Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Swift

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 21:11

Fijn dat het in ieder geval wel een 'normaal' beeld is, ik maakte me al wat zorgen... Ik ben benieuwd hoe lang ze ons nog in spanning gaat houden.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:05

Swift schreef:
Fijn dat het in ieder geval wel een 'normaal' beeld is, ik maakte me al wat zorgen... Ik ben benieuwd hoe lang ze ons nog in spanning gaat houden.

Hopelijk uiterlijk 10 dagen :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 22:20

Dat hoop ik ook LadyKim, het liefst nog wat korter. We kunnen niet wachten tot het veulentje er is.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:45

Het komt nu wel heel dichtbij,he! :))

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 06:51

Ik gok op dit weekend. ;)
Lekker weer,komt mooi uit.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 07:27

Ze verwachten inderdaad prachtig weer, ik vind dat ook wel een heel mooi moment voor een veulentje. Ik hoop het want het wachten duurt lang ;)

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:39

Wat een mooie merrie,succes met wachten op het verassingsveulen.

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:15

wat een mooie merrie, ik ben benieuwd wat er uit komt.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 18:43

Bedankt voor de complimenten!

Vandaag zijn we er achter gekomen dat Keira ondanks twee keer ontwormen toch bloedworm heeft |( dat was even flink schrikken. Waarschijnlijk zaten ze op de momenten dat we hebben ontwormt nog ingekapseld en komen ze nu naar buiten. Morgen kunnen we een wormenkuur voor haar ophalen. Echt heel zielig voor Keira en spannend voor ons dat ze hier nu last van heeft... Maar hopen dat dit geen effect heeft op haar veulen... De andere drie pony's hebben gelukkig nergens last van. Nu maar hopen dat ze snel van die rot wormen af is!

Haar uier was vandaag weer wat verder ontwikkeld, een van de spenen leek ook al wat gevuld te zijn.

MenM2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:45

mooie merrie. <3 ik ga volgen :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:56

Uier kan ook komen net voor de bevalling of net erna.
Mooi buikje hoor.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:02

Swift schreef:

Vandaag zijn we er achter gekomen dat Keira ondanks twee keer ontwormen toch bloedworm heeft |( dat was even flink schrikken. Waarschijnlijk zaten ze op de momenten dat we hebben ontwormt nog ingekapseld en komen ze nu naar buiten. Morgen kunnen we een wormenkuur voor haar ophalen. Echt heel zielig voor Keira en spannend voor ons dat ze hier nu last van heeft... Maar hopen dat dit geen effect heeft op haar veulen... De andere drie pony's hebben gelukkig nergens last van. Nu maar hopen dat ze snel van die rot wormen af is!

Haar uier was vandaag weer wat verder ontwikkeld, een van de spenen leek ook al wat gevuld te zijn.

Is je DA op de hoogte van haar dracht? Laat in de dracht ontwormen met bijv moxidectine is niet goed (moxidectine wordt over het algemeen afgeraden bij dragende merries)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 19:17

Ja daar is de dierenarts van op de hoogte, daarom moeten we nu ook nog een keer ontwormen met invermectine (omdat de bloedwormen nu niet meer ingekapseld zijn zou dat nu wel moeten werken). Ik hoop echt dat het ook werkt, ons arme meisje heeft al zo veel voor haar kiezen gehad...

Marinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:37

Oh wat spannend om dit allemaal zo voor het eerst te doen bij een merrie die je nog niet zo lang kent. Maar zo te lezen zijn jullie al aardig goed voorbereid dus dat gaat vast goed komen!! Ik volg ik ben er benieuwd wat hier voor moois uit gaat komen. Succes met de laatste loodjes!

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:17

Swift schreef:

Aaaaaaah vervelend zeg... Zo te horen heeft je da er wel goed verstand van, dus ik heb er alle vertrouwen in!
Ik denk dat je prachtige merrie, het veulen nu extra mooi aan het maken is zodat ze zometeen met de zonnestralen naar buiten komt {:}

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 21:32

Ja het is heel vervelend, nog een extra stress factor... Arme Keira. De dierenarts maakte zich er niet zo druk om, ik hoop dat hij gelijk heeft. Veel meer dan nu nog een keer ontwormen met ivermectine kunnen we toch niet doen helaas...
Ze doet vast extra goed haar best op het veulen ;) en mooi weer erbij is ook wel fijn, vandaag was het bij ons weer koud en grauw, logisch dat ze het veulentje dan nog even binnen houdt :D

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:14

Keira en mijn bijrijdpaardje lopen ongeveer gelijk... het is echt aftellen nu! zou grappig zijn als we birthdaytwins zouden krijgen Y)(^)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:50

Hoe staat madam er voor?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 12:11

Keira heeft vanmorgen haar wormen kuur gehad, hopelijk helpt dat. Ik vind het nog steeds heel spannend en naar dat dit er nu ook nog bij komt...
Haar uier groeit gestaag door:

Afbeelding

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:48

Ben heel benieuwd wat er uit komt ts! :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:00

De uier kan nog veeeeeel voller. :):)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:25

Die kan inderdaad nog voller :j Maar je weet maar nooit.. Ik lees genoeg verhalen waarbij de uier nog niet vol was en de banden nog strak als elastiek maar dat er ineens een hoopje nat paard naast lag ;)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 17:06

De uier blijft wel constant gevuld en veranderd niet na beweging. Maar ik denk dat ie nog wel veel meer gaan vullen hoor, ze gaat ons vast nog wel even in spanning houden -O-
We hebben wel de hele tijd de camera op de achtergrond draaien op de laptop maar ik zie haar er ook wel voor aan om ineens stiekem zonder voortekenen het veulen te krijgen... We zullen het zien!

Buik vanmiddag:

Afbeelding

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:15

Vind haar nu weer veel dikker lijken!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 18:58

Ja dat klopt, ze is nu weer veel dikker.