en de laatste loodjes wegen altijd het zwaarst natuurlijk mag ik misschien vragen of je al nieuw buik foto's hebt de vorige zijn al een maand geleden
goeroe
Geplaatst: 15-03-17 13:30
Zowel de voorjaars- als de veulenkriebels nemen met de dag toe. In tegenstelling tot vorig jaar werkt Roos nu het hardst aan haar uier. Lies had qua buik eerst nog iets in te halen, maar is daar behoorlijk in geslaagd. Shadylah is in alle opzichten het meest bescheiden. Wel is ze momenteel erg aanhankelijk en voor haar doen enorm zen, wat ik eerlijk gezegd heel prettig vind, niet in de minste plaats voor haarzelf. Het is ook goed te merken aan de anderen en hoe die op haar reageren. Hopelijk draagt het moederschap straks bij aan haar zelfvertrouwen en blijft het zo!
ja dat hoop ik ook voor je ze staat bij de foto waar ze toevallig wit was ook lekker te zoezen
AniekR
Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-17 13:45
Hopelijk bijt ze straks naar de rest toe wel wat meer van zich af als dat moederinstinct naar boven komt inderdaad!
En mina_dero, we hebben zondag inderdaad net weer nieuwe buikfoto's gemaakt, alleen zo druk gehad dat ik ze nog niet echt uitgezocht heb (we hadden dikke lol met een plastic zak en het zijn iets te veel foto's geworden ^_^ ). Had al wel een klein voorproefje geplaatst in het DBT, dus die kan ik even laten zien vast; De kleine draak van de kudde doet gewoon schijndrachtig mee
Daar was de plastic zak erbij en Lies met name helemaal wakker op eens
Dat hoofd hier ook van Lies. Heel typisch, als ze ook maar denkt dat er 1% kans is op eten En Roos staat er ook echt op z'n Roos' bij van het 'het zal wel'
En pogingen gedaan om ze mooi naast elkaar te laten staan. Zoals je kan zien heeft Lies een flinke inhaalslag gemaakt, maar Roos is inderdaad fanatiek begonnen aan haar uier nu
De gehele serie komt nog, Shadylah zit er ook nog tussen hoor. Maar ook met plastic zak weigerde die weer om oren naar voren te doen en trok ze mooi haar buik weer in
goeroe
Geplaatst: 17-03-17 15:38
AniekR schreef:
Hopelijk bijt ze straks naar de rest toe wel wat meer van zich af als dat moederinstinct naar boven komt inderdaad!
Ja inderdaad! Helaas was ik iets te optimistisch. Voorlopig toch maar een draadje ertussen.
Vandaag dacht Roos ook; 'oh de baas heeft me deze dracht helemaal nog niet onderuit zien gaan...' Echt die pony heeft 4 linker hoeven af en toe... Behalve onder de modder en een klein schaafwondje op haar been viel het gelukkig wel mee geloof ik.
En ten slotte ook Roos die een beetje haast begon te krijgen. Dit was zondag nog: Beetje zucht voor het uier, maar was ook wel te verklaren, ze stonden net ruim een week 's nachts op stal.
Maar dit was vanmorgen:
Gelukkig was het vanavond toen ze naar binnen gingen wel een stuk afgezakt. Stond niet vol spanning ofzo, maar moeten haar maar wel een beetje in de gaten houden. Denk niet dat ze de 339 dagen van vorig jaar gaat halen zo.
goeroe
Geplaatst: 18-03-17 15:33
Gelukkig schijnt het zonnetje weer even. De dames genieten er zichtbaar van.
Omdat ze pas op dag 308 zitten (en Shadylah op 310). Maar zoals het nu lijkt verwacht ik ze ook nog niet elk moment gelukkig.
AniekR
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-17 23:29
Inderdaad zou in ieder geval de 320 dagen halen wel fijn zijn ^_^ Mijn veulenvakantie (vanaf 15 april) heb ik met Roos een hard hoofd in
Vandaag even Mariska's telefoon geleend voor uierfoto's (op die van mij werkt de camera momenteel niet mee) en van klein naar groot: Shadylah met 310 dagen en een eerste beetje vulling
Lies heeft besloten dit jaar toch ook maar eens te beginnen (308 dagen)
En de uiertrofee gaat dus naar Roos (ook 308 dagen)
Even het topic van vorig jaar erbij gezocht. Op deze pagina kan je zien hoe Roos haar uier 3 dagen voor de geboorte aan het eind van de dag nog praktisch leeg was, maar een eerste beetje melk er uit kwam. En hoe hij er de avond van de bevalling er uit zag: [KS-MK] Twee Bolero'kes op komst in het hoge noorden (Welsh NWR's)
Ze laat gelukkig nog geen melk lopen, maar dit formaat lijkt ze wel te gaan overtreffen dit jaar.
En zeker spannend! Morgen een bedrijfsuitje/feestje in amsterdam en ondanks dat het nog eigenlijk veel te vroeg is voor Roos, toch voor m'n eigen gerustheid na het werk vanavond snel even langs stal gecrost om nog te checken. Haar uier wordt nog steeds meer (zoveel heeft ze vorig jaar niet eens gehad), maar nog niet op knappen en komt nog geen melk uit om te testen. Dus lijkt gelukkig nog even veilig en warm te zitten.
Nieuwe update van 310 dagen:
En deze viel me ook wel opeens op: Een achter-aanzichtje
Lies, a.k.a. Miss Melkkoe 2016 liet zich natuurlijk geen 2x vertellen achter te lopen met haar uier en daar begint het nu ook wat voller te lopen: Bij haar maak ik me nog niet direct zorgen, die begon vorig jaar eind januari al wat uier aan te maken, en kan nog vééél voller hihi.
En vanaf achteren: Gewoon heel veel haar!
zoals jullie wel kunnen zien, blijven ze overdag niet braaf op de betonplaten om de stal Denderen nog lekker door de klei heen overdag
Morgen zal ik nog even met Mariska appen voor ik in de bus stap naar a'dam, maar als alles nog goed lijkt, even tijd voor wat anders dan pony's morgen
Roos is gelukkig een beetje gestagneerd inderdaad en Lies zet nu goed door, maar die heeft vorig jaar ook zo'n lange aanloop gehad dat dat niet zo veel zegt.
Ben erg benieuwd wat ze gaan doen de komende weken! Bij mij staat er vandaag nog 30 dagen tot de uitgerekende datum op de teller
Ja gaat snel op eens, bedacht me ook dat morgen over 3 weken mijn "veulenvakantie" begint! Naast de bevallingen ook even lekker ontspannen en vrij zijn van werk!
Lies is inderdaad de Marvin Ik ben ook erg benieuwd!