mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_J

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:36

Leuke combi! Ik vond kruisingen fokken ook altijd belachelijk. En raad eens wat er in 2016 (hopelijk) zal rond dartelen in onze wei ;p. Tsja, soms zegt je hart iets anders dan je hoofd! Ik vind haflo's trouwens meestal prachtig.

En over de barokke Haflinger. Ik heb er ook nog één! En er mee gefokt! Ik hou ook meer van de "echte" Haflingers.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:51

Ik heb ook liever een 'boeren knol'. Ik wil gewoon lol met mn knol en geen sportpaard dan ga ik wel voor een dressuur of spring paard!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:54

KoudbloedKim schreef:
Maar die wás er wel. :)
En ik ken een hoop mensen die het oude type mooier vinden.
Ik persoonlijk vind het jammer dat nu overal een sporttype ingefokt moet worden en ik zou het liefst zien dat er net als bij de Tinkers meerdere types zouden komen, zodat het ouderwetse type ook in stand blijft.

Sluit ik me bij aan. Geef mij maar het ouderwetse type haflinger

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:02

Ik denk wel dat het topic hier helemaal niet over gaat? Ben dan wel geen mod maar stille meelezer, maar denk dat een eigen topic openen over de barokke haflinger dan wel idee is? :)
Imo zijn de meeste barokke haflingers ook vaak een stuk te dik, waardoor ze worden bestempeld als ouderwetser dan een hoop andere ouderwetse haflingers die wel gewoon mooi op gewicht zijn. Ik ben liefhebber van het ras op zich, maar zie zowel in het oude als het moderne type genoeg dieren die mij niet aanspreken. Het rastypische van de haflinger moet behouden blijven, waar karakter en werklust voor mij mee bovenaan staan! Ik heb beide types lopen en hou van allebei met heel m'n hart <3

TS, nogmaals, leuke kruising :D ! Ik heb er stiekem ook over nagedacht maar dan omgekeerd (bloederige merrie, haflingerhengst), maar vond het een te grote gok in mijn geval.
Er zijn nog wel leuke brede goedgekeurde (al dan niet in NL) hengsten, dus ooit kan je die keuze ook nog altijd maken :j

Geniet van deze dracht, het gaat zo snel voorbij en eens het veulen er is gaat het allemaal nog sneller!

Amber_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:30

Ik denk dat er een heel mooi veulen uit komt. Leuke en mooie combie

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 01:49

Dank je voor je leuke reactie:-) kan niet wacht e tot het er is
Kelly_J schreef:
Leuke combi! Ik vond kruisingen fokken ook altijd belachelijk. En raad eens wat er in 2016 (hopelijk) zal rond dartelen in onze wei ;p. Tsja, soms zegt je hart iets anders dan je hoofd! Ik vind haflo's trouwens meestal prachtig.

En over de barokke Haflinger. Ik heb er ook nog één! En er mee gefokt! Ik hou ook meer van de "echte" Haflingers.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 01:50

Dankjewel zal zeker genieten. Ja vind heel leuk om voledige dracht mee te maken en te genieten van de ervaring

Ine23 schreef:
Ik denk wel dat het topic hier helemaal niet over gaat? Ben dan wel geen mod maar stille meelezer, maar denk dat een eigen topic openen over de barokke haflinger dan wel idee is? :)
Imo zijn de meeste barokke haflingers ook vaak een stuk te dik, waardoor ze worden bestempeld als ouderwetser dan een hoop andere ouderwetse haflingers die wel gewoon mooi op gewicht zijn. Ik ben liefhebber van het ras op zich, maar zie zowel in het oude als het moderne type genoeg dieren die mij niet aanspreken. Het rastypische van de haflinger moet behouden blijven, waar karakter en werklust voor mij mee bovenaan staan! Ik heb beide types lopen en hou van allebei met heel m'n hart <3

TS, nogmaals, leuke kruising :D ! Ik heb er stiekem ook over nagedacht maar dan omgekeerd (bloederige merrie, haflingerhengst), maar vond het een te grote gok in mijn geval.
Er zijn nog wel leuke brede goedgekeurde (al dan niet in NL) hengsten, dus ooit kan je die keuze ook nog altijd maken :j

Geniet van deze dracht, het gaat zo snel voorbij en eens het veulen er is gaat het allemaal nog sneller!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 03:07

Wow, de dieren die ik hier op de foto's zie, zijn echt mooi.

Wat de off-topic modern vs barok betreft: ik val altijd meer voor barokke paarden, ik zou echt nooit zo'n modern (lang lichaam, lange hals), gefokt ras willen.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 03:09

Dankjewel:)

SandraVerl schreef:
Wow, de dieren die ik hier op de foto's zie, zijn echt mooi.

Wat de off-topic modern vs barok betreft: ik val altijd meer voor barokke paarden, ik zou echt nooit zo'n modern (lang lichaam, lange hals), gefokt ras willen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 04:41

Tjah, voor de mensen die graag barokke haflingers willen fokken. Richt je eigen stamboek op ;) verder ga ik er niks meer over zeggen. Zie: eindeloze discussie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:29

Peelie schreef:
Tjah, voor de mensen die graag barokke haflingers willen fokken. Richt je eigen stamboek op ;) verder ga ik er niks meer over zeggen. Zie: eindeloze discussie ;)

Van oorsprong is de haflinger barok, ik snap echt niet waarom men persé bestaande rassen wil moderniseren omdat de mode veranderd. Hebben we vanuit de hondenfokkerij nog niet genoeg voorbeelden tot wat dit geknoei kan leiden?
Van oudsher wordt de arabier gebruikt om rassen te verbeteren, een raspaard mengen met een arabier is in mijn ogen veel beter voor het ras, als enkel selectief dieren toelaten die aan bepaalde nieuwe smaken van de mensheid beantwoorden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:32

SandraVerl schreef:
Peelie schreef:

Van oorsprong is de haflinger barok, ik snap echt niet waarom men persé bestaande rassen wil moderniseren omdat de mode veranderd. Hebben we vanuit de hondenfokkerij nog niet genoeg voorbeelden tot wat dit geknoei kan leiden?
Van oudsher wordt de arabier gebruikt om rassen te verbeteren, een raspaard mengen met een arabier is in mijn ogen veel beter voor het ras, als enkel selectief dieren toelaten die aan bepaalde nieuwe smaken van de mensheid beantwoorden.

Lees mijn eerdere posts aub even, voordat je zo'n opmerking maakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:59

Heb ik gedaan en toch blijf ik bij mijn mening over het moderniseren van rassen. Wacht maar af tot we een aantal jaar verder zijn en de problemen boven komen. Ik zit in ieder geval niet te wachten op de paarden variatie a la moderen Duitse herder, King Charles spaniël of mopshond en co.
Maar hé, trek het je niet aan, de fokkers van die moderne hondenrassen negeren de problemen die zij erin gefokt hebben ook.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:24

Als je mijn berichten wel had gelezen had je ook geweten datvik een edelbloed Haflinger heb gefokt. Hij heeft 6% Arabisch bloed. Ik ben helemaal niet tegen verversen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:04

Maar dat wordt toch nergens gezegd, dat je tegen verversen bent? Ook ik vind het zonde dat alles maar "ververst" moet worden omdat dat de mode is...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:42

Verversen had voor mij niks met mode temaken, maar met het voorkomen van lijnteeld/inbrengen van nieuwe genen. Dat daar toevallig een heel knap paard uit is gekomen, is gewoon mazzel. Hij had ook als zijn moeder, veel barokker kunnen uitpakken.

Afbeelding

Marrie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:43

Ben benieuwd naar het veulen

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 12:02

Afbeelding

Anne is vandaag 40 dagen drachtig dus het moet er nu ongeveer zo als deze afbeelding uitzien. :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:14

Een ieniemienie wurmpje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:17

Die van ons is nu een poes. :D

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:21

KoudbloedKim schreef:

:')

Aparte combi! Komt vast iets leuks uit. Wat zijn de kleurkansen?

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 19:40

Haha ja t is nog een wurmpie :P kan niet wacht e tot t wat groter is *\o/*
Pandora2 schreef:
Een ieniemienie wurmpje <3

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 19:41

Als t goed is vos bruin en kleine kans op zwart
madelaine schreef:
KoudbloedKim schreef:

:')

Aparte combi! Komt vast iets leuks uit. Wat zijn de kleurkansen?

JolienHeidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:07

Wat ontzettend leuk! Ik houd juist van kruisingen, daar komen de meest bijzondere paarden uit. Ben benieuwd! Veel succes en vooral plezier natuurlijk. :)

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 19:35

Voor t rijden vandaag een vlechtje gemaakt bij een niet stilstaande annetje gemaakt Xd. Ze zag er uit als pipilangkous Xd. Vond wel leuke foto om te delen Afbeelding