- het is een klein binnen longeer bakje achteraan de stallen, het is daar dus niet druk. Ik sta op een een kleinschalige pensionstal. Op het zand komt een hele lading stro te liggen. De bacteriën maak ik me niet zo druk om, want ze staan nu maar een paar iir per dag buiten en ze staat vaak in het binnenbakje. De mogelijkheid on haar buiten te laten bevallen heb ik helaas niet. De stal is naar mijn mening toch te klein, ik wil niet dat ze klem komt te liggen. Ik zet haar iedere dag al even een paar uur in het binnenbakje todat ze er al gewend aan raakt.

- voor de mok heb ik een hormonenzalf van de DA die erg goed werkt. 1 been is al over zag ik vandaag
Als het toch nog erger wordt ga ik dr een aantal keer op een kuur van groene klei? (Dacht ik) zetten, maar voor nu lijkt het me niet nodig Want het slaat aan. - de koliek, ik heb haar nu van bijna al het krachtvoer afgehaald. Ik heb met de stalbaas overlegd dat ze onbeperkt hooi krijgt. 2x daags krijgt ze een halve emmer lucerne met daardoorheen een halve kilo merriebrok. Dat komt dus neer op 1 kilo merriebrok, 1 emmer lucerne en onbeperkt hooi. Verder geef ik haar niks meer bij. Het onbeperkt ruwvoer is sinds eergister, ook op advies van de DA.
Verder kook ik 1/2 x in de week lijnzaad, en voer dit aan haar.
Ik duim gewoon dat alles snel beter gaat, want alles bij elkaar op, met Bessy, en de ongelukken, maakt me toch echt wel een beetje down.
- mn auto ongeluk: ik reed op de voorangsweg, en moest een stalgenootje langs huis afzetten. Ik deed even mn knipperlicht aan (want moest rechts) en toen zei zij: ooh mn fiets staat nog bij jou! Ik deed mn knipperlicht uit en reed rechtdoor. Maar op de uitrit van rechts stond een auto die er nu dus voorschoot, ik trapte vol op de rem maar door de regen schoot ik door. Ik sta wel in mn gelijk aangezien ik op de voorangsweg reed en zij vanuit een uitrit kwam. Vervolgens stapte het meisje uit met haar moeder (ze was 17) en ik kreeg een hele tiran van schelwoorden en ziektes over me heen. Ik moest maar uitkijken op straat etc. En ze hoopte dat mn famillie stierf aan ziektes. Dat maakte dus alles net ietsjes erger.
Ik ben een erg rustig en vriendelijk persoon van mijzef, en kon dan ook niet bevatten dat ze zo tegen me uitviel. Maar waarschijnlijk bij hoor natuurlijk ook de schrik. Ik heb voor €1500 aan schade, en als ik niet in mn gelijk wordt gesteld is mn potje voor het veulen dus ook weg
ik zit dut nu wel een beetje te stressen, maar hoop dat alles goedkomt
Ps: ik typ op mn mobiel dus sorry voor evt. Spelfouten of onduidelijke alinea's.
. Ik zal morgen of vnv wat fototjes uploaden. 
Spannend!!!! Weet je eigenlijk wat je met het veulen gaat doen? Verkopen of houden, of pas kiezen nadat het geboren is?
sorry was even druk met de toetsweek en werk. Ik ga vanmiddag fotos plaatsen.