Maris en Vanessa, Ice is daar inderdaad echt de enige hengst. Dat heb ik met eigen ogen gezien en die heb ik tegelijkertijd meegenomen in september

Helemaal mee eens! Een genoemde maand ofzo had verschil kunnen maken.
Het hóeft niet, want als ze tot Juli bij elkaar hebben gelopen, weet ik nog niet wanneer ze is bevrucht. Maar het was natuurlijk wel het proberen/vragen waard

Mijn DA is zéér ervaren in opvoelen, ook bij kleintjes. Hij zegt dat hij niet kan aangeven wanneer ze is uitgerekend, simpelweg dat kun je gewoon niet weten.
Maar hij zei letterlijk: "ik voel alleen benen, maar aan het formaat kun je wel voelen dat deze veel verder ontwikkeld is dan bij de merrie die in april is uitgerekend."
Ik heb toen nog bijdehand gevraagd of er verschil kan zitten gewoon in formaat van veulen omdat de ene gewoon groter is dan de ander. Maar dat verschil uit ongeveer zelfde formaat ouderdieren, kan gewoon nooit zo groot zijn als het verschil wat hij duidelijk kon voelen.
Er werd dus VERWACHT dat het eerder in Februari zou komen, dan Maart, maar dat blijft allemaal gokken....... In ieder geval kon hij wel vrij duidelijk aangeven dat ze héél ruim voorloopt op Jupi die begin april is uitgerekend.