Verwarring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:41

|o

Mensen geven je goed bedoelde tips delen hun ervaringen, maar als het niet overeen komt met wat jij denkt is het onmogelijk. Frustrerend dit, mensen bedoelen het goed. Er wordt een ervaring gedeeld en je reageerd gelijk met ik laatme niet gek maken.

Mensen willen je niet gek maken. Gewoon helpen en een beetje realiteitszin toestoppen.. zonde dat je niets doet met tips en goedbedoelde reacties

Pumpkins

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:07

Ben benieuwd of er iets uit gaat komen. Ik wacht met je mee

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:14

Man wat maakt bokt zich weer lekker druk om niks.
Laat ts toch lekker doen, als zij het nut niet ziet van weten waar je aan toe bent wat gaat bokt daar dan aan veranderen?
Laten we hopen dat het goed uitpakt en dat zal vast wel, zo groot is de kans op al die ongelukken die genoemd worden niet.
bambina schreef:
Wat heeft voor meer waarde buiten een rib uit je lijf te krijgen ma de rekening als niet nodig is.

Even opvoelen of scannen kost je echt geen rib uit je lijf hoor :')

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:23

janflicka schreef:
K_M Ik weet je mening inmiddels wel,en ik doe het zoals ik het goed acht.
Let genoeg op haar,en zolang ik haar stalling en rekeningen betaal en weet dat ik haar goed in de gaten hou,is het mijn probleem toch?
Mijn angst zou dan nog eerder tweelingdracht zijn...maar daar is nu dan zowieso niets aan te veranderen meer.
Ik weiger gewoon om me in paniek te laten brengen...en ga op mijn eigen gevoel af :)

En nog heb je haar niet gescand? Vind ik heel vreemd. Zou toch op zijn minst wel willen weten of er een tweeling in zit. En er in elk geval een birth alarm om hangen. Wat als merrie begint en een veulen er niet uit krijgt? Er is niemand en je weet van niks zo.. Vergis je niet, juist met die kleintjes gaat niet alleen veulen dood, maar mama overleeft t ook vaak niet als ze het veulen er niet af krijgt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:24

Als er een tweeling in zit dan kun je dat nu al niet meer zien met scannen, daarvoor moet je echt vroeg in de dracht zijn.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:36

anneliesdj schreef:
Als er een tweeling in zit dan kun je dat nu al niet meer zien met scannen, daarvoor moet je echt vroeg in de dracht zijn.

Onzin. Door rectaal te scannen misschien niet, maar door de buikwand heen wel.

Dat vroege scannen op tweeling is zodat ze nog 1 vruchtje weg kunnen knijpen.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 22:46

jeetje lezen mensen wel?
scannen op 2ling heeft al geen nut meer ;)
Wat kan daar nog zover in dracht aan veranderd worden?
Het scannen voor foute ligging vind ik ook onzin...Geen enkele dierenarts kan me niet garanderen dat het goed ligt ten tijde van geboorte...
Aangezien het veulen vlak voor de geboorte zn positie inneemt.
Dierenarts was ook niet in paniek en heeft schijndracht niet in zn mond gehad... die zei slechts..ik voel nu niets dus veulen ligt diep of slaapt...Wil je het zeker weten dan scannen.
Zoniet dan afwachten...en oke ze heeft ook wat extra spek op dr lijfje.
Maar ik ken haar al bijna 6 jaar en dat zei dierenarts ook..jullie kennen haar..ik niet!
Ik vond het leuk om het hier bij te houden.
Maar denk dat ik het verder via face book ga doen.
Heb een Chica fanpage aan gemaakt :)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:48

Haha, lees jij dan ook? :)

Ik zeg ook niet dat er iets aan veranderd kan worden. Alleen als je weet waar je op moet voorbereiden kun je beter voorbereiden.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 22:58

Ik ben voor bereid ...Ben nog beter voorbereid..als menigeen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:25

Jasmijn159 schreef:
anneliesdj schreef:

Onzin. Door rectaal te scannen misschien niet, maar door de buikwand heen wel.

Dat vroege scannen op tweeling is zodat ze nog 1 vruchtje weg kunnen knijpen.

Door rectaal scannen niet, door de buikwand heb ik geen ervaring mee, geen idee wat ze daar wel en niet mee kunnen zien maar lijkt me dat dat ook wel een keer ophoud. Al kon je 't nu nog zien, kun je er niets meer aan veranderen.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 00:09

Een 2ling in dit stadium valt weinig aan te doen ;)

Maar ik ga me bezig houden met Chica dr eigen facebook ;)
Voor degene die echt haar willen volgen... zoek maar ff op Chica fanpage ;)
Heb geen zin om me hier telkens te moeten verantwoorden..waarom ik dingen doe of laat ;)
Ben daar duidelijk genoeg over geweest en sommige blijven drammen..dus helaas dan ;)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 05:48

Ah, jammer! Net alles gelezen en wou volgen, is er niks meer te volgen -O-
Je kan ook de reacties die je niet tof vindt negeren en verder gewoon wel updaten enzo... *\o/*

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 06:10

Majabeestje , kijk even op Facebook. Chica heeft een eigen fanpage ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:28

TS. Jij wilt enkel horen wat jou mening is terwijl je een topic opent voor tips en mening...
Welcome to the real world ;). Er zijn hier zelfs mensen met ervaringen en jij beheerd dat gewoon...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:48

Joh, laat ts lekker met rust..
Als je je twijfels hebt, dan uit je t een keer (heb ik ook gedaan) en dan laat je t haar verder zelf uitzoeken.. Haar pony, niet de jouwe.. En ik kan nou niet zeggen dat pony er slecht uitziet of slecht bij staat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:03

olafgek schreef:
TS. Jij wilt enkel horen wat jou mening is terwijl je een topic opent voor tips en mening...
Welcome to the real world ;). Er zijn hier zelfs mensen met ervaringen en jij beheerd dat gewoon...

Wie zegt dat ze dat topic geopend heeft voor tips en meningen over scannen op dracht? Wie weet heeft ze het wel geopend omdat ze het leuk vindt om dit spannende moment te delen met anderen.... Veel topics in de kraamstal worden volgens mij geopend met dat doel.

En als ze adviezen krijgt en ze kiest ervoor om die naast zich neer te leggen, dan is dat natuurlijk haar goed recht. Als iemand je advies geeft ben je nou eenmaal niet verplicht om dat op te volgen. En zeker niet als dat ongevraagd advies is. En dan moet je het daar ook bij laten en niet blijven aandringen, vind ik.

Daarnaast zijn sommige adviezen zo slecht onderbouwd.... Zou ik eerlijk gezegd ook niet al te serieus nemen.

Ik ken eigenlijk nauwelijks ponyfokkers die hun merries laten scannen op dracht. Ja, een heel enkele keer, als er iets aan de hand lijkt te zijn. Of als ze hetzelfde seizoen nog terug willen naar de hengst voor een tweede dekking, als de merrie niet drachtig blijkt. Bij hoge uitzondering dus. Ik ken eigenlijk ook geen veeartsen die je met klem aanraden in alle gevallen te laten scannen. Ik begrijp dat de veearts van TS ook niet heeft aangedrongen op een scan. En dat zijn voor mij toch wel de mensen waar ik mijn oor te luisteren zou leggen als het om dat soort beslissingen gaat. Zij hebben ervaring en de kennis. Niet bij wat mensen op bokt. Tenzij ze het goed kunnen beargumenteren natuurlijk. ;)

Ik hoop dat TS nog wat leuke updates wil plaatsen. Maar heb er ook alle begrip voor als ze dat niet meer wil.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 10:57

Ik zal de afloop hier nog even laten weten als het zover is ;)
Ik zit ook in het Dikke buiken topic,dus daar zet ik ook af en toe update's.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:00

Ja heel graag! Ben er benieuwd.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:35

Wat leuk hopelijk gaat alles goed. Sommige reacies ok. Vind knap dat hun vanaf bokt kunnen zien of ze miss schijnzwanger is.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:20

En hoe is t ermee?

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:49

Ik kan best boos en verdrietig worden om zo'n topic. Ik vind je nl helemaal niet hiervoor voorbereid. Je weet nl niet of ze drachtig is. Bij ervaren fokkers is dit niet zo'n probleem, maar jij hebt geen er Sting. Zonde dat je niet ff een da laat opvoelen. Zo duur is dat niet. Ik had de da al lang laten komen en niet eens laten kijken als hij net toevallig op stal is.
Mijn lieve merrie en haar veulen zijn 2 jaar geleden tijdens bevalling overleden. Ik was wel voorbereid en da was erbij. Als ik dit dan lees doet dat pijn!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 12:28

Enjoy,mischien iets minder snel oordelen ;)
Ik hoefde niet voorbereid te zijn,want heb nooit willen fokken!
Het is per ongeluk gebeurd op de pensionstal waar ze op het land stond.
Ben inmiddels aardig voorbereid,heb een complete geboorte kit,en zelfs een tent op stal liggen.
En lees alles wat los en vast zit over bevallingen.
Meer kan ik niet doen,simpel zat lijkt me?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 12:30

En nu ik er toch ben...voor degene die het op prijs stellen,wat foto's van mn draakje :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:22

Op de tietfoto lijkt nog niks verandert?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:41

Ik zie toch wel verschil inmiddels..of ik kijk verkeerd?
Deze is van poosje terug.

Afbeelding