19:39

Afbeelding

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:53

haha wat een stunt , succes met waken Lin !
Op de foto's zie je inderdaad wel duidelijk de veranderingen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 20:07

Happinez schreef:
haha wat een stunt , succes met waken Lin !
Op de foto's zie je inderdaad wel duidelijk de veranderingen.

Zit jij mij nou gewoon uit te lachen.... >;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:02

Zijn dat nou jupi tietjes? Waar is de aap naartoe? :+

Doen de maiden haar tieten al iets?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 22:11

Fotsy schreef:

Haha nee dit zijn de maiden tietjes...
(Jupi heeft spikkel tietjes :P )

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:22

Dat zijn idd nog mini'tjes!

Echt vreselijk vervelend dat je niet echt kan inschatten voor wanneer ze is uitgerekend. Hopelijk toont ze uitgebreid van tevoren dat het er zit aan te komen!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:16

linda2008 schreef:
Fotsy schreef:

Haha nee dit zijn de maiden tietjes...
(Jupi heeft spikkel tietjes :P )

Dat verklaart alles :P
Ja tietjes zijn nog mini, hopelijk maakt ze je het een beetje makkelijk en is ze duidelijk in haar signalen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:19

Had het natuurlijk al meegekregen in het andere topic, maar wat een wending he. Hopelijk heb je een beetje kunnen wennen aan het idee, lijkt me een hele schok.
En ik hoop dat ze je niet te lang voor de gek gaat houden straks. Ik weet uit ervaring hoe lastig het kan zijn als je geen uitgerekende datum hebt, dat heeft mij heel wat slapeloze nachtjes gekost.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 09:03

Eerlijk gezegd went het idee niet echt... :n
Het verklaard wel waarom ze zo "dik" is, het bevestigd mijn gedachte, de voorbereidingen zijn zo goed als mogelijk getroffen, en ik ben dus wel heel blij dat ik het weet en er naar kan handelen. Maar ik blijf het heel raar vinden en vooral ook heel moeilijk :=
Ze ligt bijvoorbeeld echt enorm vaak! Maar deed ze dat misschien altijd al? dat weet ik dus niet... :?

Je kunt een drachtige merrie natuurlijk nooit voorspellen. Ze kan zo twee weken te vroeg of te laat gaan bevallen. Maar ik ben nogal gestructureerd dus voor mij is dat al moeilijk genoeg :o en ik vind het dus echt heel moeilijk dat je gewoon niet eens weet of het bijvoorbeeld al ieder moment kan komen of pas over 2-3 maanden :o Ze kan op dag 340 zitten, maar ook op dag 270....

En natuurlijk, ik kan niet meer dan haar gewoon goed in de gaten houden en hopen dat ze duidelijke voortekenen zal geven. Maar in je hoofd blijft het allemaal wel dwalen :')
Ze is echt 1 van mijn grootste vriendinnetjes op stal, dus ik ben al lang blij dat ik haar heb kunnen kopen, en ik ben nu extra blij dat ze hier staat en niet nog op haar vorige plekje :o

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:53

Linda niet teveel zorgen maken. Gewon regelmatig blijven controleren. Zover ik nu bekijk kun je rustig nog toe met 1x per dag even naar het uier kijken. Zo af en toe de vulva controleren en de banden. Maar meer nog niet Ik verwacht het veulen deze maand echt nog niet.
Merries kunnen een periode ineens heel erg vaak liggen en dan zo ineens doen ze het niet meer. Dat vind ik dan vaak weer verdacht.

Tip relax een beetje en bespaar wat energie. Je hebt er tenslotte 4 dit jaar. ;) Het komt allemaal wel goed. :*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 10:56

stal_HD schreef:
Tip relax een beetje en bespaar wat energie. Je hebt er tenslotte 4 dit jaar. ;) Het komt allemaal wel goed. :*

_O- haha ja dat is ook zo. Ik zet ook echt nog geen wekker snachts ofzo hoor ;) en ik HOOP dat het inderdaad voorlopig niet komt... niet echt veulen-weer als je naar buiten kijkt >;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:29

Nou zeker. Brrrr wat een natte prut. Het droogde net weer een beetje af hier.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:15

Kan het me helemaal voorstellen hoor, het is ineens ook zo anders dan je dacht. Het ene moment ben je hengstenkeuzes aan het maken voor 2019 en nu is ze ineens drachtig :(:)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 15:07

We hebben verandering...
Zegt natuurlijk niets!
(Jupi zit op dag 263 vandaag en die is ook al aan haar uier bezig, geen echte vulling, maar wel verandering)
toch houden we hier maar wat fotos bij :j leuk voor de volgers :P hihi

Zaterdagochtend 20 januari
(ja ze de avond ervoor keihard door de blub gecrosst :') )
Afbeelding

Vrijdagochtend 26 januari
Afbeelding

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:13

Haha, ik was aan de hand van de vachtkleur aan het uitmaken wie het weer kon zijn en bij de 2de foto viel mijn euro pas :P

Dat is idd een duidelijke verandering! Ben benieuwd hoe het verder gaat evolueren!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 15:19

Annebet_ schreef:
Haha, ik was aan de hand van de vachtkleur aan het uitmaken wie het weer kon zijn en bij de 2de foto viel mijn euro pas :P

Dat is idd een duidelijke verandering! Ben benieuwd hoe het verder gaat evolueren!

_O-
Het gaat dus om de jonge maiden merrie Diva ;) :P hihi