Wat een speciaal verhaal en wat een knappe dieren!
filly
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-16 21:36
Gisteren moest frizzle nog precies 2 maanden tot de uitgerekende datum. Helaas heb ik door school en alle last minute toetsen bijna geen tijd om met haar aan de gang te gaan. Meestal ga ik mee voeren en kroel ik wat met haar. Foto's maken is er een beetje bij in geschoten. Dit hoop ik deze week weer te kunnen doen.
Frizzle haar buik groeit mooi door en het veulen lijkt heel actief. Frizzle zelf word steeds minder actief en doe ik haar geen plezier met longeren. We wandelen nu wanneer het kan en verder mag ze mooi op het land staan. Haar uier is niet meer veranderd sinds de laatste update.
Over 60 dagen hoop ik het kleine wondertje te mogen ontmoeten. Iets eerder is ook niet erg, maar ik hoop toch wel dat ze niet over draagt
Ik heb nog wel een foto van een paar dagen terug toen ik madam in de wei aantrof met alweer een geslaagde poging tot haar vliegen maskertje af te krijgen. Ondertussen heeft ze hem al helemaal gesloopt
Ja vliegen maskers zij echt een ramp. Iedere keer sloopt ze ze weer. Helaas is ze ze wel nodig anders zijn haar ogen in no time helemaal dik en tranerig.
Frizzle is odd heel goed in blikken geven. Vooral hele lieve maar soms kijkt ze echt op een manier waarvan ik dan denk als blikken kunnen doden was ik nu aan stukjes gescheurd haha
filly
Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-16 20:27
Met nog 48 dagen te gaan heeft frizzle nu toch echt zwangerschaps verlof. Ondanks dat ze het toch wel zwaar lijkt te hebben blijft ze heel aanhankelijk en knuffelig. Haar buik is al weer flink gegroeit en haar uier lijkt minimaal te groeien.
Ondertussen ben ik al lekker rustig roep namen aan het bedenken. De roep naam wil ik wel linken aan het karakter en niet zomaar een bedenken maar suggesties zijn natuurlijk welkom
Klopt de stamboek naam hebben we bedacht vlak na dat we red pebbles in hebben laten slapen. Het moet natuurlijk wel goedgekeurd worden door de apha maar dat zit hopelijk wel goed.
Spannend, het komt steeds dichterbij! Hoe gaat het nu met frizzle, staat ze al op knappen?
filly
Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-16 14:38
Ze staat nog niet op knappen maar ze krijgt het wel steeds zwaarder merken we. Ze staat veel meer te slapen terwijl je haar normaal altijd etend aantreft. Omdraaien is ook een opgave geworden want het lichaam buigen zit er niet echt meer in. Dit resulteert in een hele langzame spin en meestal in een draai om de voorhand
Deze laatste weeken zal ik wat meer proberen te updaten. Ik heb bijna vakantie maar loop nu nog van 9 tot 6 stage iedere dag.
Natuurlijk heb ik wel weer wat foto's maar nog geen tijd gehad om ze te plaatsen. Dus bij deze Ze heeft al een beetje een puntbuikje. Heelaas daar nog geen goede foto van maar dit laat het een beetje zien (wat word ze dik )
Haar uier lijkt een beetje het zelfde te blijven. Ik heb geen idee of dit normaal is, maar het gaat vast vanzelf wel vullen
Ik zal kijken of ik deze week nog betere foto's kan maken van haar dikke buikje. Het veulen is de laatste tijd zeer actief en haar buik aanraken resulteert vaak in een trap gegeven door het veulen haha
het veulen zit daar nog veelste lekker ook volgens mij haha. ben echt benieuwd wat er uit komt! en dan komen we natuurlijk ook even langs om baby frizzle te bekijken
Ja ik heb bijna een maand om van het kleine wondertje te genieten. Als frizzle het Bokt record niet probeert te verbreken inderdaad. Laten we hopen van niet
Ik kijk wel heel erg uit naar het waken in de hoop dat ik het hetzij via de camera of in het echt mee kan maken. Ik moet nog even opzoek naar een 2e camera gezien frizzle niet op stal gaat maar in de paddock met toegang tot de stal. Dan kan ze zelf kiezen waar ze wil bevallen.
Wat is eigenlijk de reden dat ze zo laat gedekt is?
filly
Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-16 21:15
De eerste 2 pogingen werd ze niet drachtig en kregen wij het idee dat pebbles nog te zwak zou zijn om het aan te kunnen. Toen hadden we besloten dat we het dit jaar pas weer zouden proberen. Maar omdat pebbles heel snel vooruit ging hebben we het toch nog een keer geprobeerd met het idee van ze word waarschijnlijk toch niet drachtig (wij hadden te horen gekregen dat pebbles niet meer vruchtbaar zou zijn) en toen bleek ze wel drachtig te zijn. De reden van laten dekken was een veulen voor mij maar ook rust voor pebbles omdat frizzle dan niet meer hengstig zou worden. Wel hebben we er rekening mee gehouden wat een laat veulen zou kunnen betekenen maar we hebben alle middelen om te zorgen dat het veulen het niet koud gaat krijgen. Het was dus wel een goed doordachte keuze om haar zo laat nog eens te laten dekken.
Duidelijk antwoord! Dankje! Ik was er eigenlijk heel benieuwd naar. Vooral omdat bijna alle bokt veulens geboren zijn, alleen Frizzle niet We wachten rustig af haha!
Set_Elkol
Geplaatst: 06-07-16 22:16
Mijn veulen wad ook zo laat een we hebben er nooit ongemak van ondervonden!
Die laatste dagen vliegen om hoor, voor je het weet is het zover. Ik ben ook heeeel benieuwd wat er uit komt (had zelf ook graag een pebbles veulen gehad....).
Het gaat nu inderdaad heel snel. Onderhand zijn wel al bezig met de voorbereidingen. Frizzle heeft nu een stal van 6 bij 3 en dit weekend gaan we kijken of de tent nog goed is. Komende week word het voer hok uitgeruimd zodat we daar de tent neer kunnen zetten en ook het luchtbed gaat nog getest worden.
Gelukkig heb ik na morgen zomer vakantie dus kan ik mooi alle voorbereidingen doen op een rustig tempo.