Mijn 2016 veulen. The story continues...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Re: Mijn 2016 veulen. The story continues...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:17

Weer een cliffhanger :')
Waarom nou een jaar volhouden :'(
Maar hopelijk is het goed met je:)

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:24

Het is ook nooit saai bij jullie op stal hè op deze manier?

Hopelijk ben je zelf nog een soort van heel en heb je geen vervelende dingen overgehouden aan dit deel van het avontuur!

Sarina25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:01

Wat een verhaal wel spannend hoor

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:10

Oef hopelijk valt het mee met je!

Waarom wil je haar eigenlijk nog drachtig hebben, vraag ik me toch af als ik zo je verhalen lees? :') :=

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 08:20

Leprycorn schreef:

Waarom wil je haar eigenlijk nog drachtig hebben, vraag ik me toch af als ik zo je verhalen lees? :') :=

Dan heeft ze een doel voor haar leven. En ze vind het heerlijk om te moederen, dus ik zou niet weten waarom niet

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:28

Nog een stuk! Nog een stuk!

Het klinkt behoorlijk pijnlijk TS. _O-

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 08:58

Dit zijn van die moeilijke momenten. Je mag niet boos worden. Het paard kan er immers niets aan doen. Ze reageerde vanuit een reflex en zeker bij een mmerrie als Una zal een correctie in een situatie als deze eerder een averechts effect hebben.

oke, 2 tellen blijven staan, ik duizelde een beetje. Je schud een keer met je hoofd en het gaat wel weer. Even Una een klopje op de hals gegeven om haar gerust te stellen om vervolgens geschrokken de stal uit te lopen.

Even denk je snel na. Misschien toch maar tot morgen wachten en de dierenarts laten sederen? Nee. .. slecht plan... ik wist zeker dat ze haar eisprong had gehad, mijn gevoel bedriegt mij niet. Ik zei tegen mijn vriend dat ik toch echt ging sederen, want inmiddels is Una redelijk goed hanteerbaar maar die snelle reflexen van haar maken haar een geduchte tegenstander voor een zwarte band karate kid. En laat ik nou net niet zo goed zijn in die tak van sport.

Mijn vriend was het er niet mee eens. Was niet nooooooodig. :') ja... jij hebt makkelijk praten, ik kon Petrus al aan zijn keukentafel zien zitten :roll:

Tja dan krijg je eigenwijs tegen eigenwijs. Eigenwijs won, in mijn hoedanigheid zo gezegd. Ook al ben ik slecht in karate, ik ben rrazendsnel op momenten dat het nodig is, terwijl mijn vriend nog zat te mopperen dat het niet nodig was (het was zo snel gegaan dat hij niet eens had gezien dat Una mij vol neergehaald had, had ik in 1 beweging een hele sedatie spuit achter haar kiezen gewerkt en terwijl we nog stonden te discussiëren begon Una al te wankelen.

Una breekt, zoals eerder gezegd, eenvoudig door ssedatie heen, maar ze was rustig genoeg dat ik haar wel vertrouwde. Het enige risico bij Una zijn die snelle reflexen van haar en de sedatie maakte dat ik in ieder geval net even sneller zou kunnen reageren in geval van nood.

We lieten haar even met rust maar ze was al snel halverwege dromenland. Poging 2... wel even de nodige voorbereidingen getroffen, oftewel.... Fortuna even naar de andere kant van de stal geholpen :')

Nu kon er niets meer misgaan. Mijn vriend kon haar hierop insemineren, Una stond wel wat te mopperen, maar eigenlijk alweer minder als de dag ervoor.

Hoppa! Het kwak zat erin! !!!

:):) *\%/*

De dag erna had ik het er s morgens nog even over. Moest ik nu wel laten scannen. Zou dat nu wel goed zijn voor Una. Ik had geen dierenarts nodig om te weten of het ei eraf was. Ik wist gewoon dat dit zo zou zijn.

mijn vriend vond dat ik wel moest scannen. Wat als het ei er nu niet af was. Ja... zei ik maar het is er af. Ja, maar stel nou dat het niet zo is. ..

Hmmm daar zit wat in. Snel de dierenarts een app gestuurd. Of ze kon komen scannen. Ze kwam eraan. Ze was nog niet in de stal en ze had haar spuitje klaar 'deze sederen we toch' :') nog even over het insemineren gehad, of het was gelukt etc.Euhh... Ja hoor :x

Inmiddels was Una er klaar voor. De dierenarts merkte op dat ze alweer vele malen rustiger was als 2 dagen ervoor. Het ging allemaal volgens boekje +:)+

Toen begon de zoektocht naar het ei. De baarmoeder toonde inderdaad niet meer hengstig en het ei was eraf en had al plaats gemaakt voor hele kleine eitjes. Maar. ..het andere ei was toch ook gesprongen %) daar hadden we niet opgerekend. Die had moeten blijven zitten. oliebol, was mijn reactie. Kan het nou nooit normaal. Nu heb ik natuurlijk weer een verhoogde kans op een tweelingdracht....

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:15

Owh, hopen dat er maar 1 zit!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:45

Jeej update, maar vraagje. In welk gedeelte van de timeline zitten we nu, oftewel wanneer was dit?

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:01

Suelza schreef:
Leprycorn schreef:

Dan heeft ze een doel voor haar leven. En ze vind het heerlijk om te moederen, dus ik zou niet weten waarom niet

Is ook weer zo :j Als ze verder wel braaf is.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:26

Ja ben ik ook wel benieuwd naar, is dit van afgelopen week of bv al 3 maanden terug :=

Wel stoer hoor dat jullie na zo'n tik van haar toch gewoon verder gaan waar je gebleven was. Bij mij had ze gewonnen :oo

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:32

Hihihi. Je kunt toch uitrekenen dat dit afgelopen week was? Het is de veulenhengstigheid na FortUna...

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:52

Ibbel je bent me net voor. :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:35

Ohhh niet eens op gelet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:42

Spanning weer! Hopelijk geen 2 una's

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:52

Ohnee niet weer zo'n volgverhaal.. weer telkens spanning hoe het afloopt :'). Maar we volgen natuurlijk weer lekker mee.

Ik hoop voor je dat het geen tweelingdracht wordt, en mocht het het wel worden dat dan alles maar goed gaat.. Una doet dit vast expres, laten we er nog een schepje extra spanning op gooien :j

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:13

Oh jee, een tweelingdracht hoop ik ook niet voor je. Dat zou een heeeeeleboel extra gedoe brengen. :=

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:09

Tja in principe kunnen ze bij een tweelingdracht eentje afknijpen. Maar in hoeverre dat bij Una gaat..

Bij ons is het afknijpen twee jaar na elkaar goed gegaan gelukkig. Laatste jaar zaten de vruchtjes erg dicht op elkaar dus het was even spannend of het andere vruchtje zou blijven zitten maar dat is goed gegaan.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 09:18

PreciousViva schreef:
Tja in principe kunnen ze bij een tweelingdracht eentje afknijpen. Maar in hoeverre dat bij Una gaat..

Dat dus :+

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:23

Suelza schreef:
PreciousViva schreef:

update? :')

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:53

Suelza schreef:
PreciousViva schreef:

:') Hihi, uit jouw verhalen leren we haar toch al een beetje kennen he :D

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:19

Oh... Una!

Toch wel een gelukje dan dat je toch nog hebt laten scannen! Ben je er in elk geval op voorbereid dat het eventueel een tweelingdracht is. Maar natuurlijk hopen van niet!

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:54

Spannend!! het zou trouwens wel echt iets voor una zijn om een kerngezonde tweeling te baren maar... ik hoop natuurlijk dat het niet zo is :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:01

Je schrijft zo heerlijk en dat pretbekkie van fortuna, kjooooeet. Ik volg je weer hoor! :D

EvelienV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:40

wat een spanning, ik volg ook!