Zwarte parel in de maak!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:51

Die groeit mooi. Hoe gaat het nu met haar been? Ga je het veulen aanhouden?

iEmmaaa

Re: Zwarte parel in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 20:59

haar been heeft ze gelukkig geen last meer van gehad.
Als het een merrie is dan houden we het, een hengst word hoogst waarschijnlijk verkocht. Niet omdat we geen hengsten kunnen houden, die lopen hier genoeg op stal maar meer vanuit praktisch beeld. Klasien laat ik nooit meer dekken, zij heeft er veelte veel last mee gehad dus als er een merrie uitkomt zou dat super zijn om dan later mee te gaan fokken.

Een hengst zou ik alleen maar veel geld kwijt mee zijn om op te fokken en dan heb ik uiteindelijk gewoon een extra rijpaard. Ik ben zelf geen held en ben rijtechnisch niet goed genoeg om een jong paard op te leiden dus dan investeer ik liever het geld in een keer in een leuk paard waarmee ik gelijk aan de slag kan ;)

Maar goed dat is het idee... Uiteindelijk weet je maar nooit :roll:

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 22:20

Ik heb net nog even de eerste (toevallige) stand foto en de laatste onder elkaar gezet. Mijn stalbazin en ik zijn het over 1 ding eens... Mevrouw is van nette sportfries naar dikke moeke gegaan :')

Afbeelding

Spoiler:
En mijn halster is wat verkleurd in de tussen tijd :+

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:21

Mooi buikje krijgt ze al!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:06

iEmmaaa schreef:
Ik heb net nog even de eerste (toevallige) stand foto en de laatste onder elkaar gezet. Mijn stalbazin en ik zijn het over 1 ding eens... Mevrouw is van nette sportfries naar dikke moeke gegaan :')

[ [url=m/Z1Ppm5.png]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
En mijn halster is wat verkleurd in de tussen tijd :+

Haha hier hetzelfde! Die van mij word ook echt tonnetje rond :=
Maar ach met een paar weken is dat buikje er weer af getraind :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:30

Hoe is het nu met haar?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:42

Ik heb vandaag weer foto's gemaakt, ik was wat eerder klaar op stage en met dit mooie weer vroeg dat natuurlijk om foto's. Ik zal zo snel mogelijk even een update schrijven maar vrees dat het niet eerder als vrijdag gaat worden :x .

Ik ga vanavond naar een info avond over de dracht, bevalling en wat te doen met het pasgeboren veulen. Ik heb een hoop mensen om me heen die al het vaak hebben mee gemaakt en heb ook al veel gelezen maar ben toch wel heel benieuwd of zo'n avond nog iets meer brengt :).

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 21:07

Update 12 maart 257 dagen drachtig

Okee het is toch een dagje later geworden als beloofd maar hierbij de update! :)

Nog maar 78 dagen wachten! *\o/* oh oh oh mijn geduld is echt op :')

Klasien haar buik groeit lekker door, al heb ik elke keer het idee dat ik het minder goed op de foto krijg ofzo. Ze lijkt op de foto's altijd dunner dan ze is in mijn opzicht :')

Er is eigenlijk weinig gebeurt de laatste tijd, ik ben druk met mijn stage dus vaak s'avonds en in het weekend lekker knuffelen en kroelen. Ik heb nu een paar keer meegemaakt dat ik de baby kon voelen, ik heb het echter nog niet echt kunnen zien dat haar buik heen en weer ging ofzo.

Ik ben afgelopen week naar een info avond geweest bij een paardenkliniek over de dracht, de bevalling en alles vlak daarna. Ik heb wel meerdere drachten mee gemaakt met de paarden van mijn stalbaas maar dat is toch weer even anders. Nu ben ik echt voorbereid voor m'n gevoel haha. Als we drie weken voor de datum zijn verhuisd madam dan ook een paar stallen verder in het gang pad zodat ze een dubbele stal heeft en alle ruimte voor de baby.

De foto's heb ik een paar dagen geleden al gemaakt :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:37

Oh wauw ze krijgt nu van voren ook een mooi buikje! Ze ziet er goed uit!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 00:37

Ze ziet er goed uit zeg!
Spannend, het begint nu op te schieten :j

ffnessence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:02

Hoe gaat het nu met der?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 13:03

Update 28 maart 273 dagen drachtig

Nog maar 62 dagen.... pff mijn geduld is echt op...

Excuus voor het ietwat saai topic :') ik ben doordeweeks zo druk met stage dat het er allemaal een beetje bij in schiet. Maar wees gerust Klasien krijgt alle verzorging en aandacht die ze nodig heeft! ;)

Ik probeer elke keer te zien of ik de baby zie bewegen, maar volgens mij maak ik mezelf gek... Ik sta dan 10 minuten naar haar buik te kijken, en ga haar ademhaling al zien als beweging. Dan denk ik weer bij me zelf.. oh ja Klasien haalt gewoon adem :')

Mevrouw is ondertussen wel echt tonnetje rond := (foto's paar dagen geleden gemaakt ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Wat me wel opviel was dat ze wat vocht rond haar uier heeft... Ik ga zo even kijken of dit weer weg getrokken is, ga er eigenlijk wel van uit maar toch even checken.

Afbeelding

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:26

Ik lees stilletjes mee hoor!

Ze ziet er nog steeds super uit

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:22

Wauw, ze ziet er supergoed uit!
Het einde begint ook echt al in zicht te komen, die laatste weken zijn zo om :D

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:30

Haha ik zou ook zo wanhopig worden als ik het baby'tje wilde zien _O- maar ik vind haar eigenlijk nog steeds niet so super dik ofzo :o?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 17:42

hannelover schreef:
Haha ik zou ook zo wanhopig worden als ik het baby'tje wilde zien _O- maar ik vind haar eigenlijk nog steeds niet so super dik ofzo :o?

Dan ben je tot nu toe de enige := hahaha hier loopt iedereen al te grappen dat we straks de stalwand ipv de deur open moeten gaan doen :')

Ik ben net even op stal geweest maar ze begint nu wel wat last te krijgen van zucht, ik denk niet dat ze de 11 maanden vol gaat maken. Al moet ze nog wel minstens 47 dagen verder dragen ;)

Helaas zag ik ook dat ze een schimmel plekje op haar been had -O- Gelijk maar wat op gesmeerd en hopen dat het snel weer weg trekt. Aan het begin van de dracht had ze een complete schimmel explosie op haar borst, toen hadden we het gelukkig ook snel onder controle. Nu was het nog maar een mini plekje dus ga er van uit dat we het gelijk onder controle zullen krijgen.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:05

van voren is ze gigantisch maar van de zijkant niet ze draagt echt in de breedte toch ? :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 19:17

ja ze draagt echt heel erg in de breedte, het veulen zit vooral rechts volgens mij. Ik heb het tenminste een paar keer aan de rechterkant kunnen voelen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:55

Nou, ze is mooi bijgetrokken hoor. Wat jij sportconditie noemt, noem ik (in dit geval) een schraal, arm bespierd paard...heel veel succes met de aanstaande moeder :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 12:06

Gister met het mooie weer mevrouw maar eens uitgebreid gewassen. Klasien zelf vond het heerlijk, maar ik geloof dat de baby het er minder mee eens was. Normaal kun je Klasien de hele dag wel knuffelen, poetsen en wassen en vindt ze het nog prima... Nu had ze er na een half uur echt genoeg van, ze wilde niet meer stil staan en bleef maar haar rechter achterbeen optrekken.

Eenmaal in de stal om op te drogen was de rust gelukkig snel weer terug :=

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:15

Haha het was ook heerlijk weer om te wassen! Verder alles goed met haar? Hoeveel dagen moet ze nog?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 12:20

Ja verder vermaakt ze zich prima, haar beste vriendje waarmee ze in de wei staat heeft even kort vakantie (zijn baasje heeft een blessure aan de arm). Dus ze staan de hele dag samen te knuffelen, en vooral ook te vreten :Y

Ze moet nog 55 dagen ;)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:27

Het was super weer om te wassen ja!

Heb je nog buikfoto's of is ze nog niet echt verandert?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 12:33

sinds de laatste buik foto's is ze nog niet echt veranderd. Ik heb op 285 dagen weer buikfoto's in de planning staan ;)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 10:10

Even een mini updateje tussendoor:

Ik was gister avond tijdens het poetsen van Klasien even lekker aan het klagen tegen mijn moeder en een vriendin dat het veulen nooit beweegt als ik sta te kijken. Wel als mijn moeder kijkt, maar zodra ze mij er dan bij roept houd alle beweging onmiddellijk op... Maar nu luisterde het veulen netjes naar me, het begon als een gek te schoppen, Klasien werd er helemaal boos van :'). Maar wel echt super gaaf om te zien, dit was de eerste keer dat ik het zag, ik had het al wel een paar keer gevoeld maar dit was toch wel weer even bijzonder <3