Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aartje schreef:Volgens mij was het zo dat haar eetlust sterk afneemt als ze gaat bevallen dus zolang ze gulzig eet is ze nog flink aan het bouwen aan het veulen in dat buikje van dr
Danique01 schreef:Ik ben een stille meelezer, maar ben nu ook wel benieuwd wanneer het veulen komt!
Uiers zijn wel groot hoor!
Ga je een camera ophangen? Als hier al antwoord op is gegeven sorry
sneeuwpop schreef:Bij 1 van onze merries kun je heel duidelijk zien wanneer de bevalling eraan komt. Wordt ze drukker en gaat ze zwaaien met der hoofd (zelfde wanneer ze los in de bak druk doet)
Bij de andere is het minder duidelijk.
Het lastige is dat je het gewoon niet weet bij de eerste x.
Wij hangen een camera op en kijken dan regelmatig.
In de meeste gevallen gaat het allemaal vanzelf en hoef je er niks aan te doen - vooral niet storen als dat niet nodig is. (Vandaar dat ik een camera ook zo fijn vind)
Mocht de nageboorte uit de merrie hangen, dan moet je daar even een knoop in maken, zodat ze er niet op gaat staan.
Is een beetje vies misschien, maar wel beter.
Verder vind ik de leeftijd geen probleem. Ze worden wat sneller volwassen en ze kunnen is langer doorgroeien en zal de hoogte halen die genetisch is vastgelegd. Mits je natuurlijk zorgt voor geen tekorten.
nine1987 schreef:Whaha sorry.. Ik plaats elke dag uodates, zodat ik "later" ook terug kan lezen hoe en wat.. Beetje zwangerschapsdagboekje, omdat ik al zo veel heb moeten missen..
(jep, ik ben een sentimentele trut, i know..)