Weer 2 Arabische toppertjes verwacht in 2016!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Re: Weer 2 Arabische toppertjes verwacht in 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:02

Pff daar zit je mooi mee _-:( Ik zou t die tandarts nog wel mooi even melden zeg! Hoe gek is dit.. Gelukkig kan je haar nu goed voeren en hopelijk verliest ze niet te veel gewicht voor strakjes.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:07

Wat een triest verhaal TS! Verwijt jezelf alsjeblieft niets! Je zou seniores priores kunnen proberen of grasbrok, beide moeten geweekt worden en zeker de grasbrok stimuleert de melk aanmaak.
Heb er een beetje vertrouwen in,die laatste weken gaat ze nog best redden zonder behandeling! Veel sterkte en een knuffel voor je merrie!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 00:12

Het stomme is dat ze de laatste maanden Pavo Podo Lac gemengd met Senior Priores kreeg, maar dat wil ze nu dus niet meer eten :?
Dus morgen maar muesli halen, en dan op zoek naar iets van grasbrok, luzernebrok of zoiets. En dan hopen dat ze dat wel eet.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:15

Agh, arme Aziza! Ik snap dat je je heel schuldig voelt, maar jou valt heus niets te verwijten! Je doet wat je kan en je moet vertrouwen op de "professionals" in dit soort gevallen.

Worden inderdaad een paar lastige weken en maanden voor jullie beide, maar Aziza zal er heus wel weer bovenop komen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:21

Eet ze het ook niet met wat gekookte lijnzaad? Veel paarden vinden dat wel lekker.
Of mengen met de müsli en wortels? De verhouding van lekkere dingen dan meer dan wat ze minder lekker vind.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:51

Kom hier ingehaakt, sinds deze week weer wat op bokt te' vinden. Wat een 2 mooie combinatie`s!!
En wat naar zeg en wat een *** van een tandarts.

Wat raar dat ze het ineens niet meer wil eten, maar misschien dat ze met een ander voer wel alles eet, smaken veranderen door hormonen. (althans bij mij als zwangere haha).
Hier eet een van de merrie`s geen gewone muesli maar let een beetje zonnebloemolie er op wel.

Ik ga zeker mee volgen. Hier moeten prachtige veulens uit komen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:22

Sterkte TS. Dit is absoluut niet jouw schuld. Je laat tenslotte een tandarts komen, 2 las ik, en dan is het hun onkunde dat hun tijdens het bezoek niks opvalt ervan...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 14:14

Vanochtend heeft ze helaas maar een paar happen voer gegeten, temperatuur was ook niet fijn, 38.2.
Ze eet wel af en toe wat hooi, ook buiten zie ik haar af en toe in de schuilstal staan te eten.

Vanochtend heb ik al wat voer ingeslagen, nu zo nog even langs iemand voor merrie muesli. Alles wat ik week lijkt ze juist niet te willen eten, dus dat schiet niet echt op.

Ik ga haar vanmiddag ook eens even in het gras zetten, eens kijken of ze dat wel eet.

Gelukkig heeft haar uier inmiddels wel een flinke sprong gemaakt qua ontwikkeling. Voor mijn gevoel stond het al een tijdje bijna stil, of ging het in ieder geval maar hééél langzaam vooruit. Na gisteren begon ik me daar toch wel een beetje zorgen om te maken, ik dacht stel dat ze toch net zo lang doorloopt als vorig jaar, dan moeten we nog een maand op deze manier door..
Maar gelukkig nu toch flinke vooruitgang, dus ik hoop dat we dit nog hooguit 2,5 week vol hoeven te houden.

Uier vandaag op 313 dagen.

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 17:45

Temperatuur was gelukkig vanmiddag iets gezakt, nu 37,9.

Gelukkig had ik al een stuk weide gespaard voor als ze straks haar veulen heeft, dus daar mag ze nu elke dag even op. Gras eet ze namelijk wel goed, en dan krijgt ze in ieder geval iets binnen.

Ik heb vanmiddag ook merrie muesli gehaald, en daar heeft ze direct drie kwart schep van opgegeten. En dat terwijl ze vanochtend maar een paar happen gegeten had. Ook heb ik grasmix gehaald, als vervanging van haar hooi, want ze eet wel wat hooi maar lang niet genoeg, dus ik hoop dat ze hier iets meer van gaat eten.

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:35

Kom op Aziza. Je kunt het. Wat boft ze met jou als baas. Voel je niet schuldig je bent geweldig voor je paarden :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 21:27

xoranlover schreef:
Kom op Aziza. Je kunt het. Wat boft ze met jou als baas. Voel je niet schuldig je bent geweldig voor je paarden :D

Dank je, wat lief :o

Aziza haar temperatuur was vanavond gelukkig iets lager dan gisteravond, nu 38,2.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:35

Fijn dat je er een beetje achter bent met wat ze wil eten! Hopelijk kan je een goed alternatief vinden

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 22:07

Ik vind haar tot nu toe vanavond iets beter ogen dan gisteren, dus dat is in ieder geval fijn. :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 13:14

Aziza heeft vandaag tot nu toe erg goed gegeten.
Vannacht toch wat hooi gegeten, en ik schat dat ze ruim 2 scheppen grasmix heeft opgegeten vannacht (ik had een bak opgehangen met 4 scheppen erin). Daarnaast heeft ze vanmorgen 1,5 schep merrie muesli gegeten. Ik ga ze zo buiten doen als het droog wordt, dan krijgt ze nog een schep merrie muesli en dan kan ze weer even een uur of 1,5 of het gras.
Als het zo doorgaat met haar, gaan we die 2-2,5 week wel volhouden. :) Gelukkig oogt ze ook weer wat fitter.
Al kan ik wel al zien dat ze van die 2 dagen dat ze echt bijna niks gegeten heeft af is gevallen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:23

Goed om te horen TS!!

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:33

Goed om te horen dat ze weer iets beter eet. Hopelijk gaat dat door in een stijgende lijn en komt ze weer wat bij!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:46

Wat fijn om te horen :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 12:05

Het gaat helemaal niet goed met Aziza, net de DA maar weer gebeld, en natuurlijk hebben we weer het geluk dat de slechtste DA die je hier kan treffen dienst heeft en geen paardenarts wil sturen, want die hebben geen dienst..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:12

Wat vreselijk, ik hoop dat het heel gauw goed komt. Sterkte

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 12:15

Ze wil nu zelfs geen gras meer eten en haar temperatuur is in 2,5 uur 1,5 graad gestegen. Vanochtend was ie netjes 37.5 en inmiddels al 39.0 en nog steeds stijgend.. Buiten stond ze te rillen van de koorts na een half uur, dus geloofde toen al niet dat haar temperatuur nog 37.5 was en dat bleek dus ook niet zo te zijn, toen was ie al 38.4.
Inmiddels staat ze binnen met een deken om, en nu rilt ze iig niet meer zo, maar ze is lang niet fit.
Ik heb ook al de hele tijd het gevoel dat er meer moet zijn dan haar gebit, maar de dierenartsen kunnen dus niks vinden.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:21

Jeetje wat sneu zeg.. Zijn er geen andere DA in de buurt die je kunt bellen of heb je er maar 1 op Texel?
Hopelijk knapt ze snel op :(:)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 12:25

Er is helaas maar 1 DAP op het eiland en in het weekend en s avonds heb je het dan dus maar te doen met wie er dienst heeft. Al had degene die afgelopen week s avonds dienst had wel de paardenarts gebeld en die kwam toen ook mee, maar daar is deze te eigenwijs voor.
Ik heb wel het privé nummer van de ene paardenarts, maar dat wil ik ook niet zomaar gebruiken. Maar mocht ik straks niet tevreden zijn, dan bel ik hem wel.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 12:26

Zo staat ze er momenteel bij :(

Afbeelding
Afbeelding

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:34

Hoe is haar mest? Heeft ze verder ook nog iets als neusuitvloeiing of griepachtige verschijnselen. krijgt ze nog iets van een pijnstiller , ontstekingsremmer.

Is er al gekeken naar koliek? Slag in de baarmoeder? Een hoogdrachtige merrie heeft wel veel beweging nodig ook al is het weer er nu niet naar. Nu ze zo weinig eet helemaal om de boel van binnen op gang te houden.
Laatst bijgewerkt door tanjaatjuhh op 31-01-16 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:40

Aaah arme meid :( hopelijk vind je snel iets want ze lijkt inderdaad niet helemaal happy