Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:17

Wat een fantastisch filmpje Mooney ! Ik zie Halla haar buik soms ook wiebelen maar echt niet zo ! Je heb een toekomstige ADHDer :P Hihi echt gaaf !

Koper

Berichten: 30570
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:47

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: Hooooii nachtmerrie :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:36

Jeetje zeg, of die had echt een nachtmerrie of die was een wild feestje aan het bouwen daarbinnen. Ocharme kirs :P

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 17:45

Tja ik had een veulen met pit besteld, gaat wel lukken denk ik zo _O- .

Fotsy ik ga ervanuit dat het een feestbeest is haha, het is nu al drie dagen achter elkaar feest als ik er ben. Als dat allemaal nachtmerries zijn komt 't beestje er getraumatiseerd uit vrees ik :') .

Vandaag even het Sinterklaas cadeautje voor Kirs gepast, helaas heeft ze zo'n poppenkopje dat zelfs dit Shetland halster te ruim viel (valt op de foto wel mee door de bos haar op haar hoofd). Dus die ligt nu op het bureau om een klein stukje ingekort te worden. Daarna gaat hij de kast in tot ze een alarm om moet, ze heeft een gevoelig huidje op haar hoofd dus dan mag ze zo'n lekker fout fluffy halster om.
Mijn ruin is denk ik een beetje aangestoken door de zwangerschapshormonen, nu heb ik twee van die vriendelijke gezichten rondlopen :Y)
Afbeelding

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:57

Wat leuk ben benieuwd wat voor een schattig veulentje er uit komt.
Vast een heel levendig veulen . :)

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 20:22

daisyjazz: voordat ik begin met mijn verhaal, gefeliciteerd met je verjaardag!

Tja en nu verwacht de rest dus een verhaal := en laat ik dat vandaag dus even niet echt hebben.
We zijn dus ondertussen alweer een nieuwe 30 dagen mijlpaal voorbij. Kirs had er sowieso niet zoveel zin in, want ik had het geniale idee om net voor voertijd foto's te gaan maken. Ik had de blaren op mijn handen staan van het fatsoeneren van haar staart (lang leve de nieuwe antiklit-spray, die volgens mij vliegenspray is in een verkeerd omhulsel want het stinkt als de neten en ontklitten doet het niet :') ).
Echt een super start dus. De continuiteit is dus een beetje aangetast, want ze staat niet hetzelfde maar het vooraanzicht van de dikke buik maakt dat wel weer goed volgens mij :D Kirsten vindt het buikenfoto's ondertussen een beetje genant worden als ik die uitdrukking bekijk :') .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Na de uitgebreide beschrijving van vorige keer heb mijn wanhopige pogingen tot het maken van een geschikte foto nu gefilmd, maar Youtube heeft er nog niet zoveel zin in dus die komt later vanavond of morgen ;) .

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:29

Buikje!! :D

Eigenlijk is ze nog steeds VEEL slanker dan mijn volgepropte dikzak. :=

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 22:07

_O- LinSa ik ben ook wel geobsedeerd bezig met haar op gewicht houden hoor, toen ik haar net had was ze ook een volgepropte dikzak en toen heeft ze op het randje van hoefbevangenheid gezeten (al wel voortekenen te zien, gelukkig op tijd ingegrepen). Dus nu standaard een sportmodelletje (nu met babybuik dan :') ) met behulp van flink bewegen en niet te veel eten in het weideseizoen.
En jij hebt een Atje toch? Kirs neigt meer naar sectie B, die zit er een beetje tussenin.

Nou mijn ruzie met bewerkingsprogramma's en Youtube is even voorbij. Dus bij deze, 10 minuten foto-ellende versneld afgespeeld (zodat jullie maar 2 minuten van je leven kwijt zijn :') ).
Inclusief een Kirsten die me fanatiek probeert te overtuigen of we toch niet gewoon vrijheidsdressuur kunnen gaan doen en die overal wat interessants ziet behalve waar ze heen moet kijken :Y) . Vliegende handschoenen, hinnikende mobieltjes en een tot tien tellende paardenbaas, wat wil je nog meer.

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:29

Hahah geweldig filmpje! :))

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:27

Jouw geduld! _/-\o_

En die vliegende handschoenen _O-

Cynthia82

Berichten: 9353
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:43

KKijk haar nou lekker bol worden! <3
Dat filmpje is zó herkenbaar! :')

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:14

Ikk kom volgen! :D

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:18

Hhahahahahaha dat filmpje is te geniaal! Ondanks dat ze de verkeerde kant op kijkt, blijft ze voor een paard best goed staan haha

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:45

Super leuk filmpje :+ Hahahah echt geweldig! Ze begint al een mooi buikje te krijgen en ze ziet er goed uit :)

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:52

Bedankt Mooney !! :D
Hahaha dat filmpje is echt geniaal ! _O-

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 18:51

Haha Cynthia, gelukkig is het herkenbaar. Jij doet het al zo vaak/lang dat ik me afvroeg of het bij jou ook zo gaat. Ik ben er echt wel klaar mee na de 11 maanden dracht :') maar het eindproduct zo in de rij is wel erg leuk.

Pasha: Kirsten staat ook voor de wagen en ik ben vaak alleen. Dus de halt knop zit er inderdaad wel redelijk op.

EdKingEnzo: welkom!

En de rest allemaal weer bedankt voor jullie leuke reacties :D

Koper

Berichten: 30570
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:05

Hahaha geniaal filmpje!

Je ziet haar op het filmpje een paar keer haar rechterflank aanwijzen. Snap dan dat je de verkeerde kant staat te fotograferen :P

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 00:10

Haha dat snap ik heel goed, maar aan die kant zit ADHD nachtmerrie. Dan krijg ik toch nooit een scherpe foto met al die actie :Y)

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 01:09

:wave:
Bij deze nodig ik jullie graag uit voor een uitje naar het verleden. Hoe Nachtmerrie eruit gaat zien kunnen we natuurlijk niet voorspellen, maar familiekiekjes kijken kan nooit kwaad om een beeld te vormen van de genen die aan de pas zijn gekomen.
Dus bij deze lopen we de bekende familie van Kirsten even langs. Om te beginnen heeft ze natuurlijk een moeder, een mooie Welsh dame genaamd Emma. Alvast even twee foto's van Emma en baby en kleuter Kirs.

Afbeelding

Emma was een pony die gekocht is op de paardenmarkt, geboren op 12 mei 1996 en 1.18 klein. Een half jaartje na aankoop gaf ze haar eigenaren een cadeautje, een bruin hengstveulen. Daarna zou ze aan het werk kunnen gaan op de ponyverhuur waar ze stond, helaas was ze het daar niet altijd mee eens. Emma was net als haar dochter namelijk een beetje een typetje, oren waren strikt verboden terrein en iemand op haar rug was in het begin ook niet haar hobby :evaw: . Niet de beste mindset voor een pony die verschillende jonge kinderen moet dragen, dus werd ze 'gepromoveerd' tot rijpony voor de dochter van de baas.
Ongeveer 2 jaar na de geboorte van het hengstje, wilden haar eigenaren naar een verjaardag van een vriendin gaan. Maar voor ze vertrokken kregen ze een telefoontje van de mensen die naast de wei woonden waar de kudde op dat moment stond. Met de mededeling of ze zich ervan bewust waren dat er een veulen in de wei lag :+ . Aangezien ze zich niet bewust waren dat ze een drachtige merrie hadden lopen was dat best een verrassing en moest er dus opeens best veel gedaan worden. Dag verjaardag %) .
Om de gemiste dag een beetje goed te maken werd het veulen vernoemd naar de jarige vriendin: dat was dan de eerste dag van onze Kirsten. Dan was er nog wat stress, want hoe kom je aan een veulen zonder een hengst? Dat wonder werd een weekje later opgelost, toen de schoonvader van mijn baas vertelde dat hij inderdaad een hengstje dat hij nog had staan 'even' in de kudde had gelaten 11 maanden geleden. Baas blij dat het bij 1 veulen is gebleven.
Dan nog even kort mijn eigen blik op Emma, ik vond haar stiekem niet zo leuk. Het was een intelligente, getalenteerde pony. Kon gigantisch springen en was echt zo'n lekkere fanatieke Welsh pony. Maar ze haalde bij mij nog weleens vieze grapjes uit, zo begeleide ik een keer een groep kinderen op Shetjes tijdens een rustig ritje door het bos. Iedereen zat zonder zadel, ik wilde even achteruit kijken om te checken of alles goed ging... ik zat nog geen twee seconden gedraaid of ik stond weer op de grond want Emma wist precies wanneer je er even niet bij was en maakte daar ook graag gebruik van }:) . Los van dat was het een prima pony en heeft de dochter van mijn baas er veel plezier van gehad. Helaas is ze vroegtijdig overleden aan de gevolgen van maanblindheid op 12 jarige leeftijd.

Afbeelding

Dan hebben we de stiekeme hengst die zijn pleziertje heeft gehad op die ene nacht in de wei. Van hem weet ik wat minder, maar ik heb een naam en een foto. Hieronder is hij rechts als veulen te zien. Zijn naam was Partout, Frans voor overal. Partout is namelijk geboren tijdens Oerol (Terschellings dialect voor overal, is het nog te volgen? :') ). En dat is gelijk alle info die ik heb over hem, behalve dan dat zijn moeder weer de rijpony was van het nichtje van mijn baas. En die pony heette weer Pirouette en staat links op de foto.

Afbeelding

Dan zou je zeggen dat we klaar zijn met het verhaal, maar ik wil nog even terugspringen naar dat bruine hengstveulen dat twee jaar voor Kirs werd geboren. Zijn naam is Marein en hij is dus de halfbroer van Kirsten. En hij is grotendeels de reden dat we nu uberhaupt een topic hebben, want zonder hem was Kirsten wellicht nooit bij mij komen wonen. Voor we weer in een groot sentimenteel verhaal belanden hier even wat foto's van broer en zus, die vaak lekker klef bij elkaar te vinden waren. Kirsten is hier op de foto's 2 en 3 jaar oud en nog in haar worteloranje fase.

Afbeelding

Marein was voor mij mijn ultieme penny-pony. Als 13 jarige is het natuurlijk heel cool als je zo'n woeste 3 jarige mag inrijden 8-) Zonder enige ervaring met inrijden, dus het was vooral leren vallen met stijl. Gelukkig is Marein een heel stuk chiller en meer vergevingsgezind dan mams en zus dus kwam ik er zonder serieuze kleerscheuren vanaf en heb ik daarna eindeloze ritten met hem gemaakt en heerlijk gesprongen met hem. Al snel kon hij ook in de verhuur ingezet worden en als echte allemansvriend stal hij de harten van heel wat mensen.
En tja, toen had ik tijd over. Er liep nog wel zo'n onbeleerd geval in de wei, maar dat vond ik echt een kreng. Niet te vangen, had dus maar een touw van 10 m om het halster zodat je mee kon skiën als je haar wilde pakken in plaats dat je je suf rende. Oren die meestal onvindbaar waren door de zure blikken en als je haar dan eindelijk gevangen had vond ze dat ze ook heel goed op twee benen kon lopen. Toch maar aan begonnen, omdat het het halfzusje was van Marein en ik er wel een uitdaging in zag. Ze zou waarschijnlijk verkocht worden nadat ze 3 was geworden, maar dat was geen probleem want ik vond haar toch stom ( _O- arme ouders en ikzelf waren er nog echt van overtuigd op dat punt). Nouja, lang verhaal kort... jullie weten al hoe het eindigt.
Ondertussen is Marein toch verhuist en is hij nu manegepony, wat hij erg goed doet. Hij heeft vast veel meegekregen van zijn vader zullen we maar zeggen, toch iets ander kaliber dan Emma en Kirs. In het begin was ik nog aan het duimen dat Kirs geen bruin veulen zou bakken, maar mijn pennyhart gaat toch weer sneller kloppen als ik Marein zie dus vandaar is alle voorkeur op kleur weggevallen.

Afbeelding

En dan wordt het tijd voor mij om mijn bed in te duiken, dus sluiten we af met Emma en haar kinderen die lekker siësta houden op de wei. Kirsten is makkelijk, Emma even zoeken, wie vindt Marein ook tussen alle donkere harige pony's?

Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:49

Wat een verhaal, leuk om te lezen.

Ligt hij vooraan?

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 23:22

Ja iets te lang achteraf denk ik :') wat leuk dat je het toch hebt gelezen.

Marein ligt inderdaad vooraan :j

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:16

Wat super leuk dat je haar hele familie kent! Zo te horen heeft ze aardig wat van mama mee gekregen :D

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 22:18

Ja, voor een pony met onbekende afstamming volgens het paspoort is er nog wel wat bekend, toch stiekem wel leuk om weer even het archief in te duiken.
Kirs lijkt inderdaad wel op haar moeder qua karakter alleen zonder dat gemene steekje, Kirs kan ook wel lekker boos zijn maar die is wel heel eerlijk over het algemeen.

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:11

Ik kom ook volgen! Leuk zo'n kijkje in het verleden. Ik ben heel benieuwd wat voor moois Kirsten er van gaat bakken! :D

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:48

Wat een ontzettend leuk verhaal! Je schrijft het ook weer zo leuk :j

Persoonlijk vind ik Marijn echt een knapperd <3