We verwachten 4 mini veulentjes in 2016!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:12

Heb inderdaad wat filmpjes van pavo er over gekeken en je moet 5x de hoeveelheid water toevoegen :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:39

Pandakaas schreef:
Heb inderdaad wat filmpjes van pavo er over gekeken en je moet 5x de hoeveelheid water toevoegen :)

Ja opzich wijst het zichzelf wel :)

_Susan94

Re: We verwachten 4 mini veulentjes in 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:46

Spannend, 4 veulentjes op komst! De pony's zien er schattig uit, vooral met die dikke harige buiken en vlechtjes in de sneeuw :)

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 21:36

Nou, Isabella heeft vanavond haar eerste portie Speedibeet op :j Ze vond het nogal vreemd smaken volgens mij en deed er wel een flinke tijd over, maar heb gelezen dat ze soms even moeten wennen. Vond het wel bizar om te zien hoeveel dat spul uitzet! Had echt maar een klein beetje gedaan om mee te beginnen, maar dat was meer dan ik dacht :+

Morgen zit Silver op de 300 dagen *\o/* Nu komt het opeens dichtbij! Ze begint wel wat te veranderen, ze staat vaker te dromen en heeft wat zucht voor haar uier. Verder heb ik het idee dat haar buik dunner is dan eerst.
Afbeelding

Violetta heeft volgens mij een dwarsligger, die steekt echt uit aan beide kanten
Afbeelding

Op deze foto zie je het niet zo goed dat ze af is gevallen, je ziet/voelt het vooral op haar kont/rug, maar Isabella is qua buik echt een skippybal! Die buik past zo niet bij haar bouw, soms vind ik haar wel wat zielig als ze dan in de stal in een hoekje staat te zuchten. Haar veulen moet wel een top beweger worden, wat kan die heen en weer vliegen in de buik zeg :wow:
Afbeelding

En bolletje Jenske, die begint ook wat meer in zichzelf te keren.
Afbeelding

Komend weekend hoop ik ze allemaal nog even de blubber uit de staarten te wassen en dan blijft het hopelijk een beetje netjes zodat het niet meer hoeft komende tijd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 07:49

Ahh wat een bolletjes! Mooie foto's zeg!!
Skippy-bal-pony, heel herkenbaar :')

En dan zet de speedibeet nog niet eens zo veel uit als de gewone ;) hihi maar ik denk dat je al veel geluk hebt dat ze het gewoon at. Meeste paarden eten het niet als ze het niet kennen. (Jupi eet het nog steeds niet als ik er niet een handje lucerne door roer :') )

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:37

Heerlijk die buikjes en vachten.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:22

Je dames zien er top uit!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:26

Ze zien er echt super uit, je neemt ook altijd zo'n mooie foto's!
Benieuwd wat ze aan het bakken zijn. :)

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 17:32

Bedankt voor het compliment :) Fotograferen is eigenlijk een hobby van mij, alleen kom er steeds niet aan toe :+ Heb ook nog steeds een bon liggen voor een workshop die bij de camera hoort en wil graag een goed bewerkingsprogramma hebben. Dus tot nu toe probeer ik eigenlijk altijd maar wat en zijn de pony's dus het slachtoffer als model :P

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:15

ik heb photoshop CS5, dat is een erg fijn programma om foto's te bewerken :j ik fotografeer ook graag, maar ben eigenlijk meer goed in macrodingetjes :D

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 15:09

Ik kon het niet laten, het zonnetje schijnt zo lekker :D

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:32

Phoe wat een buiken! :x

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:44

Geweldige combi's! Ben erg benieuwd!
En wat een buiken hebben ze haha en dan met die dikke vacht, echt super lief om te zien zo! :)

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:54

Wat een mooie bolletjes!

Vraagje: wat is de reden van het zo scheren van hoofd/hals en deel van de manen? (of zijn de manen daar bij de dames ingevlochten, ik kan het niet zo goed zien) Het is zo wel goed te zien wat een dikke vacht ze verder hebben.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 19:22

_Mirjam, er is inderdaad een stukje van de hals en manen weggeschoren en ook een klein stukje gevlochten. Het vlechten door ik vooral omdat ze zo'n mega bos manen hebben, dat het zo makkelijker is met halster omdoen enzovoort. Zit ik niet steeds vast in de manen.
De reden dat er zo geschoren in bij mijn pony's is omdat ze het erg warm hadden met die mega vacht en het vreemde wisselvallig weer. Daarnaast ook omdat het zoveel makkelijker is met halsters om en af doen. De manen worden zelfs vaak nog verder afgeschoren, maar dat heeft als reden dat dat gebeurd voor de keuringen van minipaardjes. Zo komt de hals vaak beter uit qua vorm :)

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:39

Ja voor de keuringen wist ik inderdaad. Bedankt voor de uitleg verder! :)

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 08:36

Langzaam komen de veranderingen *\o/* Of nouja langzaam, de uier van Isabella is in 2 dagen opeens veranderd van bijna niks naar toch wel een stuk meer :j Ze zit nu op dag 299! Ze is het ook echt zat, chagrijnig naar de andere pony's, veel liggen en gaapt veel. Arme pony :(:)

Afbeelding

En de uier van Silver begint eindelijk ook wat te veranderen

Afbeelding

Ik heb zelf een sterk gevoel dat Isabella eerder zal gaan dan Silver, Violetta redelijk op de datum zal gaan en Jenske eerder dan haar datum. Benieuwd of er wat van gaat kloppen :P

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:52

Spannend!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:12

ooh, hier word het ook al spannend :D

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:21

Ik ben zo benieuwd naar zijn kinders!!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 08:41

Ik ben ook zoooo benieuwd! :):) Stiekem hoop ik heel erg op een perlino merrie van Isabella, dat is toch wel mijn ultieme bestelling van haar. Fijne bouw met mooie lange benen :j

Isabella is druk aan het verbouwen in de melkfabriek! Gisteren zat ze op 300 dagen!
Afbeelding

We hebben helaas wat problemen met de camera's, ze doen het niet zoals het moet. Maar twee doen het er nu weer, Isabella en Silver. Vind het zo leuk om te bekijken van boven :)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pandakaas op 02-03-16 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:49

Wat een mooie bolle buikjes ...ik hoop dat je wens uitkomt voor het merrieveulen.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 21:27

Ik kreeg net toch wel even de kriebels toen mevrouw zo liggend aantrof op de camera, ze lag namelijk niet te slapen maar heel alert gewoon languit.. Daarna weer rechtop liggend en naar haar buik kijken. Ze is vast aan het oefenen :+ En mijn zenuwen stiekem ook een beetje :')
Afbeelding

Nog maar eens even op youtube filmpjes van bevallingen gekeken. Kanaal van een ranch uit Amerika tegen gekomen die ook mini's fokken en proberen alles te filmen, ook als het fout gaat. Erg leerzaam, bv een pootje wat verkeerd ligt, red bag of een navelstreng om het halsje heen.

Is het nou echt zo stom dat ik een beetje de zenuwen krijg? Tot nu toe heb ik steeds merries gehad die het zonder me wilden doen/weinig tekenen, zoals geen melkdruppels, ph test 7,7 en opeens een paar uur later een veulen. Dus nu ben ik extra alert denk ik omdat ik er bij wil zijn := Plus het eerste veulen voor Isabella dus van haar heb ik geen idee wat ik kan verwachten.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:58

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:41

Welk kanaal is dat Joan??
En nee is natuurlijk niet gek! Zenuwen horen er bij ;) hihi