Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KoudbloedKim schreef:Maar die wás er wel.
En ik ken een hoop mensen die het oude type mooier vinden.
Ik persoonlijk vind het jammer dat nu overal een sporttype ingefokt moet worden en ik zou het liefst zien dat er net als bij de Tinkers meerdere types zouden komen, zodat het ouderwetse type ook in stand blijft.
Kelly_J schreef:Leuke combi! Ik vond kruisingen fokken ook altijd belachelijk. En raad eens wat er in 2016 (hopelijk) zal rond dartelen in onze wei ;p. Tsja, soms zegt je hart iets anders dan je hoofd! Ik vind haflo's trouwens meestal prachtig.
En over de barokke Haflinger. Ik heb er ook nog één! En er mee gefokt! Ik hou ook meer van de "echte" Haflingers.
Ine23 schreef:Ik denk wel dat het topic hier helemaal niet over gaat? Ben dan wel geen mod maar stille meelezer, maar denk dat een eigen topic openen over de barokke haflinger dan wel idee is?
Imo zijn de meeste barokke haflingers ook vaak een stuk te dik, waardoor ze worden bestempeld als ouderwetser dan een hoop andere ouderwetse haflingers die wel gewoon mooi op gewicht zijn. Ik ben liefhebber van het ras op zich, maar zie zowel in het oude als het moderne type genoeg dieren die mij niet aanspreken. Het rastypische van de haflinger moet behouden blijven, waar karakter en werklust voor mij mee bovenaan staan! Ik heb beide types lopen en hou van allebei met heel m'n hart
TS, nogmaals, leuke kruising! Ik heb er stiekem ook over nagedacht maar dan omgekeerd (bloederige merrie, haflingerhengst), maar vond het een te grote gok in mijn geval.
Er zijn nog wel leuke brede goedgekeurde (al dan niet in NL) hengsten, dus ooit kan je die keuze ook nog altijd maken
Geniet van deze dracht, het gaat zo snel voorbij en eens het veulen er is gaat het allemaal nog sneller!
Peelie schreef:Tjah, voor de mensen die graag barokke haflingers willen fokken. Richt je eigen stamboek opverder ga ik er niks meer over zeggen. Zie: eindeloze discussie
SandraVerl schreef:Peelie schreef:Tjah, voor de mensen die graag barokke haflingers willen fokken. Richt je eigen stamboek opverder ga ik er niks meer over zeggen. Zie: eindeloze discussie
Van oorsprong is de haflinger barok, ik snap echt niet waarom men persé bestaande rassen wil moderniseren omdat de mode veranderd. Hebben we vanuit de hondenfokkerij nog niet genoeg voorbeelden tot wat dit geknoei kan leiden?
Van oudsher wordt de arabier gebruikt om rassen te verbeteren, een raspaard mengen met een arabier is in mijn ogen veel beter voor het ras, als enkel selectief dieren toelaten die aan bepaalde nieuwe smaken van de mensheid beantwoorden.